Gå til innhold

Vanskelig med mageleie...håper øvelse gjør mester... noen fler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi blir 3 mnd på dagen nå til søndag. Igår var vi på kontroll og som forventet fikk vi beskjed om å trene mer på mageleie. Jeg får så dårlig samvittighet fordi det er jo til syvende og sist min og vår feil at hun ikke liker det fordi vi ikke har trent nok. Hun har måttet ligge på magen hver dag, men bare en gang eller to og veldig kort. Det er fordi hun skriiiker når hun blir lagt der. Bare ligger og gråter og suger kanskje litt på hånden, men mest veiver med armer og ben og gråter. Nå skal det bli andre boller ! HS mente at om vi øver mye hver dag i en uke vil det gå seg til. Håper det stemmer! NOen med lignenede erfaringer? Vet man kan gå til manuellterapeut og sånn, men syns det er litt tidlig i prosessen, så vil gjerne trene en uke først, bare hun ikke får vondt, da, men tror det bare virker sånn og at hun er mest sinna .. hehe Men altså: blir det bedre?? noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har hatt jenta vår på magen i små perioder helt siden hun var født. Likte det selvfølgelig ikke i starten, men vi gjorde små grep for at ho skulle bli trygg der. La leker med sterke farger og former som ho kunne se på, og dette kan hun nå (er 6 uker) ligge å smile og prate til lenge. Har også en sånn bamse som spiller litt musikk. Det tredje vi gjorde var å ligge der sammen med ho mye i bynnelsen sånn at ho sku føle seg trygg. men vi lot ho aldri ligge der om ho bynte å skrike, da tok vi ho opp og prøvde igjen senere når ho var opplagt og blid (gjør det fortsatt). No kan ho ligge der våken i en time uten at eg treng å gjøre nokka. Av og til visst ho bynn å skrik så tilbyr eg ho smokken og som oftest tar ho den.

Ikke gi opp :) For kvær plass vi har introdusert ho til i heimen for soving har vi måtte gjort det mange ganger før ho blir trygg. For eksempel en kurv vi nettopp har fått opp i stua, tok ei stund før ho ville slå seg til ro der, men no går det greit.

Skrevet

Vår gutt likte ikke å ligge på magen, han strevde med å få løftet hodet ordentlig, men ikke gi opp! Plutselig skjønner de hvordan de skal gjøre det. Nå ruller han seg over så snart han får muligheten. Tror det var litt etter tre måneder det løsnet.

La henne ligge litt flere ganger om dagen, gjerne på et bord eller noe slikt, sånn at du kan underholde henne litt.

Skrevet

Takk for tips! :) vi rasler med leker og synger og prater, men hun er sur likevel hehe. Men vi gir ikke opp. prøver igjen og igjen. HS sier vi skal legge henne på magen og la henne jobbe litt (som betyr litt skrik) og så snu henne, vente til hun er blid, og prøve igjen.. så sånn går no dagan ;) hehe. Prøver å legge henne på magen hver gang vi skifter også.. så håper det løsner. Gleder meg til det! tar gjerne fortsatt imot tips og triks og gode erfaringer ;)

Skrevet

hvor lenge kan de ligge på magen agangen? min gutt har ikke noe i mot å ligge på magen, ligger til eg snur han..

Skrevet

Huff det er som å lese om vår gutt som ble 3 mnd den 23. november, hehehe...

Han blir flyy forbanna hver eneste gang vi legger han på magen. Men magen på brystet vårt går helt fint, da løfter han hodet kjempe bra. Men på gulvet, nei DET går ikke ann, hehe.

Så gulper han alltid masse når han blir lagt på magen.. Vi prøver å trene på det, men det er ikke så lett når han syns det er så fælt..

Skrevet

Minstesnupp her er 3,5 mnd, og hun er heller ikke noe glad i å ligge på magen. Hun nekter å legge hodet ned for å hvile, så når hun blir sliten blir hun skikkelig frustrert. Men har merket de siste ukene at det går fremover. Jo sterkere hun blir i ryggen, jo mer ok synes hun det er - men bare for en liten stund fortsatt. Hun ligger best på gulvet foran tv - da løfter hun godt på hodet for å se på tv'n :o) Tv-slave allerede?! ;o))

Har også et annet "triks" som funker på henne; jeg legger meg på rygg på gulvet og legger henne på magen oppå meg. Da kan hun titte ned på meg og vi kan skravle litt sammen. Det godtar hun, og hun gjør store øyne og stirrer på meg. Virker som hun synes at det her er litt rart :o)

Skrevet

Ang manuellterapeut: Bedre å ta det tidlig enn å vente for lenge! Gutten min ble det ikke oppdaget KISS på før han var 4mnd, noe som var litt i seneste laget. Nå er han 8mnd og er fortsatt litt sent ute i motorikken. Han er der en 6mnd gammel baby forventes å være.

Det skader ikke å ta turen..

Det KAN hende at jenta di har vondt, at det er derfor hun ikke vil ligge på magen. Det er ikke sikkert,men det kan hende. Er det ikke bedre å sjekke opp dette først så du ikke plager henne unødig med magetrening?

Skrevet

Jenta mi var heller aldri noen stor fan av å ligge på magen.. Men etter at hun lærte å rulle rundt ligger hun mer på magen enn på ryggen! Er akkurat fem måneder og har holdt på i to uker nå. Før dette kunne hun ligge maks ett minutt, hvis vi i det hele tatt rakk å legge henne nedpå før hun begynte å skrike... Så det kommer av seg selv når de er klar for det!

Skrevet

Det med tv var lurt ;) hun liker å titte på den hehe. selvom den er høyt oppe på et bord. må løfte høyt da hehe. Vi ser an en uke og så kan vi evt gå til terapeut. En uke gjør ikke ubotelig skade hvis noe er galt, og samtidig får vi sett om det går framover, som jeg jo håper det vil gjøre. Også håper jeg som du sier, mamma te mini, at det kommer litt av seg selv. Skal oppdatere :) men tar fortsatt imot enda mer tips altså .... :)

Skrevet

Hei!

Dette er akkurat som å høre om sønnen vår og! Ble fly forbanna av å ligge på magen.

Dette løste seg veldig da han fant ut hvordan han kunne rulle rundt begge veier men, for at de skal finne ut det må de ligge på magen.

Nå så ruller han helst over på magen og ligger å leker der. Han er 8 mnd nå.

Vi satte speil forran han mens han lå på magen.

Rulla helseteppe og la under brystkassen, helt forran og ermene over.

Da kommer dem høyere opp.

Ellers så kjøpte vi leker som blinket og laget lyd og satte forran.

Brukte tven endel også, men lille gutt synes ikke tv er så gøy altfor lenge av gangen.

Kan også si at gutten vår ble behandlett for KISS hos kiropraktor ( manuell terapauten ville ikke røre ved det da det var ganske mange låsninger både i nake, rygg og ofte. Gutten vår ble forløst med bla: Tang, sugekopp pg rå mannskraft ved bruk av hender.)

Han ble friskmeldt allerede når han var 2 mnd gammel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...