celebrian Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Jenta mi er nå 4 måneder og jeg har siste uken gitt litt grøt på kvelden (bare som smaksprøve og økt med en skje vann til grøten hver kveld) Dette har jeg gjort for tenkte at hun kanskje kom til å sove lenger enn ca 2-3timer på natten. Nå våkner hun istedet etter 1-1.5 timer hver natt. Så tenker jeg det kanskje er fordi hun er urolig i magen. Hun er blid og fornøyd og vil bare ha pupp når hun våkner så legger hun seg igjen til å sover utenom noen unntak der hun har vært våken 1-2 timer. Noen med lignende erfaring?
Skedsmo(r) Skrevet 3. desember 2010 #2 Skrevet 3. desember 2010 Hei. jeg begynte å gi grøt til tulla mi denne uken, hun er også 4 mnd. En dag ga jeg hennne grøt på kvelden og da var det vanskeligere å legge henne. Om det hadde noe med grøten og gjøre , vet jeg ikke, men jeg har lest her inne at det er fler som føler at barna blir urolig når de får grøt til kvelds sånn i starten på fast føde perioden. Jeg legger grøtmåltidene til middags tider slik at hun får par timer å fordøye det på. Prøv det, kanskje det er lurt!
Feit no more Skrevet 3. desember 2010 #3 Skrevet 3. desember 2010 Det med å gi grøt for bedre nattesøvn funker for sånn ca 50% av de som prøver i følge min helsesøster. Hun anbefalte å gi grøt til lunsj den første tiden og ikke gi kveldsgrøten for tett opp mot leggingen når tiden for måltid 2 kommer.
sthans Skrevet 4. desember 2010 #4 Skrevet 4. desember 2010 Mange med samme erfaring! Var tråd på det her for en stund siden - tipset er som skrevet her å gi tidligere på dagen. Det hjalp veldig her. Min er fremdeles på en stor teskje grøtpulver blandet til velling m litt fruktpuree etter en hel mnd. Sart i msgen her i huset :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå