Gå til innhold

Positive erfaringer - tross alt... :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om jeg har tre negative tester liggende i søpla, besøk av den uønska røde tanta og er lei meg - så har jeg hatt mange positive erfaringer rundt mitt første forsøk i Danmark.

Først gynekolog Dr. Steier som jeg fikk time hos akkurat den dagen og på den tiden av døgnet jeg ønska. Han var hyggelig og vi prata lett om alt. Presterte til og med med et smil å spørre hvor jeg var ifra da jeg la meg til rette på benken (vi var visst begge nordlendinger) og lo skikkelig da jeg sa valget falt på han etter å ha funnet han på en liste over donorvennlige gynekologer på et forum på nett. Han ville veldig gjerne vite hvilket forum det var før han sa at han syntes dette var et privat valg som han på ingen måte la seg borti, og at han hadde flere i samme ærend som meg. Lykkeønskninger på vei ut døra fikk jeg også.

Også var det CFC da... Som jeg gruet meg litt til etter å ha fått inntrykk av at de var veldig kalde og hastige. Vel, jeg føler jeg har blitt tatt veldig godt imot og vare på. Fått svar på alle spørsmål på mail veldig raskt, og selv om de foretrakk at man tok kontakt lengre tid i forkant enn jeg gjorde så fikk jeg "vi skal greie å ha alt parat til du kommer Linda". Svend Lindenberg som utførte inseminasjonen var en veldig sympatisk fyr, selv om møtet var kort. Og damene var superblide, hyggelige og slo av en prat. Jeg føler ikke at det å lage et barn alene i København er romantisk så for meg ville beskrivelsen av sånn det er på Stork vært litt over the top.... Ønsket mitt er et barn, og å bli tatt vare på på veien dit.

Når jeg får spart opp penger (som dette dessverre koster litt for mye av) så gruer jeg meg absolutt ikke til et nytt forsøk, og de som skal for første gang - dette er ikke'no problem :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Linda'en! Trist at det ikke gikk denne gangen! Jeg skal til CFC for første gang neste helg. Betryggende å høre at du har positive erfaringer derfra. Har du et hotell å anbefale? Gikk det greit å kome seg fra hotellet til CFC? Tok du akupuktur i forbindese med inseminasjonen? Ønsker deg masse lykke til neste gang :-)

Skrevet

Heisann :)

Jeg vet ikke noe om hotell siden jeg tok det på en dagstur, noe som gikk helt fint :)

Jeg tok ikke akupunktur etterpå nei, men det kan sikkert være verdt et forsøk. Skal tenke på det til neste gang og undersøke litt mer om det.

Selv om det gikk kjapt (var inne i 4 minutter og på den tiden skrev jeg under på et papir, ble scannet, inseminert og fikk klær av og på), så var det absolutt ingen negativ erfaring. Gled deg til hyggelige mennesker :)

Masse lykke til til deg også! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...