Gå til innhold

Stadig flere nedturer....tross et skritt videre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå prøvd et opplegg med SFSET siden jeg er en low responder....uten særlig hell.

På scanning på dag 10 hadde jeg en folikkel på 17 og en på 10...og en cyste på 5cm på den andre eggstokken. Denne gangen ikke endomeriose...heldigvis...men vanncyste. Etter konsultasjon med CFC ble det tur nedover selv med bare en folikkel som virket lovende. Hadde jo aldri vært til uttak etter flere runder...og tusner.... med hormoner. Følte ikke noe valg så jeg reiste nedover og de fikk ut en fin folikkel. Men snakket med de i dag og den hadde ikke utviklet seg, så da ble det ikke noe innsett i morgen. Kom vel egentlig ikke som noe overraskelse, så jeg var ganske så forberedt. Slitsomt og leit for det....argh.. Bekymret for hva videre nå, både for økonomien, bruker "alt" før et reelt forsøk, og for at nye endometeriose cyster skal rekke å komme.

Blir en tung og lang desember kjenner jeg....tar på dette her. Men er ikke alene så det er godt å ha dette forumet å ty til :-)))))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei ;)

Jeg skjønner veldig godt frustrasjonen din! Følelsen av at alt går rett vest uten å ha kommet i gang :-( Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, og du har kanskje vurdert eggdonasjon allerede? Jeg ble iallefall mektig lei av at ingen ting syntes å fungere med bruk av egne egg, så etter nøye vurderinger valgte vi å gå for ED. VI har iallefall ikke angret så langt!

Lykke til videre uansett :-)

Klem

Skrevet

Takker så mye for det Mumrikken :-)

Jeg er 38 og kjenner virkelig på at det "haster". I tillegg er det vel økonomien som hindrer andre valgmuligheter. Er alene om det her og har lånt det jeg kan... og det ser ut til å ikke rekke så veeeeeldig langt ;-).

ED hadde vært noe for meg og hvis jeg ikke var alene... Godt dere er fornøyd med det! Ønsker deg masse lykke til med det :-))

Skrevet

Hei Diddi37 - ja det er litt av en berg og dalbane vi driver med vi som holder på med dette. Men vi gir oss ikke, eller hva?

Vi har holdt på med mine dårlige egg lenge vi nå, men går nå for embryo donasjon i Hellas (www.serum-ivf.com). Ikke noe problem å være singel eller lesbiske (som oss der). Ble gavid på første forsøk, men mistet. Det er liekvel det lengste vi har kommet så langt.

Lykke til videre :)

Skrevet

Ja, vi må nok være, eller bli, tøffe når vi driver på med dette ;-) ...og ganske så sta for å orke stå på gang etter gang! Håper og tror det er verdt det i andre "enden" da.

Trist det ikke lykkes med det første EA forsøket!!!! Går dere igang med neste forsøk straks? Har dere egg på frys kanskje?

Hadde jeg hatt økonomi til det hadde nok EA vært noe jeg kunne vurdere også...men det ser dårlig ut med det. Vurderer å sende inn Lotto i desember...neste den sikreste "inntektsmuligheten" nå tror jeg....he he.

Skrevet

Hei Didi,

Trist å høre at du ikke lyktes denne gangen :-(. Har selv akkurat testet negativ etter 1. IVF. Veldig trist. Jeg må bare prøve igjen i januar, selv om dette prosjektet merkes godt på økonomien. Hadde selv ikke mange egg heller. Hadde 3 follikker men 2 var tom. Heldigvis ble det insett av det ene egget, som var 4-delt når de satt den inn igjen 20.november. Desverre negativt resultat. Må høre med CFC om jeg skal ha et annet opplegg neste gang, ønsker vel å produsere litt flere egg og ha noen flere sjanser.

Hvilket opplegg hadde du?

Ønsker deg lykke til videre og en god helg! :-)

Skrevet

Hei Klar39. Ser ut som vi er like langt i "løypa" med 3 insem og 1 IVF. Kanskje vi følges også i januar...hadde vært hyggelig med en opptur for oss da! Trist at du ikke lykkes på dette IVF forsøket!!!

Jeg har prøvd 3 runder IVF tidligere uten å komme til uttak...langt og kort regime. Denne gangen foreslo Svend SFSET (Singel follicle - single embryo transfer) for meg siden jeg responderer like "dårlig" på lave, som høye doser med hormoner. Har fått 2-3 folikler. SFSET betyr i hovedsak lav stimulasjon hvor man tar ut ett eller to egg ( forhåpentligvis av bedre kvalitet) Dette gir få bivirkninger, samt at det er billigere. Man kan også gå rett i gang med neste runde. Fungerer visst like bra på eldre og low responder som de "vanlige" regimene.

Jeg fikk samme antall folikler (2) som ved høy dose hormoner og det ble "heldigvis" mindre bivirkniger enn sist....men kom forstatt ikke til innsett da :-P

Lykke til du også! Spennende å høre hva CFC foreslår for deg videre. Jeg skal snakke med Svend til uken og fine ut av mitt "opplegg" :-)

Skrevet

Det var synd å høre at det ikke ble noe innsett Diddi37. Men det hører jo ut som SFSET funket litt bedre for deg, tross alt :-) Håper Svend kommer opp med det perfekte opplegget til deg!

Skrevet

Takk Pippi. Krysser fingre og tær for det!!

Så bra dine eskimoer overlevde. Håper virkelig de biter seg fast!!! Masse lykke til :-)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...