Gå til innhold

Tok med baby ut igår.. og han OVERLEVDE! :P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror det er endel hysteri rundt dette med kulda. Ja vet, jeg har vært en av de hysteriske. Har sittet inne i dagesvis med gutten min på 6 mnd. Veldig kjedelig. Ikke har vi bil heller, så en av oss måtte handle alene disse dagene.

Igår var det minus ti grader. Jeg orket ikke sitte inne lenger og lillegutt kjedet lørva av seg her i stua! Kledde godt på han (men ikke for mye, vil ikke koke ungen heller), la han i voksiposen dypt nede i Emmaljungavogna (som er lun og god) på skinnet, tok på myggnetting (det føltes liksom mer vindstille..) og hang et helseteppe over nesten hele åpningen. Kjente på ungen hele tiden, han var varm og god, lufta i vogna var varm og jeg kan ikke i min villeste fantasi tro at han lå og pusta inn isluft. Han har ikke hosta eller vist noen form for ubehag i ettertid.

Nå skal det sies at jeg dro rett til bussholdeplassen (ca 50 meter), inn til t-banen (ca 50 meter) og rett inn på kjøpesenter der vi var i timesvis. Planen var å oppholde oss minimalt ute, men måtte vente over 20 minutter på bussen tilbake pga forsinkelser. Fikk nesten panikk, men ungen hadde det helt fint.

Nei stol på magefølelsen jenter. De må jo ha klart seg i gamle dager. Kan ikke se for meg at vi skal sitte inne hele vinteren heller! Jeg er ikke en sånn som gambler med barnet mitt, men jeg kan ikke forestille meg at han var utsatt for noe ille der nede i vogna. Var ikke kald på leppene engang. Jeg skal i allefall følge magefølelsen og heller holde han inne når det er så kaldt at jeg selv synes det er ubehagelig å puste.. Ungen har det jo som plommen i egget :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går ut med baby på nesten 4 mnd daglig. Jeg må levere eller hente storesøster i bhg, åja hun kunne sikkert vært hjemme men da hadde hun vært pottasur, hun vil nemmlig i bhg å leke med vennene sine å ikke minst være ute.. å det ville vært litt mye å hatt lillegull med ut i 1times tid så jeg går heller de 5 min til bhg å 5 min hjem igjen. han har heller ikke tatt noe skade, han hoster litt men det begynte han med før det ble så kaldt.

Man må stole på magefølelsen sin, jeg forhørte meg også med helsesøster igår å hun sa at det gikk nok fint, man kan ikke bure seg helt inne heller. Så spurte jeg ang å gå en liten tur å mate endene med vesla i helgen å hun sa at jeg bare skulle pakke han godt inn nedi posen å legge posen slik at den kom litt over fjeset så gikk det nok fint med en liten tur så storesøster fikk litt luft :)

Skrevet

Da jeg skulle hjem fra sykehuset i januar i fjor så var det -20 grader. Men vi måtte jo hjem så baby på 4 dager måtte ut i spreng kulda, å hun er nå en frisk å fin jente på 10mnd. Alt med måte å bruk sunn fornuft!

Var flere ganger jeg måtte ut som levering i bhg å legetimer der temperaturen var ned mot minus 30 den ganga. Jeg varma opp bilen før jeg tok henne ut i den.

Man kan faktisk ikke bure seg inne selv om det blir kaldt. skal heller revurdere det om vi nærmer oss -35 på gradestokken. Nå har jeg selv anskaffa meg en god lue så vi går vinteren i møte gode å varme :)

Skrevet

Ja dere måtte jo nesten hjem, hehe. Nei det er som min helsesøster også sa, verden stopper faktisk ikke opp selv om det er kaldt men man må ta sine forhpndsregler. anskaffet deg en lue, ja det er lurt, har selv anskaffet meg en god lue pluss noen skikkelig gode varme vintersko :) var jo helt håpløst å gå med ecco vårsko i minus 10 grader... brrr minus 20grader høres jo veldig kaldt ut, her ligger den vel på minus 12 å jeg syntes det er ganske så kaldt, men bor med kysten så det er jo kaldere enn minus 12 i innlandet da..

Skrevet

Mamma ble født en kald vinter på begynnelsen av 50-tallet. De bodde på landet, og bilene kom ikke fram i all snøen. Men hjem skulle de jo, så mamma ble frakta hjem fra sykehuset, i bitende kulde, i hest og slede :)

Det gikk jo bra det også.

Skrevet

Hm, hva tenker dere om dette da, skal på min 6-ukers kontroll denne uka, vi har - 16, det er 10 min å gå Max til fastlegen.

Ok å gå m henne eller ville dere skaffet barnevakt og latt dem gi henne flaske om d er sultkrise?

Nesten verre å la henne ligge alene inne mens jeg går ut og varmet bilen og aviser ognærer vogn?

Skrevet

Det er ikke alle som overlever.

http://www.aftenposten.no/helse/article527979.ece

Man skal selvfølgelig kunne dra på butikken å handle, levere i barnehage osv.

Men vi går ikke ut med mini (8 mnd'er) med mindre vi må (og da er det rett i oppvarmet bil) Unødige sjanser (om enn små) tar jeg bare ikke med barnet mitt!

Skrevet

Jeg ville nok ikke hatt han i pulk i flerfoldige minusgrader nei. Da er de jo nede på bakken og det er mye kaldere. Vi går heller ikke langtur for tida, men jeg bestiller ikke taxi for å dra på helsestasjonen, for å si det sånn..

Vi har vel alle vett nok i skallen til å bedømme om det er greit eller ikke. Dersom jeg er veldig i tvil og det føles feil, så blir vi nok inne :)

Skrevet

..og NB - står bilen i garasje, er det ikke like kaldtd er som ute (var ca -8,5 i garasjen i går, da det var ca -14 ute. Vi har et stykke til garasjen, så jeg kan ikke la mini være alene hjemme mens jeg henter og varmer bil!

Skrevet

hvorfor helseteppe over hele åpningen? Det er da bedre med frisk, kjølig luft ned i vogna enn tung, tett luft som et helseteppe og myggnetting forårsaker....

Når det er -10 ute, så er det ikke -10 nedi vogna...

Skrevet

Har over halve åpninga.. Og vil ikke ha den kalde vinden rett ned dit. Det er vel det man skal unngå..

Skrevet

Jeg tar med småen ut jeg. Kommer oprinnelig fra et sted der det er i allefall 10 minus hele vinteren igjennom, og jeg har da måttet ta med småttisen ut der i løpet av vinteren?? Holder meg inne når det blir ekstremt, men 5-6-7 minus går bra med god saueskinnspose og gode klær. Ett tips er temperaturmåler nede i vogna, så kan man passe på at det ikke blir for kaldt på turen!

Skrevet

temp.måler var lurt! hvor leger du den? er det for å måle temp nede i vogna eller temp på lufta babyen puster?

Skrevet

Her har det vært nede i -20 den siste uka. Flott vintervær med sol, så jeg og yngstemann på 5 mnd har vært ute og gått en god tur hver dag. Ville ikke tatt ham ut om han satt i sportsvogn, men nede i dypvogna holder lufta han puster inn langt høyere temperatur enn utenfor. Han er god og varm i ansiktet. Har på "lokket" på vogna slik at det ikke blir så åpent ned til der han ligger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...