Mama88 Skrevet 2. desember 2010 #1 Skrevet 2. desember 2010 Ifølge BIM's sider går jeg i dag inn i uke 31. "Du går nå i 31. svangerskapsuke og har 72 dager (10 uker) til termin lørdag 12. februar 2011." Men ifølge babyverden er jeg i dag i uke 30! Jeg skjønner ingenting, jeg faller ut hele tiden. Så i dag er jeg liksom fullgått 29+6, da? Eller 30+6? Ikke lett dette her...
Gjest Skrevet 2. desember 2010 #2 Skrevet 2. desember 2010 Når du er 30+1 er du i din 31. uke. I dag er du 29+6, altså i din 30.uke )
Mama88 Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. desember 2010 Okei, takk Blir så forvirret av alle disse kalkulatorene... Legen min og jordmora mi har terminhjul de bruker, men de er forskjellige. Legen min mente jeg var i uke 29 da jeg var der på mandag- så er ikke rart man blir forvirret
mamma til lillingen Skrevet 2. desember 2010 #4 Skrevet 2. desember 2010 Det som er forskjellen er om de regner fullgåtte uker, eller den uka du er inne i. I tillegg tror jeg de fleste jordmødre og leger regner forskjell på hvor langt et svangerskap er. Her måler legen 40 uker og 2 dager hvertfall.
Gjest Mentha♥Høygravid♥ Skrevet 2. desember 2010 #5 Skrevet 2. desember 2010 Jeg har også blitt forvirret av det der Men regner fra BIM sine sider, og trekker fra en uke, dvs at nå som jeg er 35+1 så er jeg 35 fullgåtte uker (sier jeg til andre. De pleier ikke å interessere seg for dager ). Føler liksom ikke at jeg er 36 uker på vei enda, siden de ikke er fullgåtte. Men det er bare min måte å tenke på. Håper ikke jeg forvirrer deg mer nå Det er riktig som de sier over at når det står på BIM at du er i din 31 uke så er du 30 fullgåtte uker + X dager. Det jeg derimot har problemer med å regne ut nå er hvor mange måneder jeg er på vei. Vet ikke hvor mange uker jeg skal beregne per mnd for at dette skal gå opp, hmm...
Mama88 Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 2. desember 2010 Ble faktisk klokere av den forklaringen din, Mentha Men jeg måtte le litt angående forviringen ang. måneds- utregning Er jaggu ikke bare bare dette her! Mye man skal følge med på og ha i hodet på samme tid i denne tiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå