Gjest SweetMommy <3 Skrevet 2. desember 2010 #1 Skrevet 2. desember 2010 Jeg er så urolig:-( jeg var på kontroll igår og legen sa at lårbenet ( femur) var litet, er i uke 31 og femur målet var 4,9, jeg fikk ny time om 2 uker for å sjekke om det har vekst. Så har jeg lest mangen steder at litet femur mål kan vara tegn på downs. Legen nevnte ikke noe om downs men jeg er kjempe urolig nå:-( hva gjør jeg nå? Ska jeg bare vente i 2 uker til og bli helt sprø?
tamillaen*STOLTMAMMA* Skrevet 2. desember 2010 #2 Skrevet 2. desember 2010 Hmm..Kan ikke si at jeg har hørt noe om det..Men det går jo ann å ringe føden evt om du blir veldig urolig og spørr?? =) får håpe det ordner seg og at du får svar, lykke til!=)
silla g07,j11 (fødeklar!!!) Skrevet 2. desember 2010 #3 Skrevet 2. desember 2010 Hei! Uff det er så trist å gå å bekymre seg. Smug tittet litt på profilen din og siden du er 84 modell er det ikke store sannsynligheten for downs. Det skjer som regel hos kvinner over 35 fordi eggcellene begynner å bli litt eldre og kromosom nr 21 dvs kjønnskromosomene ofte ikke deler seg i befruktningen slik at babyen får 47 kromosomer i stede for 46. Ang femur lengden kan det like gjerne være at babyen har vokst litt seinere av en eller annen grunn eller at babyen bare ikke blir helt gjennomsnittlig lang noen er jo bare kortere og da er femur kortere også. Ønsker deg masse lykke til og krysser fingrene for at neste kontroll viser fin vekst. Legen kan ha målt feil også. Stor sympatiklem. På barsel med første mann var jeg kjempelei meg for jeg syntes min baby hadde downs preget utseende det var bare bekymringer og hormoner som tok overhånd;)
ungmortil3 Skrevet 2. desember 2010 #4 Skrevet 2. desember 2010 Forstår godt at du tenker litt ekstra på det da ja. Har også hørt at det kan tyde på downs syndrom dersom fosteret har korte fl mål. Men målte han ift mad og bpd eller målte han kun fl?
Jenny251210 Skrevet 2. desember 2010 #5 Skrevet 2. desember 2010 Var lårbeinet normalt på ordinær UL da? Har du vært på 3D?
Gjest Mentha♥Høygravid♥ Skrevet 3. desember 2010 #6 Skrevet 3. desember 2010 Uff, så vondt å høre! Jeg kjenner meg godt igjen, har vært gjennom det samme etter en fortykket nakkefold i uke 12. Det er helt grusomt å sitte og være bekymret, og ikke vite noen ting. Føler med deg! Jeg ville tatt kontakt med sykehuset og spurt om du kunne fått en utredning. De kan ta prøver og UL for å se etter evt kromosomfeil, og selv om noen resultater kan ta nesten like lang tid å få så får du i alle fall et sikkert svar. De har dessuten mye bedre kompetanse til å svare på alle spørsmål du har. Håper alt ordner seg for deg og den lille, og at det bare er en midlertidig vekstnedgang. Husk at for veldig mange går det bra, og hvis du ikke har downs i familien er sjansen for å få det veldig liten. Hvis alt i tillegg var bra på ordinær UL er sjansen enda mindre. Downs kommer gjerne med følgesykdommer som er synlige på UL i uke 18. God klem til deg
Gjest SweetMommy <3 Skrevet 3. desember 2010 #7 Skrevet 3. desember 2010 Tusen takk for svar allesammen:-) føler meg litt roligere nå, vi har ikke downs i familien så jeg trenger kansje ikke uroe meg, men jeg ska ringe de på sykehuset idag og høre hva de sier.
Gjest SweetMommy <3 Skrevet 3. desember 2010 #8 Skrevet 3. desember 2010 Jeg har snakket med en jordmor på kk og jeg har fått en ny time på mandag, så føler meg litt roligere nå:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå