Bellbaby Skrevet 2. desember 2010 #1 Skrevet 2. desember 2010 Han snudde seg første gang da han var 3 mnd og holdt på med det noen dager (rygg-mage). Da han ble 4 mnd snudde han seg noen ganger mage-rygg. Men så sluttet han å snu seg, og nå er det akkurat som han har "glemt" hvordan han skal gjøre det eller at han rett og slett ikke gidder (5 mnd). Istedenfor begynner han nå først å sutre litt når han vil ligge andre vei, jeg venter for å se om han klarer det selv. Til slutt blir han illsint og hyler, så da går jeg bort og skyver han over for å på en måte vise hvordan det går til. Tenker at tannfrembrudd kanskje gjør at han fokuserer så mye på å få ting inn i munnen, irriterer seg over kløe og rett og slett ikke bryr seg om noe annet. Er det andre som har opplevd dette? Blir litt urolig..
Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 2. desember 2010 #2 Skrevet 2. desember 2010 Har ikke noe råd, men har akkurat samme problemet. Vel, min begynte fra magen til ryggen rett før 3 måneder og fra ryggen til magen rett etter hun ble 4 måneder, men nå er hun 4,5 måneder og hat sluttet helt å snu seg. Jeg har prøvd å gjør det samme som deg med samme resultat. Regner med at det ikke er tenner her siden hun ikke har passert 5 måneder engang (storesøster fikk første tann da hun var 13 måneder). Har blitt litt bekymret og urolig selv, men er ihvertfall glad for å høre at andre har det på samme måte.
Bellbaby Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. desember 2010 Ja, det er betryggende å høre! Her vet jeg det er tenner på gang, litt tidlig ute men det var storebroren også. Men da har det mest sannsynlig ikke noen sammenheng.. Med førstemann var det sånn at han var litt senere ute med å snu seg, ca 5 1/2 mnd. Og etter det gjorde han det myyye, og begynte å krype da han var 6 mnd.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 2. desember 2010 #4 Skrevet 2. desember 2010 Min gutt snudde seg mye fra mage til rygg fra 2 mnd alder. Plutselig stoppet dette opp en stund før han begynte på 4mnd dagen å snu seg fra rygg til mage. Gjorde dette flere ganger før det stoppet opp i 1.5 uke. Nå gjør han det hele tiden igjen når han ligger på ryggen. Han blir 5 mnd den 14. Tror det er vedlig normalt og ha såkalte pauser fra aktiviteten hehe. Han holder også på med tenner og blir mektig irritert til tider.
Vimse + gullene Skrevet 2. desember 2010 #5 Skrevet 2. desember 2010 min på 5 mnd snudde seg første gsan da hun var 2-3 mnd. så tok det lang tid før hun snudde seg igjen.hun gjør det innimellom nå og, nesten alltid rugg-mage, men det kan gå dager mellom hver snuing. akkurat som hun ikke helt ser poenget?
Bellbaby Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 2. desember 2010 Takk for tilbakemeldinger ) He he, det kan virke som det kommer an på om babyen er ivrig eller litt bedagen ) Min er veldig rolig av seg, så kanskje han rett og slett ikke gidder. Stikk motsatt av storebror.. der er det full fart.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 2. desember 2010 #7 Skrevet 2. desember 2010 Akkurat det samme her! Gutten min sluttet plutselig bare å snu seg! Han er straks 8mnd og snur seg sjelden nå også! Han nekter rett å slett! :/ Han ligger på magen og prøver å krabbe,men kommer seg ingen steder... Når han blir sliten ligger han å åler seg og gråter..Gidder ikke snu seg!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 2. desember 2010 #8 Skrevet 2. desember 2010 Min lille jente på 2 mnd har i 1 mnds tid nå rullet rundt fra mage til rygg. Hun gjør dette daglig, etter en stund i mageleie. Det sies imidlertid at slik tidlig rulling fra mage til rygg kun er "hell i uhell", dvs at de tipper over fordi de ikke har så god balanse enda. Derfor er det ikke uvanlig at man opplever at de stopper med dette, rett og slett fordi de har fått bedre balanse og derfor ikke tipper over lenger=) Det er rulling fra rygg til mage som regnes som et motorisk "fremskritt", og som de gjerne lærer seg først (bevisst altså), fordi den videre motoriske utviklingen skjer fra mageleie (åling, krabbing osv). Det er heller ikke alle som lærer seg å rulle bevisst fra mage til rygg i det hele tatt av nettopp denne grunnen.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 2. desember 2010 #9 Skrevet 2. desember 2010 ja gutten min tippet over mange ganger fra mage til rygg. MEN det er ikke det jeg mente nå. Han har rett å slett gitt opp. Nå er han sent ute generelt pga KISS som ikke ble oppdaget før han var 4mnd. Men han ruller ikke rundt lenger i det hele tatt. ikke krabber han eller åler. Bare ligger på magen. MAX 20 min før det er sutring og grining. Og da må vi snu han,han snur seg ikke selv. Men han prøver å krabbe da. Ligger å vrir seg og spreller med beina. og ofte han er opp med rompa. men der stopper det opp.. hehe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå