Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på rugedag 14. Jeg begynte å blø i natt, først mye koagulert, men så mer friskt blod. Har også blødd endel i dag.. Likevel så tester jeg positivt... Flere som har vært borti dette? Regner vel egentlig med at det ikke ble noe denne gangen, men det er så rart at testene er positive. Og jeg har tatt et par nå, selv om testdag egentlig ikke er før i morgen.. Blir så usikker.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil jo nødig være party killer men høres ut som om du har en biokjemisk graviditet. Da er hcg fortsatt høy nok til å gi positiv test mens kroppen prøver å rydde opp og forberede seg til neste syklus. Sikreste måte å sjekke dette på er å ta blodprøve med 2-3 dagers mellomrom og se at hcg-verdien er lik eller synker (dobles hvis du er vanlig gravid) Hilsen meg som har en kropp som er i ferd med å rydde opp.

Skrevet

Ja, jeg hadde vel innerst inne regnet med at det var sånn ja. Snakka med sykehuset i dag, og de mente også at det var biokjemisk graviditet. Skal følge med blødningene i helga og evt ta hcg-prøver på mandag/onsdag, men det er vel bare å bite i det sure eplet og forberede seg på ny runde...

Får vel se på det positive og tenke at det iallefall festa seg i utgangspunktet.

Skrevet

Ja det er det jeg tenker også. Ta hcg-prøvene, om ikke annet så lærer du mer om kroppen din. Jeg hadde hcg på 45 16 dager etter uttatk/eggløsning og hcg 44 tre dager etter det igjen. Da er dommen ganske klar; gravid (dog biokjemisk) men uten håp om videre utvikling. Kan leve med det så lenge jeg vet hva som skjer. Og at det er utsikter til at jeg kan bli gravid. Det hjelper.

Men fordelene med kjemisk graviditet vs SA/MA har jeg oppdaget i dag; du kan trolig starte ny runde tidligere enn ved en SA/MA. Jeg får starte allerede påfølgende syklus. Men jeg behandles i Danmark så jeg vet ikke om det er forskjellig praksis.

Tenk positivt, det skader aldri!

Skrevet

Hei !

Jeg hadde et svangerskap for mange år siden der jeg hadde blødninger stort sett igjennom hele svangerskapet.. Verst var det i den tiden jeg ventet mens.. Av å til kom det så mye at jeg var sikkert på at det gikk galt..Den ene gangen så fikk jeg komme til ul for at de ville vise at jeg hadde mistet men inni der fant de et lite knøtt på 5 uker:)

Lykke til jeg krysser fingrene for deg :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...