Lykkeligmamma:) Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Jeg blir gal.. Noe skal det være! Natt til onsdag våknet jeg opp med masse utflod, brun. Typisk natta før den ordinære ul. Ble selvfølgelig veldig bekymret! Men på ul så alt veldig bra ut:) En aktiv liten krabat som koser seg der inne. Å legen så ingen grunn til "blødningen". Morkaka lå på baksiden og han nevnte ingenting om at den lå langt nede så det kunne være en grunn. Babyen hadde godt med plass der inne (to stk livmor) så det var det ingenting å bekymre seg for slik ting så ut nå hvertfall. Babyen lå med ryggen utover, og både ansikt og bein inn mot meg slik jeg forstod Utover kvelden ga den fargede utfloden seg, helt til morgenen etter. Leser jo at det er. Veldig normalt med litt brunlig utflod, og at de oftest ikke finner ut hva det kommer av. Legen burde vel sett hvis morkaka førte til dette? Beklager detaljer her nå.. Mem av og til når jeg tørker meg ser det ut som brune tråder? Er ikke klumper eller noe. Men bare blank, gulaktig utflod med brunt i.. Det kan ikke være slimproppen feks? Vet jo d er veldig tidlig, men.. Når d ille gir seg skulle jeg såå gjerne ønske de fant noe som kan være grunnen.. Igår kveld var det heller Ik mye, men idag morges igjen var det tilbake.. Og nå mere mørkrosa, rødt?? Bare så redd dette går galt jeg!! Har mistet i MA før, men da i uke 8. Nå er jeg 18 uker på vei. Fikk forbud fra legen mot løfting og sex. Blødningene kan ikke komme av sex heller fordi d har jeg ikke hatt. Men avstår såklart helt fra det nå oxo.. Håper bare dette kan gi seg nå!! Klarer ikke helt slappe av, uansett om Ulen var bra og jeg kan sjekke hjertelyden selv hver dag. Ingen som har opplevd noe lignende ?? Takker for svar
Lykkeligmamma:) Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #2 Skrevet 3. desember 2010 Beklager at det ble uten avsnitt/mellomrom men fant ikke ut hvordan jeg gjør det med iphonen
JenteOgGutterMamma! Skrevet 3. desember 2010 #3 Skrevet 3. desember 2010 Huff ikke noe morro å oppleve blødninger!!! :-( Har morkaken nede ved utgangen og har fått streng beskjed om å holde meg unna sex og tunge løft! Fikk vite dette da jeg var på UL i uke 10 pga farget utflod slik som du beskriver og da såg legen at det hadde dannet seg et hematom/blodansamling inne i livmoren så det var derfor jeg hadde denne utfloden! På UL i uke 18 så måtte jeg ha innvendig UL for at dei skulle sjekke plasseringa til morkaken og hos meg ligger den fortsatt i utgangen over livmorhalsen, men det så dei ikke på vanlig UL! Hematomet var borte, absorbert av kroppen min, men fikk streng beskjed om å holde meg unna tunge løft og sex! Det skal ikke være farlig, men man må være forsiktig så ikke blødningene kommer tilbake, så jeg er sykmeldt i svangerskapet! Skal til ny sjekk i uke 28, og har den ikke flyttet noe på seg da heller så blir det mest sannsylig planlagt keisersnitt! Kan jo være at det er morkaken hos deg også? Jeg hadde kanskje villet ringt og snakket med lege/jordmor og spurt om en ekstra sjekk på dette? Klem fra
Lykkeligmamma:) Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2010 Tuuusen takk for svar Ja det kan jo godt være det er morkaka. Å at legen bare ikke tenkte på det. Jeg skal på ny ul igjen på tirsdag, så da skal jeg spørre mer om dette, siden det ikke ser ut til å gi seg heller slik d ser ut tiø nå hvertfall. Synes det er så merkelig med det trådlignende.. Jeg er i risikosvangerskap pga livmor, så har ikke jobbet side jeg ble gravid. Så er veldig forsiktig med tunge løft etc. Så ka egentlig ikke ta mer forhåndsregler eller være mer forsiktig enn jeg er. Men vil jo såklart gjerne finne ut hva dette kommer av. Selvom det ser ut til at ingenting er i veien, men man tenker jo såklart på det likevel. Så d skal jeg ta opp på tirsdag. Åja, d er større fare for at man må ta keisersnitt hvis morkaka ligger langt nede. Hos meg er det fare for tidlig fødsel, trangt om plassen og keisersnitt fordi det kan bli for trangt for den lille å få snudd seg.. Så tenker jo litt på det med plassen, og at det kan være pga livmora mi er trang/mindre at jeg kam blø litt oxo. Eller om jeg kam blø litt feks når jeg skulle hatt mensen pga den andre livmora Men da ville jo legen nevnt dette vil jeg tro. Igjen tusen takk for hjelp og raskt svar:) Masse lykke til videre i svagerskapet
J -76 Skrevet 3. desember 2010 #5 Skrevet 3. desember 2010 Hei du, jeg er 27+1. For 2 uker siden opplevde jeg det samme som du beskriver. GU viste at jeg hadde en ufarlig blødning fra livmorhalsen. Jeg hadde ikke hatt sex og forstår ikke hva som utløste det, men fikk beskjed om det var helt ufarlig og det har nå gått over av seg selv. Lykke til videre :-)
Lykkeligmamma:) Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 4. desember 2010 Tusen takk for svar Godt å høre at flere har opplevd noe av det samme.. Samme utfloden idag også.. veldig mørkbrun .. og ofte "trådlignende" .. Sorry detaljer .. Vil bare at det skal gi seg snart ..åhh, frustrasjon!! Men jeg skal spørre ekstra godt på ul på tirsdag. Nå har det jo vart en del dager også, så kanskje legen er litt mer opptatt av å finne ut om hvorfor eller hva det kommer av .. Lykke til videre til deg oxo
kiki1980 Skrevet 4. desember 2010 #7 Skrevet 4. desember 2010 Jeg hadde blødninger hele forrige svangerskapet. I denne hadde jeg småblødninger, både rosa, rød og brun, fra uke 16 til uke 18. Det er første gang i dag at det har roet seg! Og jeg er full av håp at dette gir seg nå! Du skriver at du mistet i uke 8. Slik som jeg har lest, så er dette ikke det samme som blødning i første trimester, i hvertfall når det er lite (ikke fosser ut altså). Jeg tror du skal slappe av. Stress er den verste fiende nå for deg og meg. Hvis du er mindre enn 20 uker på vei så kan det hende at morkaken flytter seg og derfor blir det småblødninger. Lykke til!
kiki1980 Skrevet 4. desember 2010 #8 Skrevet 4. desember 2010 Og jeg skal bare føye til at de aldri fant ut hvorfor jeg blødde! Det var flere professorer som sjekket på UL men fant ingenting!
Lykkeligmamma:) Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #9 Skrevet 6. desember 2010 Takk for svar:) Prøver ikke stresse eller bekymre meg. Har ofte ul, pga risiko fra før og samtidig selv en babywatcher så jeg kan sjekke hjertelyden hvis jeg blir urolig. Men vil bare finne ut hva dette kommer av.. Men skjønner at dette er veldig vanlig og at man ofte ikke finenr ut hvorfor det er slik .. Veldig takknemlig for svar fra dere alle:) IDAG er 2 dagen uten noe som helst rødt, brunt eller rosa:) Å imorgen er det ny ul Klem:)
Carina har to små gull Skrevet 6. desember 2010 #10 Skrevet 6. desember 2010 Heisann Snirkeline Vet du, jeg hr blødd mange ganger dette svangerskapet og de finner ikke ut hvor blødnigen kommer fra. Jeg har jo hatt mange ul og lillegull har hatt det supert. Blødde sist på lørdag, men nå feier jeg det bare bort så lenge jeg ikke har smerter eller noe. De mener og jeg også tror at det kommer fra livmorhalsen. Er mange hormonelle forandringer som skjer der nede og det kan gjøre at blodkar sprekker. Jeg får som oftest disse småblødnigene når jeg har hard avføring. Håper det roer seg helt, er ikke gøy å gå å småblø. klemmer
Lykkeligmamma:) Skrevet 7. desember 2010 Forfatter #11 Skrevet 7. desember 2010 Tusen takk for svar Ja, håper det roer seg helt. Hadde nå to dager uten noe som helst, før det idag var på igen Men som du sier.. prøver jeg ta det med ro, så lenge det ikke er smerter eller store blødninger .. Var på ul på ny idag, og legen vet ikke hvor dette kommer fra. Men sa det nok ikke var noen fare, siden det har vedvart en stund og det ikke er blitt mer eller noen smerter. Sjekket ikke livmorhalsen idag, men mye mulig det kan komme derfra ja. Morkaka lå hvertfall på oversiden nå, så ingen tegn til at det kommer derfra. Har ikke selv merket at blødningene har noe å si med avføring etc. Men håper og tror det ikke er noe farlig Kleeem tilbake
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå