TillaMaria81 Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Jeg og kjæresten min har lyst dra på en storbyferie nå før jul, tenkte London en tur. Men hva gjør man med hotell nå når man har barn? Kanskje dumt spørsmål men babyen legger seg jo i halv sju-tiden, og da må vi jo ha to rom, kan jo ikke legge han til å sove inne på badet stakkars... Dere med barn fra før, hvordan gjør man det? Sjekket litt nå og så at suitten (det dyreste rommet) har ekstra soverom... er det sånn man må gjøre det? Tips mottas med takk:)
Evigheten Skrevet 3. desember 2010 #2 Skrevet 3. desember 2010 Hm...hvorfor kan han ikke sove i samme rom som dere? Har ikke egentlig noe svar til deg, bare lurer
TillaMaria81 Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2010 Haha, fordi han som sagt legger seg halv sju. Jeg og min samboer er ikke så interessert i å legge oss da, hehe. Sitter jo oppe til elve tolv-tiden og da kan vi jo ikke sitte se på tv/drikke vin/skravle og evt spise take away i samme rom som babyen! Han vil jo ha det stille og helst mørkt for å sove...
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 3. desember 2010 #4 Skrevet 3. desember 2010 Hvor gammel er han? Selv har jeg en jente på 10mnd som sovner uansett. Og om det er så vanskelig å ha han med hvorfor ikke få en bestemor til å låne han mens dere tar en kjerlighetstur?
Evigheten Skrevet 3. desember 2010 #5 Skrevet 3. desember 2010 Ah... Vi bor i ett-roms, så her har ikke ungen noe valg. He he. Men da skjønner jeg Du kan kanskje ringe eller maile hotellet og høre hvordan dere skal gjøre det? De har sikkert hatt flere med barn der før.
bitthen Skrevet 3. desember 2010 #6 Skrevet 3. desember 2010 Skal han liksom ligge på et rom og dere være på det andre rommet fra 18.30? Skal dere bestille roomservice når dere skal ete middag etc? Jeg ville jo tatt med babyen i vogna og spist middag ute eller på Hotellets restaurant etc. Blir det så kos å være låst til rommet sitt kl 1830 da? Min baby sovner på dagen når vi er på cafè etc, selv om der er bråk, så tror nok de sover selv om man ikke har to rom. Det går an å fire litt på rutinene når man er på tur. De kommer fort inn i det igjen. Hvor gammel er babyen da?
mamman til to gutter Skrevet 3. desember 2010 #7 Skrevet 3. desember 2010 Vi har vært i syden med baby, da håpet vi at han kunne sove i vogna mens vi spiste middag, det gjorde han ikke. På hotellet sov han på hotellrommet, så satt vi ute på verandaen. Vi har også vært på helgetur med baby og 3åring. Da la ungene seg i 7-8-tiden og etter det lå vi på senga vår og leste med lite lys på. Babyen sovnet raskt, men for 3åringen var det litt vanskeligere, men det fungerte det også.
Gjest Skrevet 3. desember 2010 #8 Skrevet 3. desember 2010 Dersom barnet sover godt i vogn ville jeg gjort som de sier over her, tatt han med ut i vognen på kvelden. Men hvis han ikke sover godt i vognen så ville jeg bestilt leilighetshotell (det må vel finnes det i London og ikke kun i "syden"?).. Slik vi hadde da vi var i Tyrkia så hadde vi et oppholdsrom m/hybelkjøkken og kjøleskap + soverom. Så da kunne vi legge gutten våres i senga og være i rommet, men vi tok han med i vognen, gikk kveldstur (som visstnok ble lengre og lengre for hver kveld før han sovnet, men er man på ferie så er man på ferie), og da han hadde sovet gikk vi på ut og spiste middag (valgte rolige steder). Mens på en annen sydentur så hadde vi vanlig hotell og gutten sov dårlig (les: ikke) i vogn, så da satt vi inne og var musestille (hadde faktisk betalt ekstra for balkong m fin utsikt, men den var jo ikke større enn 1m2 så hjalp lite.. Endte som regel opp med å legge oss tidlig siden gutten på den tiden våknet veldig tidlig på morgenen uansett.. Hadde all-inklusive og måtte sitte og vente til frokosten åpnet, og rushe i oss middagen på kvelden siden han var så avhengig av å sove til den og den tiden.. Så mitt tips til dere sånn forøvrig er at hvis dere reiser på ferie m små barn, så prøv å være så fleksibel som mulig mht rutiner..
gutt09+*11 Skrevet 3. desember 2010 #9 Skrevet 3. desember 2010 Skjønner veldig godt problemstillngen din. Når man reiser bort og bruker litt penger på en ferie så vil man gjerne ha litt ferie også.. Og med det mener jeg ikke være låst til hotellrommet fra klokka 18-19. Vi var i sommer på 1 ukes tur. Har også vært på hotellweekend. Den ene gangen hadde vi suite ( ekstra rom) og på ukesturen hadde vi leilighet. Vel verdt pengene spør du meg.. Hadde ikke orket pesest med å håpe at ungen sover når vi er på rommet eller ut å trille for å få sove- dessuten vil jeg tro at å sove i vognen i en storby ikke gir så god søvn for den lille. Lykke til og god tur.
TillaMaria81 Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #10 Skrevet 3. desember 2010 Hjemme har vi jo flere rom, han sover på rommet sitt fra han legger seg kl 18.30, der er det stille og mørkt, og noe annet går dsv dårlig. Har vært i syden før og prøvd få han til å sovne i vogna ute, men det ble bare hyling og tull og en megaovertrøtt baby, og vi prøvde flere kvelder på rad. Han er 6 mndr nå og altfor "flink" til å sovne selv, hehe. Det går heller ikke at vi ligger prater på sengen med nattlampe ved siden av, vi pleier hente han inn til oss når vi legger oss sånn 23 tidne (for jeg orker ikke fly ut og inn av hans rom på natten for å amme ol) og da kan vi ikke prate, da våkner han. Så vet rett og slett ikke hva vi skal gjøre. Har ikke noe problemer med å sitte på hotellrommet med mannen min drikke vin og hygge oss i noen dager fra kl 18.30, vi er jo ute hele dagen opplever ting, men problemet er atlså at vi da evt må legge han på badet for å sove, haha, og det er ikke så hyggelig føler jeg. Går selvsagt, for det eneste han "krever" er fred og ro når han skal sove... men blir litt kronglete. Alle dere andre som får til å være i samme rom som baby når de sover, hvordan gjør dere det? Har dere vent de til det fra de var små? Alle "råd" vi har fått er jo å ha rutiner og at de bør ha det mørkt og kaldt når de skal sove. Vanligvis er jo dette bare utrolig deilig, at han sover så godt for seg selv, men byr jo da på litt problemer nå. Men ferie er jo untaket, ikke regelen...
Vimse + gullene Skrevet 3. desember 2010 #11 Skrevet 3. desember 2010 tror jeg ville bestilt leilighet i stedet for hotellrom hvis dere ikke skal/kan ha med baby ut i vogn om kvelden. sjekk f eks hotell.com og søk etter leilighet. Flere rom, og veldig greit med kjøkken om dere er litt inne på kveldstur. go tur:)
Grand Old Lady Skrevet 3. desember 2010 #12 Skrevet 3. desember 2010 Hei, mange hoteller har rom med "connecting doors". Det er to rom med dør mellom. Noen kaller det også "familyroom". Vi har benyttet oss av dette og er en perfekt løsning når man er på hotellferie med barn. God tur.
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 3. desember 2010 #13 Skrevet 3. desember 2010 Jeg har to barn under 3 år og vi har reist mye på hotell siden barna våres var nyfødte. Vi bestiller kun suite/connecting rom når barna er så små. Vi prøvde å vanlige rom noen få ganger, men det gjør vi ikke igjen for å si det slik, hehe! Når barna blir litt større er saken en annen, men så lenge de er under 3 så bruker vi de pengene ekstra. Det er verdt det. Når vi er på sommerferie er det alltid leilighetshotel,l som er det aller beste, men det er jo ikke alltid at det er man ønsker å være! Hvis dere skal bo hotell så er det det beste å gjøre ja. Jeg synes forresten småbarnsforeldre skal ha litt ekstra luksus, hehe! God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå