Gå til innhold

når kom strekkmerkene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Dere som har fått strekkmerker - når begynte dere å få det? Kommer det mye siste måneden?

Jeg har sluppet (bank i bordet) inn til videre - men har jo 6-7 uker igjen og mye kan jo skje på den tiden - eller?....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ingen og har termin i morgen :) så trenger ikke få det :)

Skrevet

Fikk de 17 dager på overtid..

Skrevet

Lurer litt på dette jeg også.

Sist svangerskap kom de på løpebånd fra uke 27.

Denne gangen har jeg ikke fått enda bank i bordet og nærmer meg uke 34. Magen er utrolig nok større denne gangen.

Skrevet

Slapp unna sist, og har foreløpig sluppet unna nå også. Under 4 uker igjen til termin. Men jeg har ikke slått meg til ro med det. Har hørt om tilfeller hvor strekkmerkene dukket opp under selve fødselen :/

Skrevet

Hei.

Vil bare si en ting: Første svangerskap gikk jeg rundt i troen at jeg ikke hadde fått et eneste strekkmerke... Helt til fødselen var overstått, og jeg oppdaget at nederst på magen hadde jeg 4-5 strekkmerker.. De var plassert slik at da jeg hadde den store magen hadde jeg ikke mulighet til å se dem sekv, eller i speilet... Må si skuffelsen var der, når jeg som hadde sagt at jeg ikke hadde noen strekkmerker, hadde noen midt på magen likevel (ble jo ganske synlig når magen trakk seg sammen).

Hehe

Så denne gang tør jeg ikke si at jeg ikke har fått strekkmerker. Men så langt jeg klarer å se selv så har jeg foreløpig ikke fått noen nye strekkmerker, men de jeg hadde fra før (som hadde bleknet en del) har blitt tydeligere igjen :)

Skrevet

Vet om mange som får på overtid, eller rett før termin. Det er jo kjedelig uansett, men når mån går så lenge uten så tenker man jo sikkert at man slipper unna. Jeg fikk 3 små strekkmerker under navlen i uke 36 ca, og det har ikke komt noe mer enda. Jeg er 1 dag på overtid, så redd magen skal sprenge viss jeg går 2 uker til =P

Hører folk fjerner strekkmerker, men har aldri hørt at resultatet blir perfekt. Min mor så ikke ut, hun fikk over hele magen, men i dag ser magen helt fin ut, ikke kjempestram, men ingen tydelige spor etter strekkmerker og hun har bare tatt tiden til hjelp=)

Lykke til, håper du slipper=)

Skrevet

Ingen - ennå ihvertfall...termin i overimorgen :/

Skrevet

Har fått det nå jeg.. Eller fant de tidligere i uken. Har smurt meg med oljer og alt jeg kunne smurt med som skulle "forhindre" det, men nå har jeg fått strekkmerker under magen. Jm sa til meg at det er kun for pleien og at kremer ikke vil hjelpe. Huden sprekker jo i det tredje hudlaget, så ingen kremer når ned dit uansett. Meeen moren min fikk også en del strekkmerker og det ligger som regel i familien, og får det samme som sin mor.

:)

Skrevet

Jeg fikk de 2 uker før fødsel (begynnelsen av uke 39). Var kjempehappy under hele svangerskapet fordi jeg ikke hadde fått noen - helt til en dag jeg så meg i speilet og hele magen var "revnet".......

Skrevet

Jeg er i uke 34 nå, og jeg fikk i uke 32/33 =P

Skrevet

Jeg har begynt å få litt nå. ( uke 30)

så håper ikke det betyr at jeg vil ende opp med masse siden det er en stund igjen :S

Skrevet

Johoo!

Jeg gikk også og var superfornøyd under hele graviditeten over min flotte, strekkmerkefrie mage...

Samme dag jeg blir lagt inn på sykehuset for å føde ser jeg at jeg har fått strekkmerker inni navlen!! (fødte 5 dager før termin med igangsetting)

Og vel hjemme etter fødsel oppdager jeg 5-6 strekkmerker nederst på magen!! Skikkelig skuffa..hehe

Så, de kan definitivt dukke opp helt plutselig under fødsel. Jeg er sikker på at de ikke var der før jeg dro på sykehuset;)

Strekkmerker eller ei - barn blir det av det:):)

Skrevet

Vet ikke når de kom, men merka de hvertfall ikke før jeg kom hjem :)

Levde i troen på at jeg ikke hadde et eneste strekkmerke.. men da jeg kom hjem hadde jeg fullt av slike lilla nederst på magen der jeg ikke har sett og huden har blitt slappere :)

Skrevet

Forrige gang kom de i uke 34 - og da kom de fort!! Jeg var så fornøyd, trodde jeg skulle slippe unna... Men neida... Har til og med hørt om folk som har sprukket opp fullstendig under selve fødselen!

Skrevet

Jeg fikk mine strekkmerker under fødselen. Var kjempehappy for at jeg ikke hadde fått noen underveis i graviditeten, så skuffelsen var stor når jeg på barsel oppdaget at det var kommet striper på magen. Heldigvis så svinner de hen etterhvert - nå 5 år etter så tenker jeg ikke særlig på strekkemerkene.

Skrevet

Er 31 uker på vei og har nettopp fått noen små strekkmerker på begge sidene på magen og litt på rompa. Satser på at de forsvinner igjen. Krysser fingrene for at selve magen holder seg fin;)

Skrevet

Fikk ikke noen strekkmerker sist svangerskap:) Og har foreløpig ikke fått denne gangen heller, er i uke 33

Skrevet

Har to svangerskap bak meg uten strekkmerker. Nå er jeg gravid i uke 32 med tvillinger og foreløpig har det ikke kommet noen. Får håpe det går greit de siste ukene også. Litt forfengelig er det jo lov å være.... :-)

Skrevet

de kom på overtid......... arg :-( trodde jeg skulle slippe unna for hadde ingen fram til termin, men da jeg fødte 11 dager over hadde jeg fått noen nederst på magen....

ps: jeg fikk noen på ryggen og før termin, eller siden, glemte å smøre der....

Skrevet

De begynte å komme i uke 38 første gangen, og spredte seg sakte, men sikkert.

Denne gangen tror jeg ikke jeg har fått noen nye ennå (er i uke 33), men de gamle vises veldig godt nå som magen er stor igjen. De har liksom "blusset" opp på nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...