Mamma's Magic Skrevet 2. desember 2010 #1 Skrevet 2. desember 2010 Jeg fikk helt sjokk da jeg hørte på nyhetene om den lille på 1,5 år som ble funnet sterkt nedkjølt utenfor huset sitt i -10 grader! Vet ingenting om omstendighetene, men sannsynligheten for at han lå ute og sov er vel tilstede. Stakkars foreldre! Jeg er engstelig for kulde, og slike historier gjør det ikke bedre, akkurat. Jeg pleier å gå tur 1-2 timer om dagen, for at jenta mi skal sove (hun sover ikke hvis vogna står stille), men nå tør jeg ikke ha henne ute (-12). Hun er alltid varm når jeg tar henne opp av vogna, pleier å ha på to tynneullbodyer, to ullstrømpebukser, bobledress, sokker, votter og ullue, dyne + at hun ligger på skinn, så det er sikkert egentlig for mye. Men hun er selvsagt iskald i kinna, og det er jo også lufta de puster inn som er problemet. Dette er veldig vanskelig, det er jo godt for dem å være ute, men det er umulig for oss å vite hvordan de egentlig har det der nedi vogna... Hva gjør dere andre, har dere barna ute?
Canari Skrevet 2. desember 2010 #2 Skrevet 2. desember 2010 Ja, inntil - 12 går vi tur, har målt tempen under kalesjen til maks - 4, så den luften han puster inn er langt under grensen på ca -10. Er alltid god og varm og ikke noe hosting. Min sover bare 1/2-time uten trilling.
Mamma's Magic Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. desember 2010 Hmm, ja, det er noe med det at luften under kalesjen er varmere, ja... Mulig jeg bare er hysterisk.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 2. desember 2010 #4 Skrevet 2. desember 2010 Nei, jeg tar ikke lilleloppa på 2 mnd med meg ut på trilletur når det er under 10 minusgrader, pga den kalde lufta som de trekker ned i lungene.. Det er jo også ti minusgrader som settes som "kuldegrense" av helsestasjonen; http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article533377.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå