Gå til innhold

Ullfleece dressene fra nøstebarn, har du prøvd?

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt en av disse litt vel dyre ulldressene fra nøstebarn til lille gullet mitt. Er dette dresser en skal ha under? ELler kan en bruke de som et ytterlag over ullbody og andre klær hvis en bare skal frakte babyen fra A til B? Eller blåser eventuelt vinden rett gjennom dressene?

Hvis noen har tips om gode dresser til babyer så fyr løs :)

Fortsetter under...

Vi har hatt disse dressene til både storebror og vesla! Fantastiske! De har holdt seg fint og har gått i arv. Vær litt forsiktig med vasken - de trenger ikke vaskes så ofte med mindre det er mye søl på den selvsagt.

På storebror på 2 år bruker vi den under ytterdressen når det er kaldt. Med lillesøster bruker vi den over ulltøy når hun skal sove ute i vognposen. Hender jeg bruker den når vi skal ut i bilen (3 m fra huset), men den er ikke vindtett, så jeg ville ikke gått ute med den lenge i vind og blest..

Jeg har dårlig erfaring med "ytterdresser" for små barn. Har en vindstopperdress fra polern og pyret. Den har jeg brukt litt når jeg har vært ute med jenta i sele (når det var litt varmere enn nå), og da med ullfleecedressen fra nøstebarn under. Det har fungert det altså ;-)

Det var fint å høre at du har hatt veldig god erfaring med disse dressene :) Jeg bestilte grå dress, for jeg tenkte det var kjønnsnøytralt og kunne brukes til neste barn vi skal ha en gang. Jeg synes det er vanskelig å finne gode ytterdresser til babyer i hvert fall. Skal ta å sjekke de fra polarn og pyret. Takk for tipset. Vi skal en tur med fly om ikke så lenge, og da må hun bæres til og fra flyet. Dit vi skal kan det blåse en del.

:-)

Jeg har den dressen til datteren min, både den og lua. Hadde den også til storebror. Jeg er så utrolig glad i den dressen, den er så romslig og myk, det er ikke vanskelig å ta den på, og den er jo av ull så den er super i vogna etc. Jeg bruker bare den utenpå, bruker ikke vinddress. Hun er 6,5 mnd nå, og jeg synes den holder inn/ut av bil, inn på butikken, f.eks. til/fra flyet (som du skal). Den er jo av tykk ullfleece, og er derfor mye mer vindtett enn vanlig strikket ull.

Kommer til å bruke vinddress/jakke til våren når hun begynner å bli 10-12 mnd og skal leke i sandkassa, sitte mer oppe i vogna etc.

Kos deg med dressen, den er et supert kjøp:)

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...

Jeg har også en slik dress til min gutt. Jeg elsker den! Jeg har vottene, lua og sokkene som hører til også, men jeg er ikke så begeistra for lua. Den passer liksom ikke hodefasongen til gutten min!

Gutten min er 73,5 cm og han bruker str 74/80. Den er perfekt i lengden på han og den er romslig i bredden. Han er lang i overkroppen, så er redd han ikke vil passe den etter januar... :-(

Annonse

Jeg bruker den og lua og vottene på lillemor på 3 mnd. Super til bruk i bilen og i vogna ;) 4 meter til bilen da.. :P Og ut å inn i butikker osv ;) Veldig fornøyd, og skal ha den til vinteren igjen under dress når hun går i barnehage ;) ;) Vottene og lua er også supre!!

Vi har hatt 2 av disse dressene til jenta vår på 3 år og er suuuperfornøyd! Bruker den som mellomlag mellom ullundertøy og yttertøy, og også når hun sitter i bilen. Kjempefin til bruk når hun sover ute i vogna. Verdt hver ei krone! Og barnehagen skryter den også opp i skyene fordi A: Den er lett for henne å ta på seg selv. B: Det er en hel dress, så hun risikerer ikke å få en glipe på magen.

Har en som eldstejenta brukte i to sesonger, og nå er det yngstejenta som bruker den. Syns den er helt nydelig :) Veldig god! Og romslig, slik at den holder en stund. Absolutt verdt prisen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...