Gjest Tutt1-2-3! Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 ....ei lita datter! Hvorfor er det egentlig så tabu å si at man ønsker seg litt mer det ene enn det andre? SELVSAGT er det viktigste at alt går bra, og at ungen har det bra! Men i en familie der vi har fått mange gutter i løpet av forholdsvis få år, hadde det vært litt ekstra stas (for de aller fleste) med jente denne gangen! Nå har jeg to sønner, og har ønsket meg gutt begge gangene. Men nå er vi mer på at ei jente hadde vært morsomt! Ihvertfall i og med at dette garantert er siste "hjemmelagde" barnet vi skal ha! Har time til ul den 15. og er spent på om vi får se hva som skjuler seg der. Har vært til to ul alt pga blødninger, og vet at bebien ser fin ut, derfor er jeg akkurat nå mest spent på kjønn! Jeg kommer jo ikke til å bli sint/lei meg/frustrert om det er gutt nå heller, velkommen er h*n uansett, akkurat som en unge med en eller annen "skavank" (som ikke er dødelig) er velkommen i familien. Er oppvokst med multihandicap i veldig nær familie, og vet litt om hvor elsket et slikt barn også er! Men uansett, denne gangen ønsker jeg meg jente! Og går her med guttefølelse.. Så det spørs nok om guttene får en liten bror til (som kan "tøffes opp"), i stedet for primadonnaen i rosa vogn som ihvertfall eldstemann ser for seg! Hadde vært greit med en til i huset med kvinnelige hormoner etterhvert også, for om noen året blir det veldig mye testosteron rundt meg! ) Tjihi! Noen annen som tør å si at de ønsker seg noe?? Er jo nesten kriminelt å uttale det høyt!
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 3. desember 2010 #2 Skrevet 3. desember 2010 Hadde vært kos med ei jente siden jeg har en gutt fra før men det er ikke noe jeg går å bruker masse ernergi og tenker på. Ble veldig letta av at alt så bra ut på ul og får jeg en gutt vet jeg hvor kos det er Er vel de som tar helt av og er deprimerte igjennom svangerskapet pga de ikke får det kjønn de vil ha som jeg synes det har gått litt langt for og som tenker litt feil..
Mrs Gloomy er fødeklar! Skrevet 3. desember 2010 #3 Skrevet 3. desember 2010 Ja, jøss, det tør jeg. Og det har jeg forsåvidt sagt noen ganger her inne, og fått både forståelse og en del pepper for det. Jeg har fire gutter, så vet hvordan du har det. Jeg er jo så glad i og takknemlig for de guttene, og jeg ville ikke byttet en eneste av dem i jente, for de hørte til i livet mitt fra det sekund de ble født :-) Jeg kan likevel si at jeg nå ønsker veldig at det ligger en jente i magen, da dette er desidert siste barn. Jeg har jo veldig lyst til å få oppleve en datter, og de sa faktisk at de trodde det var jente på ultralyd. Men kommer det en gutt, ja, så vil han nok passe helt perfekt inn i familien, han også. Jeg forstår deg så absolutt.
line3mann Skrevet 3. desember 2010 #4 Skrevet 3. desember 2010 Hei. Dette er akkurat det samme som jeg tenker og føler om dagen. Jeg har to kjempe fine gutter og ville ikke byttet dem ut for alt i verden. Nå venter vi nummer tre og mitt største ønske er at det skal være en liten jente. Har ønsket meg en jente så mye. Tvillingsøsteren min har tre jenter og en gutt. Jeg vet at det er større sjanse for at det blir en gutt det sies at det er 65 prosent sjanse å få en til av samme kjønn hvis man har to stykker fra før. alle som jeg møter sier ja nå kommer kanskje jenta. Det hadde vært så utrolig koselig å kunne gå og kjøpe rosa tøy , kjoler osv. Dette er sikkert siste gang jeg går gravid. Tenker hele tiden på hva dette blir. Ikke misforstå vi blir også veldig glad for en gutt og han vil da være hjertelig velkommen. Men skjønner tanken på at man kan ønske seg en liten jente når man har to fine gutter. Ikke alle som forstår dette. Det viktigste er selvsagt at alt er i orden. Jeg skal også på ultralyd den 15 så det blir spennende. Tør nesten ikke håpe at det blir en jente denne gang. Trodde at andremann var en jente. Krysser fingrene for at vi får en jentebaby. Lykke til. Du har jo et større håp enn meg da mrs Gloomy siden de sa at det var en jente på ultralyden. Stor klem fra meg:).
Moonfreckle Skrevet 3. desember 2010 #5 Skrevet 3. desember 2010 Jeg ønsker meg også en jente denne gangen. Mine tre forrige svangerskap har alltid endt opp med gutt, men aldri har jeg bedt om å få vite det på ultralyd. Denne gangen har jeg imidlertid bestemt meg for at jeg vil vite kjønnet. Skal på ordinær ultralyd midt i januar, men har i tillegg såkalt organrettet ultralyd 3. januar, så da vil jeg nokså garantert få vite det. Selv om jeg ønske rmeg en jente, har jeg masse gode tanker rundt det å kunne få enda en gutt. Så jeg er ikke bekymret for å oppleve skuffelse! P.S. som jeg har nevnt i diverse debatter allerede: Den såkalte ringtesten har vist jente denne gangen. Alle de forrige gangene har den vist gutt.
2prinsesser11og08 Skrevet 3. desember 2010 #6 Skrevet 3. desember 2010 Her holder vi et lit håp på at det blir gutt denne gangen. Vi var på UL 30.nov og fikk vite at inne i magen ligger en helt etter oppskriften baby, men ville ikke vite hva det blir Vi har ei perfekt og fantastisk datter fra før, og det hadde vært artig om det kom en gutt denne gangen. Tror ikke det blir noen flere etter at denne er kommet til verden, men hvem vet om det skulle vise seg å bli ei jente til. Men det er selvfølgelig like velkomment med ei jente til! Jeg føler egentlig litt på at man ikke kan si det høyt om man ønsker at det skal bli gutt eller jente. Har ofte opplevd rare blikk når jeg har sagt at det hadde da vært kjekt om det ble gutt nå, og at vi ønsker oss det. Nesten som at folk da mener at vi er storforlangende og kan ikke være fornøyde med det vi får..men det er vi da! Gleder oss til april og å få se om det lille vidunderet inni magen er en lillebror, eller om det er ei lita søster som skal ta opp kampen om dukkene til snuppa vår ;p
3 fantastiske Skrevet 4. desember 2010 #7 Skrevet 4. desember 2010 Ja her var det mye likt :-) Jeg har to fantastiske gutter som betyr hele verden for meg! Det er kjempe gøy at vi skal få en baby igjen, og jeg blir glad uansett! Men det hadde vært ekstra gøy om det var en liten jente i magen nå :-) Som du sier Tutt1-2-3 så blir det MYE testosteron i huset her etter hvert ;-) Jeg skal på UL 20 desember :-) Blir spennende å se :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå