-feb'14-baby pĂ„ veiâ€- Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Vil bare fortelle vĂ„r historie her. Vi hadde prĂžvd Ă„ bli gravide i nesten 2 Ă„r, da vi kom inn pĂ„ fertilitetsklinikken i Porsgrunn. Der fikk vi en inseminasjon og ble gravide pĂ„ fĂžrste forsĂžk!! Gleden var enorm!! Gleden ble ennĂ„ stĂžrre i uke 8, da vi var pĂ„ 1. UL og fikk se 3 smĂ„ med hjertelyd. Dro hjem litt redde, men aller mest lykkelige. Dette skulle vi klare! UL i uke 10 fikk vi vite at den ene hadde gitt opp. Det lille hjertet slo ikke lenger. Var utrolig lei oss, men etter noen dager, slo vi oss til ro med at vi nĂ„ skulle bli tvillingforeldre og klarte Ă„ glede oss stort over dette. En liten trĂžst var ogsĂ„ det at sjansen for de to var nĂ„ stĂžrre og risikoen mindre. UL igjen i uke 12 og alt var bra med de. Var sÄÄÄ lykkelige! NĂ„ kunne vi fortelle det til folk og virkelig begynne Ă„ glede oss! 3 dager etter begynte jeg Ă„ fĂžle meg syk. Influensa-lignende pluss magesmerter og kvalme. Morgenen etter hadde jeg blĂždd en del og dro pĂ„ sykehuset. Alt sto bra til med de to, men jeg fikk antibiotika for mulig infeksjon. Smertene ble verre da jeg kom hjem. Jeg frĂžs og skalv og var helt utslĂ„tt. Natta var lang og morgenen etter blĂždde jeg masse, masse! EnnĂ„ verre smerter. Dro pĂ„ sykehuset, tok UL og de levde, men det sĂ„ ikke sĂ„ bra ut, sa de. Ble lagt inn og satt pĂ„ store doser antibiotika og smertestillende. Fortsatt ille vondt. Etter en stund i senga, kom den ene ut. Ble undersĂžkt og den andre var pĂ„ vei ut. Utskrapning senere pĂ„ kvelden. Dette skjedde i gĂ„r og jeg fĂžlte for Ă„ dele den med dere. Ser det er mange her som har opplevd veldig triste ting. FĂžler med dere alle. Grusomt Ă„ tenke pĂ„ at de er borte. HĂ„per det blir bedre med tiden og at vi blir gravide igjen snart. Â
Elias,Emma&Sofia`sâ„Mamsâ„ Skrevet 3. desember 2010 #2 Skrevet 3. desember 2010 For en helt forferdelig opplevelse!!! Jeg fĂžler veldig med dere Det fĂžles sĂ„ utrolig urettferdig Ă„ mĂ„tte oppleve noe slikt! Kan bare tenke meg hva du sitter og tenker og fĂžler nĂ„! Off...skikkelig trist og leit - spesielt siden du var sĂ„pass langt kommet pĂ„ vei.  Har selv opplevd Ă„ miste tre ganger, men Ă„ miste tre sĂ„nn i samme svangerskap - fra tre barn til ingen barn likevell - helt grusomt!!!  HĂ„per virkelig du kan klare Ă„ finne trĂžst i noe - sĂžke mot og stykre laangt inni deg selv og din mann - klare Ă„ klore deg fast til hĂ„pet om at dere en gang vil fĂ„ til Ă„ oppleve Ă„ bli foreldre. Min dypeste medfĂžlelse sendes til deg - Ă„ en god og stor klem med lykke til videre pĂ„ ferden mot Ă„ til slutt bli mamma â„ Â Klem,
-feb'14-baby pĂ„ veiâ€- Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2010 Tusen takk, kjĂŠre deg for et utrolig varmt og koselig innlegg! Setter stor pris pĂ„ det du skriver. Vi kommer nok til Ă„ prĂžve igjen om ikke lenge og hĂ„per det klaffer fort! Kommer nok til Ă„ vĂŠre litt ekstra bekymret, men skal prĂžve Ă„ tenke positivt!  Vi har det ganske tĂžft nĂ„ begge to og grĂ„ter mye. Men vi er flinke til Ă„ prate, trĂžste og ta vare pĂ„ hverandre! Er sĂ„ gla jeg ikke er alene oppe i dette her, men har en fantastisk samboer:)  Veldig trist Ă„ hĂžre at du ogsĂ„ har mistet... MĂ„ ha vĂŠrt fryktelig tĂžft.. Men du har barn nĂ„ og en pĂ„ vei?? I tilfelle, veldig hyggelig og sÄÄÄ fortjent;) Stooor klem!
bibbi@ Skrevet 5. desember 2010 #4 Skrevet 5. desember 2010 Jeg fÞler sÄnn med deg... Ikke forsÞk Ä overkjÞre sorgen, bare aksepter at den er der, og gi deg selv tid. Jeg har mistet to ganger i Är - en gang i uke 19 og en nÄ i uke 15 - og min erfaring er at man ikke mÄ fÞle at man mÄ forklare andre hvorfor det er sÄ trist, det bare er fryktelig trist, og det mÄ man bare gjennom. Hang in there, og hÄper veldig dere kommer sterkere tilbake - eller, jeg vet at dere gjÞr det:) Det skal vi gjÞre ogsÄ. En gang er det vÄr tur!
-feb'14-baby pĂ„ veiâ€- Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. desember 2010 Takk for trĂžstende ord! Du har veldig rett. Man mĂ„ bare fĂ„ lov til Ă„ vĂŠre lei seg. Ikke noe vits i Ă„ holde tilbake. Vet det kommer til Ă„ bli lettere etterhvert og vi har lyst til Ă„ prĂžve igjen sĂ„ fort som mulig. Kommer aldri til Ă„ glemme de tre smĂ„ jeg hadde i magen. Savner dem sĂ„ fĂŠlt!! Er sĂ„ lei meg for at de aldri fikk en sjanse til Ă„ oppleve verden.. Urettferdig!!  Utrolig trist Ă„ lese at du har mistet to ganger.. OgsĂ„ sĂ„ sent! MĂ„ ha vĂŠrt forferdelig! Varme tanker til deg..  Enig i at vi ikke mĂ„ gi opp, for en dag er det vĂ„r tur! Masse, masse lykke til til deg! HĂ„per virkelig det gĂ„r veien neste gang:)  Klem
Elias,Emma&Sofia`sâ„Mamsâ„ Skrevet 13. desember 2010 #6 Skrevet 13. desember 2010 Du hĂžres sterk og tapper ut, *B* - sĂ„ jeg hĂ„per virkelig du kommer deg videre med bĂ„de hĂ„p og tro i god behold. Samboeren din hĂžres Ă„ ut til Ă„ vĂŠre en stor stĂžtte for deg (og du for ham) - og der har dere en stor felles styrke til Ă„ fortsette videre med prĂžvingen.  Jeg har to barn fra fĂžr, ja - mistet en gang mellom dem, og to ganger nĂ„ mens vi prĂžvde pĂ„ tredjemann. Det er en skikkelig tĂžff opplevelse, og det setter dype spor i en sart sjel som sĂ„ inderlig Ăžnsker seg en liten baby â„ MEN det er utrolig hva vi mennesker tĂ„ler av smerte (bĂ„de fysisk og psykisk!) og pĂ„kjenninger...ALT er liksom verdt det nĂ„r man til slutt sitter der med verdens nydeligste lille skapning i armene...og tenker..."for et fantastisk mirakel vi har klart Ă„ skapeâ„"  Bare vent - nĂ„ er det snart deres tur!!! Masse lykke til, begge to Â
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ