Gå til innhold

hjelp!! Hvordan i alledager får dere babyen deres til å sove på dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ei lita jente på 2mnd,som ikke sover på dagen,hun er kjempe trøtt men får henne bare til å sove ti min om gangen hvis så mye.hun trenger å sove for hun blir skikkelig overtrøtt tilslutt...noen som har noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trilletur når det ikke er for kaldt (så Aldri nå for tiden), eller:

Bæresjal og smokk! Helt fantastisk sovemedisin for min 5-uker gamle jente i hvert fall - og så har jeg armene fri til å hente julepynt (dagens prosjekt...)

Skrevet

trilletur, pupp, smokk og koseklut.

Skrevet

Det er ingen enkel sak.. og mange sliter med det! Det er vanlig at de små har vanskelig for å finne den dype søvnen, så de sover lett og våkner mye og/eller for tidlig.

Nå er det litt tidlig med faste rutiner på 2 mnd baby, mht. hvor lang søvn osv. Min er 5 mnd og jeg kunne stille klokka etter når og hvor lenge han sov da han var ca 3 1/2 mnd. Slet mye med at han våknet etter 30 min, men var fortsatt trøtt.

Etter anbefaling fra helsestasjonen, begynte jeg å vente litt før jeg tok han opp. Ca 2 min, ikke mer da babyer under 6 mnd ikke bør gråte mer enn det i strekk. Som oftest sovnet han igjen innen den tiden hadde gått, men hvis ikke gikk jeg ut (sover i vogn på dagtid) og ga han smokk. Noen ganger måtte jeg gjøre dette flere ganger, altså vente 2 min og så gå ut. Til slutt "lærte" han seg å finne den dype søvnen selv. Men det var også noen ganger det virket som han bare gråt i søvne, og hvis man da går ut og "vekker han" blir det bare tull.

Fikk tilbake problemet nå da kulden kom og han ikke kan sove ute. Virket som han ble forvirret over at jeg la han inne i senga på dagtid. Så jeg tok vognbagen inn på soverommet og satte opp vinduet, og nå sover han godt igjen. Det var ikke nok for han at jeg skilte på dag og natt ved å ha det lyst og mørkt, jeg måtte også skille på hvor han sov.

Skrevet

Gutten min er 5 uker.

På morgenen sovner han lett. Sover gjerne fra 08.00 -10.30. På formiddagen tar det lengre tid før han sovner. Jeg legger han ned i lekegrinda (hvor han sover på skinnet sitt om dagen) MANGE ganger. Tar han opp når han har vært urolig en liten stund eller hvis han gråter. Går litt med han i stua til han slapper av og lukker øynene (tar som regel ca 2 minutter). Legger han ned igjen. Fram til kl 14 sover han bare korte stunder. Men så kommer den dype søvnen etterhvert. På ettermiddagen/tidlig kveld har han kortere søvnperioder. Sover veldig godt på natta.

Skrevet

La det gå mer av seg selv. Gutten min er våken eller sover ettersom det passer han...

Er jo bare å prøve å legge ungen, og se hvordan det går hvis du ikke maser med henne. Tar du henne opp for hver minste lyd hun lager?

Skrevet

min gutt på 3 uker liker å ha koseklut i ansiktet når han skal sove, han har endelig begynt å sove på dagen.. vi står opp mellom 7 og 8 og da er han våken frem til 12-13 tiden. han har noen lurer på 10 min innimellom, dersom han får ligge i fanget mitt, men så får han mat i 12-13 tidenog da sover han til 15 ca. så får han mat igjen.. sover mer på ettermiddagen og er kjempeurolig om natta..så vi sliter med nattesøvnen..

men på dagen, kan du jo som allerede nevnt over, ta en trilletur, de pleier å sovne da, :)

Skrevet

Her blir hun litt sutrete og kan gjespe masse og gni seg i øynene når hun er trøtt. Da legger jeg henne i vuggen, gir smokken og synger litt, og da sovner hun gjerne litt etterhvert. Blir ikke særlig lengre hvil enn en halvtime eller tre kvarter, men når jeg går tur ut eller nå som det er kaldt legger henne i bæreselen, kan hun sove opp mot tre fire timer :) så smokk og bæresele (ikke på en gang, da) er rådene mine.

Skrevet

Mange gode tips her, men noen babyer vil ikke sove mere enn 30 minutter i slengen. Min er sånn, om vi ikke triller ute. Han gråter ikke npr han våkner, og kan godt ligge og skravle for seg selv i lange tider, men sovne igjen, nei!

Skrevet

Bæresjal er virkelig redningen her i gården (close baby carrier heter det)- der sovner hun på et blunk og kan sove i 3-4 timer i strekk... I bagen sin våkner hun alltid etter en liten halvtime, selv om hun egentlig er trøtt fortsatt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...