Gå til innhold

Trenger hjelp anngående "inntektsopplysninger"

Anbefalte innlegg

Hei

Som jeg har forstått det skal jeg levere inntektsopplysningene til jobben min. Men leverer de det tilbake til meg også leverer jeg det sammen med søknaden om foreldrepenger, eller leverer de det direkte til nav.

Grunnen for at det er viktig for meg å vite, er at vi flytter til en annen komune enn der min jobb er nå, så det vil si at jeg da må si til jobben at de da må sende det til det som blir "mitt" nye nav kontor og ikke det lokale..

Så veldig takknemlig for svar.

Og hvis det er noen som kan svare på dette også, hadde det vært bonus: Kan jeg sende inn intektsopplysningene til jobben FØR 26 uke, og be de da sende det inn etter den datoen. (Skal sies at jeg er 23 uker på vei nå)

Fortsetter under...

Du skal ikke sende inntektsopplysninger til jobben din.

Det er jo de som betaler ut lønnen din og da vet de allerede hva du tjener.

Når du sender inn søknaden om foreldrepenger til NAV skal du sende med siste lønnsslipp om du har fast jobb(eller flere om du har jobb med varierende inntekt).

Arbeidsgiveren din skal sende lønns opplysningene om deg til NAV.

Jeg må jo levere det arket til jobben slik at de kan fylle det ut. Det står jo til og med på blanketten at det er TIL arbeidsgiveren. Det jeg lurte på er når den er ferdig fylt ut av min arbeidsgiver om jeg får den tilbake eller om de sender den rett til nav. For sender de den rett til nav må jeg jo si at den skal til et annet nav kontor en det lokale pga jeg flytter til en annen kommune. ELLER om det er jeg som får den slik at jeg bare sender den sammen med foreldrepenge skjema :)

Og sende med lønnslip? Det står det jo ikke noe om noe sted at man skal. Det har forresten blitt nytt innsendig skjema i november fra nav.

Igjen takk for svar!

HI

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...