ღ☆Rosakrone & lilleprins☆ღ ♥ Skrevet 2. desember 2010 #1 Skrevet 2. desember 2010 smokk vs koseklut? Be tipset om koseklut.. Men er det noe trygt å ha med i seng osv? Tenker tanker om att han får den over ansiktet ikke puste osv..?? hmmmm... Han tar ikke smokk , ikke vært noe spes intr i det..
Skedsmo(r) Skrevet 2. desember 2010 #2 Skrevet 2. desember 2010 Jenta vår har i det siste blitt veldig glad i koseklut over ansiktet. Jeg har to sånne skikkelige kosekluter med bamse på, men jeg synes disse er litt tykke siden hun hele tiden skal ha den over ansiktet. Jeg ga henne en gassklut/gulpeklut! Den er fin, for den er ikke så tykk så hun puster lett igjennom den samtidig som hun lett kan ta den bort selv. Hun er 4 mnd. Jeg tar den halvveis bort fra ansiktet hennes når hun har sovnet, ihvertfall sånn at nesa stikker frem for hun bruker smokk også.
♥jente2010+♥jente2012 Skrevet 2. desember 2010 #3 Skrevet 2. desember 2010 jenta mi har vært helt avhengig av koseklut. hun er 3 mnd og sovner ikke før hun får den over ansiktet. vi bruker også bare en stor gassklut. synes det er veldig søtt at hun er så avhengig av noe:-) kjøpte en litt søtere og mykere koseklut, men den synes jeg ble for tykk, og er da redd det skal skje noe.
Gjest Skrevet 2. desember 2010 #4 Skrevet 2. desember 2010 her bruker vi også gasklut. Den er tynn å lett, så hun får dratt den vekk om hun vil... men dytter den helst opp i ansiktet sitt ;)
mammatetogansketette:)) Skrevet 2. desember 2010 #5 Skrevet 2. desember 2010 Holder en knapp på koseklut. Ville ikke ha en smokkeunge til om det kunne unngås, jenta vår er uinteressert i smokk, så da er saken grei:) Men har ikke lyst til å gi henne EN spesiell klut jeg da, som hun etterhvert MÅ ha... prøver å variere her, med flik av pleddet hun har over seg, gulpeklut (bytter ofte- så hun ikke får inn en spesialinteresse der;), og et lite putevar...de siste par dagen har hun sovnet i vogna si med litt av lue-snora i munnen... håper ikke det blir hennes "greie"... hehe...satser alt på en koseklut. Håper som sagt bare det ikke blir koseklutEN...)
:) ! Skrevet 2. desember 2010 #6 Skrevet 2. desember 2010 Her har det blitt et hjemmestrikket teppet som har blitt kosekluten. Det er jo litt stort, men veldig lett, tynt og "hullete" så han puster lett igjennom det. Skal nemmlig være over ansiktet her også! Jeg går også inn på rommet og tar det litt bort fra ansiktet når han har sovnet. Han er 4 mnd. Bruker også smokk da men..
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 3. desember 2010 #7 Skrevet 3. desember 2010 Her ar vi gått for en kombinasjon. Hun har brukt smokk siden hun var 4 dager gammel, og kosekluten har vært med fra dag en. Når vi har lagt jenta vår for å sove på kvelden, tar vi den bort når hun har sovnet. Har oppsyn med den hele tiden. På dagtid er dette ikke et problem, da vi har oppsyn på henne hele tiden. Smokken er en veldig trøst for jenta vår, men det er jo bare hva de er vant til. Hun bruker den kun hvis hun har fått vondt, skriker veldig eller skal sove. Hun er 7 mnd.
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 3. desember 2010 #8 Skrevet 3. desember 2010 jenta mi på 2 er totalt avhengig, hun får ikke sove dersom hun ikke har kosen sin.. hun har brkt tommel og kos fra ca 4 uker.. lillebror på snart 4 uker har også begynt å like koseklut, helst over ansiktet når han skal sove, og er glad i tutten også.. minuset er jo at de må vaskes ofte og ikke alle er gode nok, så anbefaler å ha mange like å vaske med god tøymykner pleier å krølle de etter de er rene slik at de ikke blir stive da vil hun ikke ha de...
LittLykkelig Skrevet 3. desember 2010 #9 Skrevet 3. desember 2010 Min fikk en sånn søt en med bamse på da han va ca 2 mnd. Han legger den alltid over ansiktet. Har observert han og sett at han vrir seg vekk etterhvert. Men uten den er det definitivt ramaskrik. Har kjøpt en likens som vi har i bakhånd hvis noe skulle skje
Noregsgard Skrevet 3. desember 2010 #10 Skrevet 3. desember 2010 Min gutt bruker begge deler. Ga han smokk først men da han ble ca 1,5 mnd så la jeg merke til at han begynte å dra i gulpekluten under hodet. Nå finner jeg han alltid med gulpekluten over hodet. Gråter han når jeg legger han ned i sengen så tar jeg bare gulpekluten over munn og rett under nesten, så lager han slike søte koselyder og sovner som en stein Nå er han 3 mnd. Kanskje ikke det smarteste å vende han til begge deler, men nå ble det bare sånn
trollemor86 Skrevet 3. desember 2010 #11 Skrevet 3. desember 2010 Alicia82: Jeg vil anbefale deg å bytte litt på de to klutene, ellers kan det være at han ikke vil godta reservekluten om det trengs! Vi bruker også gulpekluter! Han bruker også å dra dem opp over ansiktet! Jeg kjøpte en stor pakke me like kluter, og bytter dem ut ofte slik at vi etterhvert unngår "sitter å ser på min ENE klut mens den blir vasket"
Leona77 Skrevet 4. desember 2010 #12 Skrevet 4. desember 2010 Min datter 7 mnd. vil ikke ha smokk, men jeg tør ikke gi henne koseklut. Kjenner to babyer som har holdt på å bli kvalt av det, de sutter på den i søvne og suger så den kommer ned i halsen Synes det er skummelt med enkelte bamser i senga også, mini har en liten bamse som hun bruker noen ganger, men den er litt "rund" så den ikke blir liggende over ansiktet når hun sovner. Hun sovner fint uten noe som helst, tror det er en vanesak.
Cmoi Skrevet 4. desember 2010 #13 Skrevet 4. desember 2010 Lilletulla vår har hatt både koseklut og tutt siden den dagen hun ble født. Har tatt et halsbomulls tørkle som jeg hadde, og klippet det opp til passe str. Det ble flere, så da har vi skift. Har i ettertid fått "ferdig" koseklut med bamse på, som hun også bruker. Sjekker henne ca hver time på kvelden etter at hun har lagt seg, og tar den vekk når vi legger oss. Ser at hun roer seg mye forter hvis hun gråter og får kluten pakket på kinnet/nesen og tutten i munnen
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 5. desember 2010 #14 Skrevet 5. desember 2010 Dattra mi er to og ett halvt år og hun skulle ha koseklutet veldig tidlig. Hun brukte av den tjukke typen, men hun skulle bare ha den oppå hodet, og ikke i ansiktet. Jeg har faktisk aldri vært redd for at ho skulle få den over ansiktet. Har kjøpt en lignende en til junior her, og håper han har like stor glede av den som dattra mi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå