Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal være borte fra min kjære sønn på lørdag for første gang, vi skal på julebord med jobben til samboeren min.

Besteforeldrene skal sitte hos han mens vi er borte. Regner med at han må ha to måltider mens vi er borte, så jeg tenkte å pumpe to flasker så det er lettvint for dem.

Hvor mye tror dere jeg må ha i hver flaske for hvert måltid.

Jeg ammer jo kun gutten min, så aner ikke hvor mye han spiser.

Noen som vet hvor ca mye de spiser pr måltid når de er 4 mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lilla har fått mme når vi har vært borte noen timer. men han var vel bare rundt 2mnd da, tror han drakk va 100ml

Skrevet

Det er så vanskelig å si! 150-200 ml, kanskje? Det er så individuelt! Men du kan jo kjøpe litt ferdigblandet nan og ha i bakhånd i tilfelle :)

Min er 5,5 mnd og drikker kke mer enn max 150 ml pr måltid. Synes han spiser kjempelite, men er en liten tjukkas! :)

Skrevet

Oj såpass mye? Tenkte kanskje rundt 120 ml.. Sliter så med å pumpe meg, får nok ikke helt "taket" så det kommer sååå lite.. Noen som har noen tips til hvordan jeg skal gjøre det for at det skal komme mer? Er jo melk der, men får det liksom ikke ut.. hehe.. Har en manuell pumpe.

Skrevet

min lille flaksegutt på 5.5mnd drikker 150ml per måltid:) samme mengden fra han var 4mnd ca:)

men holder med JulehaBITTHEN, lurt å ha en ferdigblandet mme i tillfelle:)

Skrevet

120 ml er sikkert bra i hver flaske. Og litt mme i bakhånd :)

Skrevet

Okej! Da får jeg kanskje kjøpe en nan i tilfelle :) Det tenkte jeg ikke på, aldri brukt det før.. Men det var smart :)

Skrevet

Oj så småspiste... Min knott på omtrent samme alder drikker ca 250ml pr måltid, han... Og det er mme som visstnok er mer mettende.

Skrevet

Det varierer veldig mye hvor mye de spiser. Min eldste spiste aldri mer enn ca 120ml selv når han nærmet seg et år (jeg ammet til vanlig, men han fikk flaske noen ganger hvis jeg skulle bort el). Han yngste spiste vel over 100ml de to gangene han tok flaske når han var rundt 1mnd, så hvis han hadde fortsatt å ville spise av flaske, så hadde han mest sannsynlig spist mer enn 120ml nå.

Vet du at han i det hele tatt vil spise fra flaske hvis du ikke aner hvor mye melk han trenger? Det er ikke uvanlig at de ikke vil ta flaske når de er rundt 4mnd hvis det enten er veldig lenge siden sist de fikk flaske eller at de ikke har fått det før i det hele tatt. Det er også veldig mange som ikke liker smaken av morsmelkerstatning sånn at de nekter å ta det. Jeg sier det ikke for at du skal bli enda mer nervøs av å være borte, bare så du skal tenke over hvordan dere evt skal gjøre det hvis ikke besteforeldrene får i barnet melk.

Skrevet

Han fikk flaske for 3 uker siden. Da bare pumpet jeg litt for å prøve flaske igjen. Fikk da ca 80 ml og pupp etterpå. Han fikk flaske også på sykehuset de første dagene etter fødselen pga startproblemer med amminga. Han fikk også litt nan på syekehuset, men det har jeg ikke brukt siden da.

Var ikke problem i det hele tatt når flasken kom for 3 uker siden så den biten tror jeg skal gå veldig fint :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...