<3Mamma til 3 <3 Skrevet 2. desember 2010 #1 Del Skrevet 2. desember 2010 Lillepia mi er nå 9 uker gammel og er en smule tøvete på dagtid og på kvelden.. Hun vil IKKE sove inne, kun ute i vognen eller i bilstolen mens vi kjører... Så er det kun små lurer på 10-15 min på dagtid..slitsomt... Ofte når jeg skal gi henne mat (flaskebarn) så nekter hun å spise...selv om jeg hører at det rumler i magen hennes =( skjønner ikke hvorfor hun ikke bare kan spise når hun er så sulten?? Har prøvd alt nå for å få henne til å spise nok, men hun drikker bare 50-60 ml mme pr måltid=( syntes dette er lite =( Når kan man begynne med å gi dem velling? altså å blande litt grøtpulver i melka? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142634589-huffhva-skal-man-gj%C3%B8re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
LannE Skrevet 6. desember 2010 #2 Del Skrevet 6. desember 2010 Høres ikke noe morro ut.. Våkner hun med en gang du kommer hjem fra trilletur? eller kan hun sove litt etter at dere har komt hjem? viss hun ikke våkner med en gang dere har trillet, så tror jeg at jeg kanskje rett og slett ville ha brukt vognen som seng for en liten periode.. og når hun våkner igjenn på natten, mate henne om hun er sulten, for å så legge henne i vognen og vugge henne i søvn om det går. Velling kan man vell begynne med når barnet er 4måneder, men tro meg det hjelper nødvendigvis ikke på søvnen til barnet..datteren min sov enda mindre når hun begynnte med fast føde, og det er snart 3måneder siden Men om det er fordi du er bekymret for at barnet ikke får i seg nok mat, og tror det kanskje kunne hjelpt med velling, så hadde det vell ikke skadet å prøvd det snart. Vet det er noen barn som får fast føde allerede i 3-4måneders alder, men jeg ville ha snakket med helsesøster først, både om matingen og søvnen! Hun har sikkert noen gode råd til deg! Lykke til videre! Håper det ordner seg snart med både maten og søvnen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142634589-huffhva-skal-man-gj%C3%B8re/#findComment-142645382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kirvill Skrevet 6. desember 2010 #3 Del Skrevet 6. desember 2010 Høres ut som guttungen min det her... Mer eller mindre Søvn skal han visst ta igjen når han blir konfirmert, og da sikkert helst under bilkjøring da også Heldigvis kan min sove en stund videre etter trilletur/bilkjøring, men vanskelig å flytte fra bilstol til vugge feks, da våkner han raskt til. Ellers har jeg begynt å bruke babybjørn, den finner han seg godt til rette i virker det som, og kan sovne der. Passer da på å legge meg halvveis ned i sofaen med puter i ryggen etter en stund, slik at han ikke belaster rygg/hofte for mye. Men angående spising, siden jenta di surrer mye der - har hun mye magevondt? Gutten år har litt kolikk i følge helsestasjon, og når han har vondt så spiser han omtrent ikke. Vi kan tolke griningen som sult, tilbyr flaske (delammer), men han protesterer. Da har han kanskje allerede fått i seg litt melk fra bryst (sier aldri nei takk der!) og det har sikkert gjort enda mer ubehag for stakkaren. Vi hører også noen ganger rumling fra magen, og det er ofte når han har luftplager.. Lykke til - og hvis du finner en kur for hvordan legge barnet på kvelden uten 3-4 timer hyling og innsovning/oppvåkning hvert 10. minutt - fortell fortell ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142634589-huffhva-skal-man-gj%C3%B8re/#findComment-142645976 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå