bitthen Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Her jeg bor på kysten har det bare vært -5 til -7 grader. Men lufta er så tørr at det kjennes ut som det er MYE kaldere. Selv kommer jeg egentlig fra litt lenger inne i fjordstrøk, og bodde gangske høyt over havet. Der var mye snø, og ofte kaldt, men det var ikke slik som her selv om det var både 10 og 15 minus. Legger vil til vind så blir jo dem effektive tempen mye kaldere. Kan ikke si jeg redd for å ta med mini ut på trilletur om han ligger nede i bagen, med myggnetting og kanskje et helseteppe som luner. Men jeg skulle likt å visst om dette med minusgrader var universelt eller om man bør ta med slikt i beregningen... Noen som vet ??
mammatetogansketette:)) Skrevet 3. desember 2010 #2 Skrevet 3. desember 2010 Må helt klart ta det med i beregningen ja. Har selv bodd både i kaldt innlands-strøk og kyst klima, og er stoor forskjell selv om gradestokken sier det samme. 4-5 grader og vind her er kaldere enn ti minus i innlandsklima uten vind... Så ja, man må bare se an hver dag egentlig, så spørs det hvor vogna står, om man skal gå, osv. osv.... Er vel værst når man skal ut å gå, da vil jo uansett vind og trekk komme under kalesjen på et eller annet tidspunkt....helseteppe har jeg ikke brukt da, har heller holdt oss inne- eller ved vind har jeg hatt kun en ørliten glippe i regn-trekket. Ikke lett, nei, må bare prøve seg fram i grunn..
bitthen Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2010 Har ikke vært ute jeg heller til nå, var en liten tur på butikken i går, men hadde bil da. Har heller ikke brukt helseteppe til nå, kun myggnettingen på Emmaljunga- vogna. Men vurderer det om jeg skal ut å gå, ikke dra det helt over da Får se, er litt lei av å sitte inne og ørte og da.... Både jeg og mini
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 3. desember 2010 #4 Skrevet 3. desember 2010 jeg bor i Bergen å her har det ligget på rundt minus 10 grader. Jeg har ikke gått ut for å gå på trilletur, men jeg har måtte gått for å levere/hente vesla i bhg, det er ca 5min hver vei. Man må hvertfall ta i betraktning om det er vind. Jeg snakket litt med helsesøster ang dette igår, hun sa at alt med måte, jeg kunne fint ta lillegutt på 4 mnd med meg når jeg leverte så lenge jeg pakket han gått inn å nedi i pose, å la posen litt langt opp slik at den kom litt over fjeset. spurte også om jeg eks kunne ta meg en tur å mate endene med vesla i helgen å da ha han med i vogn å da sa hun at det skulle nok gå fint så lenge vi ikke var ute altfor lenge. alt dette er utganspunkt i rundt minus 10 grader å ikke noe vind.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå