Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter 1.5 år har i perioder hatt vanskelig med å sove. Det virker som hun har hatt vondt i tenner. Da gråtet hun mye på nettene og våkner veldig ofte. Vi har gitt henne paracet noen av disse nettene. Er det dumt av oss? bør ikke så små barn få paracet, hvis ikke de MÅ.? Vi har tenkt som så, at det er bra for henne slik at hun da får sovet, i stede for å våkne å ha vondt hele tiden.. Men jeg er litt usikker på hvor "farlig" det er med paractt. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo helt ant på hvor ofte det er snakk om. 5 av 7 dager på en uke er for mye hvis det ikke er snakk om høy feber. Jeg for min del prøver alt annet før paracet. Min mor gav meg ofte paracet når jeg var mindre. Jeg mistenker hun og gav meg det rett å slett for å sove. I tilegg til alt annet hun gav meg det for. Dette gjorde at jeg allerede i ungdomsårene ble fysisk dårlig av paracet. Spyr å blir helt ødelagt i kropp å hodet. Jeg kan i dag kun bruke ibux men da kun ved helt totalt krisetilfeller. Føler meg nesten litt "dopet" når jeg bruker smertestillende og det er tydelig at kroppen min rett å slett ikke tålere det etter overforbruk av det i ung alder.

Ja dette er satt litt på spissen, men slike tilfeller fins. Som jeg sa i starten kommer ant på hvor ofte det er snakk om. Hvis jeg TROR min gutt sliter med tenner, får han en litt mindre dose enn jeg gir hvis jeg har sjekket tempen hans å vet han har feber. Bruker mikstur her da. Ofte skal det ikke så mye til som vi tror.

Du kjenner dattra di. Har hun vondt så såklart gi henne. Bare legg merke til hvor ofte. Å at du ikke gir for stor, men det vet du nok fra før. Ønsker ikke skremme deg på noen måte men siden du spurte hvor farlig det var ville jeg dele min historie :)

Skrevet

hei og takk for svar. det er ikke så ofte jeg gjr det. Kanskje en i mnd. Men jeg er bare så skeptisk til å gi det og redd for at det er uheldige bivirkninger. Men samtidig så roer hun seg, smerten forsvinner og hun sovner.

Skrevet

Hvis det er en gang i måneden, så er det ikke noe problem og du kan gi paracet med god samvittighet. I de verste tannperiodene ga vi paracet 3 netter i løpet av en uke, men nå når det har gitt seg, har vi ikke brukt paracet på over to måneder. Det jevner seg ut. :) Paracet er ikke farlig dersom man bruker det riktig. Og det er mye mer stressende for en liten kropp å ha smerter og ikke få sove, enn det er å få en paracet. Kan være uheldige langtidsvirkninger av smerter og søvnmangel også. :)

Skrevet

1 gang i måneden har minimalt å si. På innlegge ditt virket det som det var mye oftere. Men det jeg forstår skepsisen. Er ikke alt vi vet i henhold til medisiner. Det er en sjanse å ta med alt. Men det er så lite det er snakk om så du skal nok ikke bekymmre deg. Beste medisin mor alt er søvn å innimellom må de små få hjelp til å slappe av å sove litt :)

Første ano

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...