Gå til innhold

5. inseminasjon...er det noe vits i??

Anbefalte innlegg

Tok sjansen igjen og bestilte flybilletten før eggløsning test slo ut positivt... Og i dag skulle jeg ringe til klinikken, MEN GLEMTE DET!!

Ringte 18.36 og fikk tak i en mann som noterte navnet mitt og sa at jeg kunne komme i morgen =D Fantastisk!! Copenhagen Fertility Center er bare såååå bra!!!

Det er min 5. tur, og hadde egentlig bestemt meg for å ikke reise. Har dessverre ikke råd til å bruke 4-5000,- for dette hver måned, men klarer ikke å la være. Blir avhengig av dette. SNart 4 år bare laget barn, så hodet begynner å bli ganske myk... =/

Har fortsatt ins. i naturlig syklus.. Spurte sist om jeg kunne få Pergo og eggløsn. sprøyte, men fikk ikke ennå.. Rart...

Har mistet troa.

Håper neste forsøk blir her i Norge. Skal ta blodprøve 2.-3. syklusdag og håper vi kommer oss til forsamtale fort...

Føler meg ganske negativ og oppgitt. Det blir vårt 4. forsamtale..

Først legen som henviste oss til ICSi, da legen som sa ja til ICSI, så legen som henviste oss AID, også nå legen som avt. godkjenner oss til AID::: OG JEG BLIR IKKE NOE YNGRE!

SÅ det jeg egentlig lurer mest på er at tor dere at det er noe vits i å inseminere så mange ganger,,,,???? 5.gang, hvis det ikke klaffer nå, vet jeg ikke f....

Er det ment to be at ikke jeg skal bli mamma.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142633273-5-inseminasjoner-det-noe-vits-i/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var rart du ikke fikk hormoner? De bruker være ganske liberale med dette..

Jeg følte det som en lettelse å gå over på pergo og eggløsningssprøyte.. Det er vanskelig å få planlagt noe..men det gir ofte en dag eller to ekstra å snu seg på ifht til inseminasjon. Ikke minst det å få scannet, så man faktisk vet at det er eggløsning.

Om det er vits i..det er jo noe dere må vurdere..ikke sikker på hvor gammel dere er. -men vet at for min alder 32 var gjennomsnittet på 3,7 forsøk. Og det vil si at det er mange som lykkes tidligere, og mange etterpå..

Men ja, jeg skjønner godt dette blir en kostbar prosess.

Hei fødeklar ugla =D heh...

Jeg er 36år, vært gravid en gang (ICSI) men mistet =(

Aldri prøvd på naturlig måte før, mannen min er steril.

Inseminasjon er jo et veldig enkelt opplegg ift icsi, så sånt sett er dette veldig greit. Men hadde jeg bare vist at det en dag klaffer...

3,7 er et høyt tall, det trøster meg litt....

Takk for det, Ugla =)

• 2 uker senere...

Hei,

Jeg hadde fem inseminasjoner før jeg gikk over på ivf. Det gjorde jeg rett og slett for å sjekke om jeg hadde velfungerende egg. Syns alle imseminasjonene var værre enn ivf-forsøkene, merkelig nok. På andre ivf forsøk lykkes jeg og har i dag en datter på snart to år:-)

Jeg var 34 da jeg ble gravid og er nok ikke av de mest fertile......

Lykke til videre.

Gjest Hell & Lykke

Jeg kjenner meg veldig igjen i følelsen du har, har vært igjennom den noen ganger selv. Jeg vurderte Ivf etter 5 inseminasjoner, pga alder/dårlig tid, usikkerhet rundt befruktningstidspunkt/ eggkvalitet etc. Lindenberg overtalte meg til å prøve 1-2 insem til, men da med Menopur og på 6 forsøk lyktes jeg endelig. Dessverre endte det i MA, men vil bare fortelle deg at det er håp.

Er nå igang igjen med Menopur sprøyter og håper på den beste julegaven :)

Lykke, lykke til du også!

Annonse

Etter vi fantt at mannen min hadde tette sædledere, fikk vi tilbud om icsi og tesa hvor man tar ut sædceller fra testikkel.

Det gjorde vi 3 ganger. pluss et fryseforsøk.

2.icsi- forsøk ble jeg gravid, men mistet.

Det vondeste var å innrømme seg selv at jeg aldri kunne få hans barn. Han ok tross alt tre tesa operasjoner, og det er myemyemye verre enn egguttak.

Etter siste icsi, sa jeg:aldri hormoner igjen. For meg har inseminsjoner vært mest et økonomisk problem. Ellers har det vært barnemat ift icsi...

Nå må vi bare håpe på at spiren klorer se fast og holder seg der i 9 måneder.

Da vi første gangen testet pos, ringte vi til de nærmeste venner og familie. Nå har jeg ringt til kun ei venninne. Vi tar dette veeeelsig forsiktig og er super ydmyke..

Men Ja! 5. inseminasjon. Det er noe vits i. Helt rart og sitte her og skrive det....

Hadde ins. fre 3, og da sa legen at jeg ovulerer. Så timing var nok perfekt. Også har jeg kutta ut kaffe , har på følelsen at det endelig gjorde susen.

Tusen takk, jenter. Dere er så gode. IKM i går, ingen tegn til blødning og kjempesterk blått kryss på CB.

Hååååper dette går bra denne gangen. Har en god følelse, men er ydmyk og takknemlig om alt går bra... =)

Lettere å glede seg til jul, etter så mange jul som barnløs.

• 4 uker senere...

Ul 7+5 viste bare en tom fostersekk som lurer kroppen med masse graviditetshormoner.

4 aborttabletter vaginalt, som skal få livmoren til å støte ut fostersekken. Blight ovurium heter det...om jeg husker riktig nå... Aldri hørt før, men i flge gynekologen er det"sjeldent, men det skjer" Skyldes rett og slett uflaks. Nå sitter jeg her og venter at livmoren min begynner å jobbe...gruer meg. Fikk masse smertestillende, så håper jeg slipper og ha det super vondt.

Etter mange års prøving, behandliger og skuffelsen er dette bare en dråpe i sjøen. Det var altfor godt for å være sant. Er helt tom.

Jeg kommer til å fortsette med inseminasjoner så fort som teknisk mulig =)

Jeg er heldig,siden jeg ihvertfall kan bli gravid. Det gir så utrolig mye håp.

Annonse

Uff, dette var trist! Man gleder seg sånn over endelig å lykkes, og så går det ikke likevel. Har vært der jeg også. Fikk se foster i uke 7+4 for så å gå gjennom en spontanabort etter 9 uker. Veldig tungt. Håper du lykkes igjen senere:-)

• 2 måneder senere...

I går ble jeg inseminert for 6. gang.

Er rutinert på å ta fly, tog, buss, inseminasjon,buss,tog og fly ;-)

Hadde en kjempekoselig lege, ikke sett henne for. Hun mente så lenge jeg har regelmessig syklus og ovulerer, er det ikke noe hensikt i å ta Pergo.

Så da får det være sånn. Hadde vært en drøm med tvillinger, men forstår jo det ikke er noe man kan velge selv.

Har brukt både fertiliters monitor og digital eggeløsnings test, så er veldig sikker på at timing var perfekt. I følge legen alt så flott ut, så nå er jeg nesten sikker på at jeg blir gravid!

Hadde skikkelig vondt i går kveld pga egget som slapp taket. (tror jeg ihverfall)

Kjente festesmerter f.o.m dpo 7 sist og det stakk skikkelig i flere uker. Fikk første pos test dpo 10---så nå må jeg holde ut noen dager til.. Har allerede bestillt 10 grav.tester fra billige.tester ;-)

Blir det skuffelse, skal jeg nok klare det. Kan jo alltids prøve på nytt om et par uker.

Riksen har fått svar på blodprøver, men klart var AMH tatt feil og må taes på nytt. Hvem vet, kanskje jeg kan ta neste forsøk hjemme i Norge.

Ville bare oppdatere litt her, om noen som har opplevd SA,MA,BO surfer etter trøst og havner på denne tråden.

Vi kan ikke gi opp, jenter. Har vi ikke håp, har vi ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...