Ann-Kristin og William Skrevet 2. desember 2010 #1 Skrevet 2. desember 2010 Hei Er 29+6 i dag og var til kontroll hos legen, hadde da med urinprøve. Det ble påvist hvite blodlegemer i urinen.. så den skulle sendes til nærmeste sykehus. Ble ikke forklart noenting! Er dette farlig??
silla g07,j11 (fødeklar!!!) Skrevet 2. desember 2010 #2 Skrevet 2. desember 2010 Hei. Nei det er ikke farlig det kan være en urinveis infeksjon. Prøven sendes sykehus for å dyrke frem evt bakterier slik at du kan få riktig penicillin eller antibiotika alt etter type bakterier. Det du kan gjøre selv er å drikke masse vann minst 2 l rent vann og noe eplejuice det forsurer urinen og kan knekke evt bakterier samt skylle dem ut. Du trenger ikke bekymre deg det er veldig vanlig og behandles lett men kan være ubehagelig og plagsomt.
Gjest Mentha♥Høygravid♥ Skrevet 2. desember 2010 #3 Skrevet 2. desember 2010 Jeg har fått påvist leukocytter (hvite blodlegemer) i urinen flere ganger. To ganger har prøven blitt sendt til dyrkning og kommet negativ tilbake. Jordmor forklarte meg at det ofte kommer av "ytre forurensing", altså kan være rester av utflod eller lignende som kommer i prøven. Når du skal levere ny prøve kan du prøve å vaske deg med en våt klut e.l. i underlivet først, og tisse litegranne før du tar prøven, så får du den renest mulig. Men det stemmer at det også kan være tegn på uvi, men da ville jeg tro skulle hatt noen flere symptomer? Jeg har ikke hatt uvi, bare trodd det pga smerter og leukocytter, så jeg vet ikke... Men anbefaler å drikke vann med sitron i, det senker pH i urinen så bakteriene ikke trives Hvis de finner ut at du har uvi så får du behandling. Ikke farlig
Ann-Kristin og William Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. desember 2010 Tusen takk for svar! Da kan jeg prøve å slappe litt av )) Blir så nervøs.. Igjen, takk skal du ha!
Trollmor til 2 Skrevet 3. desember 2010 #5 Skrevet 3. desember 2010 Man trenger ikke å få symptomer på uvi når man er gravid. Etter det jeg har skjønt så er det faktisk mer vanlig at gravide ikke merker at de har uvi selv, men at det blir påvist gjennom urinprøver på kontroll. Problemet med ubehandlet uvi er at det kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse osv. Og da kan det, etter det jeg har hørt, bli litt mer komplisert. Jeg har hatt uvi både før og under svangerskapet. Da jeg hadde det før svangerskapet var det altså så vondt at jeg ikke klarte å stå oppreist. Langt mindre gå. Og jeg måtte konstant på do. Under svangerskapet merket jeg bare et svakt ubehag når jeg tisset. Tranebær er ypperlig for å forebygge/behandle milde uvi'er. Og alt drikke som gir et surt miljø i urinblæra anbefales. Appelsinjuice, eplejuice og lignende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå