Gå til innhold

fertilitetsmonitor

barbalib har to fine gutter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er forskjellen på eggløsningstester og fertilitetsmonitor? Jeg kjøpte en pakke eggløsningstester fra clearblue som viser smilefjes den dagen man skal starte jobbingen, hvis jeg har skjønt det riktig. Er ikke de bra nok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :-) Cb's eggløsningstester identifiserer de to fruktbare dagene i mnd som man kan unnfange et barn. Den registrerer Lh økning som frigis før el skjer. Derfor er man fruktbar i ca 2 døgn etter man har fått denne økningen.

Men fertilitetsmonitor så registrerer man opptil 6 fruktbaredager, da den måler østrogen og lh. Så når det blir økt mengde med østrogen for man fruktbare dager, så skjer lh økning og da er det maks fruktbarhet, etter maks fruktbarhet kommer også en dag til med høy fruktbarhet.

Etter som sædcellen kan leve i opptil flere døgn kan man få større sjans med å bli gravid hvis man allerede vet om disse dagene før el.

Jeg har nettopp fått min monitor og venter på mensen slik at jeg kan starte. Så kan ikke dele erfaring :-)

Men jeg syns det høres avslappende ut å få vite mine mest fruktbaredager og ha en monitor som sier i fra. Men el tester funker jo supert det også :-)

Skrevet

Aha! Takk for svar! Da blir det kanskje en monitor neste pp om det ikke har klaffet denne gangen. Jeg synes tanken på eggløsningstester var avslappende, dette høres jo enda råere ut :)

Skrevet

Eg har bare brukt min i 1 pp og detta e pp2 med den. Veldig avslappande når en har den monitoren og den har slått ut på helt andre tidspunkt enn det eg har trudd har vært min mest fruktbare periode. Veldig spent nå (ikm lørdag) men ha fått et par kvise nå i ansikte som gjorde at forhåpningane mine sank en del hakk siden det bruka å være et sikkert mensetegn for min del :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...