♡ Jersey ♡ Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Sist jeg var garvid hadde sønnen min en hjertelyd på ca 140, noe jeg har skjønt er vanlig på gutter (om man tror på den teorien...) Disse målingene var hos jordmor etter uke 20, tror jeg. Var på UL i uke 13 og da var hjertelyden på 160! Kan det være en jente der inne som gjør meg så kvalm eller endres denne hjertelyden senere i svangerskapet?? Noen som vet!
2,5barn+1engel Skrevet 3. desember 2010 #2 Skrevet 3. desember 2010 det er jo høyere tall tidligere i svangerskapet da.. jeg fikk høre hjertet førstegang da jeg var 14 + 0 og da låg hjertet på 150, og hørte hjertet igjen da jeg var 16 + 5 el 6, da låg hjertet på 140-144.. så litt forskjell er det jo..
kaz23 Skrevet 3. desember 2010 #3 Skrevet 3. desember 2010 Det spørs også litt når man måler og hvor lenge man måler. Når babyen er aktiv stiger hjertefrekvensen, mens den er roligere når den sover. Tidlig i svangerskapet har jo babyen større plass å bevege seg på, og er da gjerne mer aktiv. Men om man lytter over et minutt skal frekvensen være variabel, og ikke ligge jevnt på et tall. variasjoner er et sunnhetstegn=)
sahrah Skrevet 4. desember 2010 #4 Skrevet 4. desember 2010 Hjertelyden skal ikke ligge på et tall hele tiden, da er det noe som ikke er som det skal med babyen. Jordmoren min lytter alltid og er veldig fornøyd hver gang at den sakker av også tar seg opp. Hvis hjertelyden hadde vært den samme hele tiden sa hun engang, hadde hun sendt meg ned på føden umidelbart...
♡ Jersey ♡ Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. desember 2010 Jeg skjønner! Har bare sjekket denne ene gangen, siden jeg bare er 14 uker..... Sitter bare og fantaserer om hvem som er der inne, og synes det var rart og litt morsomt at hjertelyden sist var ganske stødig på 140 ale gangene den ble målt (hun sa ingenting om at det gjorde noe, og det gjorde det jo tydeligvis ikke heller....! Gutten er 2,5 år :-)). Fikk gutt da, og tenkte kanskje jente nå siden det var 160?! Men om den sakker etterhvert, er det nok gutt denne gangen også ;-) Time will show!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå