Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, må bare syte litt. Ligger på for 5. dagen på rad og er kraftig forkjøla, har hosta så mye at jeg er overaska over at lungene mine fortsatt sitter fast der nede... Har ikke direkte feber, ligger og vipper rett under 38 grader, har vippa over et par kvelder, men det er alt. I tillegg så åpna slusene i nesa seg i går, og allerede er jeg så sår og rød rundt nesa at det kjennes ut som om den skal falle av snart. Sår i halsen av all hostinga er jeg også. Hehe, ser tydeligvis ikke så bra ut heller, for apotekdama kommenterte at hun syns det var urettferdig at jeg må være forkjøla i tillegg til gravid;) Det var dagens klage fra meg som er fryktelig lei av å være forkjøla....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er selv forkjøla. helt utslitt av det. Jeg kjønner deg veldig godt. Drikk melk og te med honning det hjelper. Har du vaert hos lege?

Stakkars deg, god bedring

Skrevet

Jeg prøvde meg med et syteinnlegg i forrigårs, uten særlig respons, så bruker anledningen til å syte litt i din tråd isteden ;-)

Jeg har vært hjemme fra jobb siden fredag (7 dager syk idag). Jeg trur jeg hadde min verste dag igår, og idag fikk jeg time hos legen. Har aldri gått så lenge med forkjølelse før.

De siste dagene kjente jeg det har satt seg i bihulene og i tillegg rant det gult gørr ut av øyene mine i går kveld og natt. Har ikke hatt feber, så derfor har jeg ikke vært så bekymret.

Idag viste det seg at jeg har fått noe bakteriellt, men siden jeg og legen er enige om at medisiner skal unngås hvis mulig, så lot han være å gi meg penicillin så lenge jeg ikke har feber. Men det var som han sa "en ikke helt ukomplisert luftveisinfeksjon" jeg har dratt på meg. Fikk øyedråper hvertfall og beskjed om å ringe igjen hvis jeg ble verre.

Men så forklarte han meg dette med immunforsvaret og graviditet, som jeg ikke hadde skjønt! Kroppens immunforsvar settes på sparebluss for at man ikke skal støte bort det halvt fremmede elementet som er babyen! Det er nok derfor vi er syke så lenge!

Skrevet

Har ikke vært hos legen, har ikke noe særlig feber og er ikke sånn kjempe kjempedårlig i formen, så ser ikke noen grunn for det. Fordelen med å være syk er at bekkenløsningen har aldri vært så bra da, for jeg har kun ligget på sofaen siden søndag;) Er i uke 30(31) og har slitt mye med bekkenløsning, så akkurat det er litt deilig da... Men har skjønt at dette kommer til å ta tid ja, har en annet sykdomsforløp enn når jeg er forkjølet og ikke gravid også. Jaja, vi får bite oss i det og vente på bedre dager;)

Skrevet

Vi er flere i denne klubben, ser jeg.. Er lei! Og skulle så gjerne ha besøkt noen på en nyfødt/intensivavdeling, men det kan man jo ikke med forkjølelse på slep.. :P Må jo gi seg, sånn etterhvert, da! Egentlig er det jo et sunnhetstegn i forhold til de små vi bærer på. Kroppen vår er jo i hvilemodus mht immunforsvaret. Ellers hadde vi ikke kunne båret frem babyer.. Jeg prøver å huske på akkurat det, når feberen får kroppen til å verke, og nesen kjennes ut som om den skal falle av og dra med seg resten av hodet, også!

Skrevet

Skikkelig forkjøla på denne kanten også!!! I går hadde jeg et bursdagsbarn, så måtte styre med fullt barnebesøk og i helgen har vi invitert til familiebesøk for å feire. Huset ser bombet ut, for har ikke hatt overskudd til å få unna noe særlig husarbeid, gått og "hanglet" hele uken. Mannen har vært på jobb den siste uken, jobber offshore, så der er ikke mye hjelp å hente! I dag er jeg verre enn hva jeg har vært hele uken, og MÅ få tatt litt husvask, så jeg kan konsentrere meg om kakebaking i morgen.. Mest lyst å avlyse hele bursdagsselskapet, så jeg kan legge meg på sofaen og pleie meg selv, men da blir jo guttungen så skuffa så har ikke samvittighet til det heller!

Har heldigvis fått tilbud om hjelp til kakebaking til søndag, men hadde mest lyst å gjøre det selv.. Hadde gledet meg litt til å lage bursdagskaken, for skulle liksom teste ut noen nye oppskrifter. (Er ikke den som baker uten en anledning jeg da...) Men kanskje jeg bare må ta i mot den hjelpen jeg kan få..

Er 35,3 uker på vei, så enden på hele visen er vel at jeg setter i gang hele fødselen. Er en av de som virkelig vil gå til termin, og gjerne litt over, for har så lyst at den lille skal komme i januar istedenfor desember! (Termin helt i begynnelsen av året)

Jaja... Dette var dagens klageinnlegg fra meg.. God bedring til alle dere over her:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...