Gå til innhold

Når begynne med faste leggerutiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 7 uker og merker at i 21 tiden er han stort sett klar for natta. Han ammer ofte fram til dette klokkeslettet så er det noe vits i å legge han tidligere hvis jeg hele tiden må løpe opp og amme? Synes det er praktisk og koselig å ha han hos oss nede i stua til vi legger oss. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok du vil være glad for for det senere at du får litt struktur på ting allerede nå :-) Det kan være vanskelig å innarbede gode søvnrutiner, så hvis babyen "ber om det" selv er det no veldig lurt å legge han i seng kl 21 :-) Vi har en slik en selv (begynte å legge han kl 19 v 2 mnds alder) og det har fungert supert! Det er så mange som strever med skriknig og hyling og våking til langt på natt og det må være et mareritt, så jeg ville prist meg lykkelig og lagt han i tide :-)

Skrevet

Vil absolutt anbefale å begynne med faste leggetider før han fyller 3 mnd.

Rundt den tiden kan de begynne å "bruke" gråt for å få være oppe.

Det er jo koselig å ha de sammens med seg og slippe å løpe opp for hver gang de gråter, men ikke i flere mnd.

Man må huske å få "voksen" tid når man har fått barn.

Hvis han blir lagt rundt kl 21, så sover han kanskje til rundt midnatt og da er du sikkert i seng og kan amme da. Så får du legge deg med det samme han har fått mat og kan få 3-4 timer med god søvn før det er mat igjen.

Veldig vanskelig å vite hva som er riktig, det må man prøve selv, men jeg vet av erfaring at det er viktig å ikke glemme å være kjærester oppi all babytiden :)

Lykke til.

Skrevet

Jeg begynte med faste rutiner allerede samme dagen vi kom hjem fra sykehuset. I begynnelsen la jeg henne rundt kl.22.00 og så la jeg henne litt og litt tidligere. Hun begynte å sove hele natten gjennom da hun var 8 uker og fra hun var 3mnd sov hun fra 18.30 - 07.00.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...