stearin Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Til tider føler jeg meg som en maskin. Står opp klokken 6, mat og kos til babyen, bleieskift og slik går dagen. Disse dagene enda når man ikke kan være s¨å mye ute, da føler jeg virkelig at jeg går på autopilot eller noe. Om kvelden skjer akkurat det samme. Det samme på dagen. Holder på å bli gaaaal! Har flyttet til en ny plass der jeg ikke kjenner noen som helst! Barselgruppa får jeg ikke møte før i januar. Føler ikke helt for å dra på babysang da jeg ikke er så religiøs selv (men kanskje jeg kan bli det??). I tillegg er jeg alene med barnet og har ikke typen sine venner å bli kjent med:P Idag er det en fjern bekjent som også har baby som er født 2 mnd før min som kommer til byen. Hun tok kontakt med meg og ville møtes, og det synes jeg er utrolig morsomt! Gleder meg masse, og skal spørre min mor om hun kan passe babyen med en gang:) Om hun kan det får jeg muligens gjort noe annet enn kun det samme hver eneste dag.. Føler meg ikke slik 24 timer i døgnet da.. Jeg synes selvsagt det er kjempeartig å se datteren min lære nye ting og leke med henne, det er det som holder meg oppe nå Vurderer også å begynne på helge/kveldsvikar på bensinstasjon, kun for å få noen ekstra slanter å rutte med, uten å måtte kutte ned tid med datteren min på, for hun legger seg allerede i 18.30-19.00 tiden. Flere som synes permisjonen er herlig men holder på å bli gal av å kun gjøre det samme hver dag pga. kulden??
Nynte Skrevet 3. desember 2010 #2 Skrevet 3. desember 2010 Ja, jeg føler også akkurat det samme.. Alle dagene er like når vi er inne... Hadde gledet meg til nå hvor han kan begynne å bruke sportsdelen på vogna, for da kan vi jo trille ute og han kan titte rundt:) Men når gradestokken viser -20, så må man jo holde seg inne. Nå har jeg barselgruppe og treffes nesten hver uke og en flink sambo som tar han så jeg kan få meg en tur ut i nye og ne, så helt krise er det ikke for meg, men jeg har lyst til at lillemann skal oppleve litt mer enn det som er inne i huset vårt:)
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 3. desember 2010 #3 Skrevet 3. desember 2010 Ja, kjenner til den. Jeg liker å gå hjemme, men jeg syns det er kjedelig å være hjemme alene hele dagen. Så da planlegger jeg noe dagen etterpå og blir døsliten... Hmm... Klarer liksom ikke å finne noe midt i mellom. Slitsomt å være hjemme hele dagen, slitsomt å dra ut... Ja, ja! :-)
gullimagen :-) Skrevet 3. desember 2010 #4 Skrevet 3. desember 2010 Hei hei:-) Joda, kjenner meg absolutt igjen:-) Dagene blir veldig like, ihvertfall nå da det er så kaldt. Veldig koselig, men det må være lov til å si at det kan bli litt ensformig innimellom. Vil absolutt anbefale deg å gå på babysang. De arrangerer det i kirken her også, men det er mange som går der uten å være spesielt religiøse. Det er veldig kjekt for babyen, og så får du kontakt med andre mødre. Kanskje har de åpen barnehage der også? Anbefales på det varmeste:-)
stearin Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2010 Januar skal bli "testing" måneden, for nå før jul reiser jeg bort til mitt hjemsted og blir der til romjul. Så da blir det et nytt år og nye muligheter;) Babysang og åpen barnehage skal testes ut. Barselgruppa får jeg også møte, men er nesten redd barna deres er altfor store og kommet for langt i utviklinga i forhold til min lille tøtte:P Koselig blir det nok for henne å se litt andre barn da:) Så vi gleder oss spesielt til åpen barnehage! Og jeg er nok litt religiøs likevel, helt ubevisst, for jeg synger jo masse julesanger om jesus og Gud, og nattasangen til jenta mi er en liten sang til gud på en måte.. Hmm..
Mammahjertet <3 Skrevet 3. desember 2010 #6 Skrevet 3. desember 2010 Babytrall blir sikkert koselig for deg å bli med på Jeg hadde prøvd hvis jeg var deg. Skjønner hva du føler om ensformige dager. Men de dagene jeg føler det er litt ekstra pyton så prøver jeg å fokusere på at jeg gjør en utrolig viktig jobb. Jeg er jo hjemme og passer på det lille mirakelet som en baby jo er. Husk at sola snur om under en måned og da blir det lysere dager igjen også. Det hjelper jo også på humøret
gulterkult Skrevet 3. desember 2010 #7 Skrevet 3. desember 2010 hehe, måtte le, for jeg kjente meg igjen i dette: blir jeg hjemme så kjeder jeg meg, men drar jeg ut så blir jeg dødssliten! nei, det er ikke lett altså!
stearin Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #8 Skrevet 4. desember 2010 Haha, ja,. Det var jo det enda, etter en nesten halv dag ute er jeg så sliten at jeg helst bare vil ligge etter at babyen har sovna:) Babytrall? Det har jeg aldri hørt om, hva er det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå