Gå til innhold

fødestillinger ved bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Er det spesielle hensyn man må ta under fødsel ved bekkenløsning..? har store smerter, og det kjennes nesten ut som om bekkenet kan briste. Har to barn fra før og for første gang gruer jeg meg til fødsel.. svangerskapet denne gangen, har også vært tøft.. vil helst at ungen skal komme ut NÅ...... 39 dager virker som en hel evighet...... er så utrolig sliten av bekkensmertene... går dette bra??? og hvordan blir det etterpå?????

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har også to barn og har akkurat blitt gravid igjen. I tillegg har jeg hatt et svangerskap som endte med en dødfødsel i uke 25 (var mitt første svangerskap). Svangerskapene har vært ganske tette. Jeg sliter også med bekkenet.

Jeg føler at bekkenet har fungert bra etter disse tre fødselene, men jeg kjenner at det "murrer" når jeg har menstrasjon. Det virker som om det er hormonelt betinget. Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid, og jeg kjenner allerede smerter i bekkenet...

Jeg fødte i gynekolog stilling de to første gangene, siste gangen i sideleie. Før den siste fødselen fikk jeg beskjed om å prøve å unngå å ligge på ryggen. Det går mest ut over bekkenet. Sideleie fungerte faktisk veldig bra. Mannen min stod ved sengen og holdt rundt meg og hjalp til så jeg slapp å balansere på siden. Jeg kunne også holde rundt han, og det var godt.

Lykke til! Det går sikkert bra. Ingen kan si hvordan det blir etterpå, det er så individuelt. Jeg tror det er lurt å ikke presse seg i forhold til smerteterskelen og kjøp brodder eller piggsko!!

• 2 uker senere...

Må si jeg syns svangerskapet med kraftig bl var mye verre enn fødselen! Du må gi beskjed til jm om at du har bl smerter - Vi løste det slik at jeg lå på siden (måtte ha hjelp til å komme meg rundt når jeg skulle bytte side). Satt også litt i senga under riene, da var det godt å ha en ikke så altfor høy krakk til å støtte beina på.

La meg ikke på ryggen før jeg skulle presse. Da med beina i bøylene. Dette gikk helt fint og jeg tror ikke min fødsel var noe vondere enn den kunne vært uten så kraftig bl. Du vil ha andre smerter - rier - som tar fokusen over på disse smertene.

Det er en lettelse å få føde!

Slet litt i etterkant. Fikk en låsning et par uker etter fødsel og måtte få den låst opp hos kiro. Har ellers hatt smerter i de siste 10 mndene etter fødsel men er bedre og på vei med nr 2!

Ja jeg vet - galskap, men greit å bli ferdig med det!

Jeg slet veldig med bekkenløsning i det siste svangerskapet mitt, og gruet meg masse til fødselen på grunn av det. Men det er sant som det nevnes over her, når du føder har du ikke lenger fokus på og problemer med bekken-smertene, de andre smertene tar over. Det var vidunderlig de neste dagene etter fødselen da bekken-smertene slapp taket... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...