Snøfnugg75 Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Var ute på ein betre restaurant denne veka og kjøkkensjefen anbefalte ost og forsikra meg om at den var pasturisert. Så eg åt litt blåmuggost, og sidan dette har eg fått litt angst for heile greia :S Burde eg det? (32 veker på veg)
<3 duracellkanin <3 Skrevet 3. desember 2010 #2 Skrevet 3. desember 2010 mye av dette med å ikke spise ditt og datt er til for å skremme! folk fikk da friske unger før i tiden også! så tror nok du kan ta det helt med ro det er i allefall sånn jordmoren min sier
Puppemamma Skrevet 3. desember 2010 #3 Skrevet 3. desember 2010 har skjønt det sånn at den bakterien vi skal passe for oss skal i utgangspunktet ikke være i osten fra før - men det KAAN være fare for det liksom. så jeg tror du er helt trygg jeg
Snøfnugg75 Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2010 Takk... Brrr. Blir jo heilt koko.
Purr+Purrfect Skrevet 3. desember 2010 #5 Skrevet 3. desember 2010 Man kan jo spise blåmuggost, bare den er laget av pasteurisert melk. Så sjangsen for at den upasteurisert og infisert med listeria er jo forsvinnende liten. Tror man knapt har påvist listeria i ost i norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå