lilleღpersille Skrevet 2. desember 2010 #1 Skrevet 2. desember 2010 Flere som kler barna med ull og bare ull?? De sover ute i vogna på dagtid og da er det praktisk og greit med bare lett ullundertøy med ulldressen over for så å ligge i posen. Men har så mye fine velourbukser og bomullsbukser og selvfølgelig bomullsbodyer, men får meg ikke til å bruke de nå i disse kalde tider! Redd for at de skal ligge å fryse. Noen som kler barna i bomull og de er gode og varme selvom? Hønemora.
Gjest poäng har fått baby <3 Skrevet 2. desember 2010 #2 Skrevet 2. desember 2010 Har også et ullbarn. Han har ullbody og ullstilongs inne. Når vi er ute så har han en heldress i ull utenpå der igjen, samt en tykkere ulldrakt ytterst. Ullsokker, ulltøfler, ullvotter og ullue. Finnes det andre materialer, sa du? Hehe Og på ønskelista til jul, står det enda mer ull. Ull er gull, hvertfall i disse tider!
cadence Skrevet 2. desember 2010 #3 Skrevet 2. desember 2010 Kjøpte kun inn ullklær til vesla før fødselen, og angrer ikke et sekund på at det er det jeg har ønsket til henne av gaver etc. Men hører folk etter?? Nææææiii..(noen unntak selvsagt men). De fancy søte (og mer upraktiske) klærne får vente til temperaturen tillater det. Men da er de fleste gaveklærne for små, men det er ikke min skyld *hehe* Er hun ute så er det ull det går i, enkelt og greit. Body i bomull e.l innendørs er ok, men foretrekker ull da også. Er masse flott og pent i ull også :)
Evigheten Skrevet 2. desember 2010 #4 Skrevet 2. desember 2010 Har to ullbodyer jeg. Og det er det. Ja, og ulldress da. Ellers går det i bomull, velour og diverse. Og mini er like varm. Nå er ho veldig varm av seg. Tror nesten jeg kunne lagt ho i skinnposen med bare body, og ho hadde fortsatt vært god og varm. He he
*LillaMeg* Skrevet 2. desember 2010 #5 Skrevet 2. desember 2010 Jeg brukr lite ull, og han er fortsatt varm og god.. Men bare så det er sagt, så sover han ikke ute nå.. Syns det er for kaldt, ull eller ikke.. Er vi bare hjemme så fyker han rundt i vanlig body, jakke\genser, strømpe og bukse, Er ganske varm av seg. Hender jeg til og med må ta av jakken eller buksa utover dagen om vi bare er hjemme å fyrer. Vet jeg at vi skal noe spes, ut på lang biltur, mye butikker, besøk osv, så tar jeg på ull, men syns han svetter så i ulla, og blir klam.. Kanskje ikke funnet rett ullmerke, men har ikke satt meg så godt inni det..
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 2. desember 2010 #6 Skrevet 2. desember 2010 Bruker ikke ull i det hele tatt her.. Gjorde ikke det med storebror som var vinterbaby heller.. Varme og gode begge to
Bustehue Skrevet 2. desember 2010 #7 Skrevet 2. desember 2010 Gutten min er kledd kun i ull når det er så kaldt som nå. Har ikke kjøpt inn noen andre klær enn ull til denne sesongen. Noen gaver har vi fått, men jeg kler ikke gutten min kaldt for å glede andre...
Vimse + gullene Skrevet 2. desember 2010 #8 Skrevet 2. desember 2010 har stort sett alltid ull body og strømpebukse innerst. Heldigvis er hun vokst ut av de fleste gavene (bruker nå str 74-80) slik at vi har mest ull. utenpå ullen kan hun godt har velour ol, for jeg syns hun holder så fint varmen med ull innerst uansett. Ønsker oss også ull til jul!
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 2. desember 2010 #9 Skrevet 2. desember 2010 Bruker noe ull innerst, men også bomull. Kommer an på hva vi skal. Synes mye ull klør og virker litt ubehagelig, liker jo mye bedre bomull selv. Så hvis vi er mye inne så er bomull mest behagelig. Men til storebror på 3 1/2 år som går i barnehage er det kun ull som gjelder nå!! Synes nesten det er grunn til å ringe barnevernet når jeg ser unger i bhg med bomulls t-skjorte og sokker....
<3guttemamma<3 Skrevet 3. desember 2010 #10 Skrevet 3. desember 2010 Har bare to ullbodyer og to ullstilongser til babyen vår vi. Vi klarer oss fint uten ull, han fryser ikke likevel:) Hadde ikke klart gå i bare ull selv, derfor tror jeg ikke gutten min hadde synes det er noe særlig stas å bare ha på seg ull heller:) Til dere som ikke får brukt alle de fine klærne: Hvorfor ikke bytte de inn og få tilgodelapper? Vi har fått/fikk så mye klær at vi fikk ikke brukt halvparten en gang... Har byttet klær for mange tusen kroner jeg.. Kjekt å ha til senere. Alltid noe man trenger:D
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 3. desember 2010 #11 Skrevet 3. desember 2010 Vi bruker også så å si bare ull så får ikke brukt alle klærene her heller, heldigvis er masse arvet så det går greit. å når jeg skal ta på vanlige klær prøver jeg å ta på ting som ikke er arvet. så til jul har vi ønsket ull klær eller klær han kan bruke til våren.
FanteGuri Skrevet 3. desember 2010 #12 Skrevet 3. desember 2010 Vi bruker ullundertøy, med bukse og evnt genser i bomull utenpå. Når vi skal ut har vi på ull utenpå inneklærne og tilslutt en fleecedress, vi har hatt rundt 20 minusgrader lenge nå, så godt å kunne kle på babyen på bare 2 mnd med skikkelig gode varme klær. Har ønsket oss ull til jul også, men det spørs om vi får det, for besteforeldrene synes det er litt dyrt med Janusklær, da de har dårlig råd... Selv kommer jeg til å kjøpe et par nattdrakter i ull fra nøstebarn, har et par i str.62 og har så og si ikke brukt annet, de er herlige!
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 3. desember 2010 #13 Skrevet 3. desember 2010 ja ull er dyrt, derfor har jeg også sakt klær til våren, får vi noe i mindre str kommer jeg nok til å bytte det slik at det passer til våren, no kan vi ha men om vi får masse i str som passer januar,februar,mars.
Siss*40 Skrevet 3. desember 2010 #14 Skrevet 3. desember 2010 Har også mange fine klær i bomull, og bruker gjerne en "kjedelig" ullbody innerst, og en fin bomullsbody som genser utenpå...
Cmoi Skrevet 3. desember 2010 #15 Skrevet 3. desember 2010 Bruker bare ull innerst på lillegull som nå er 4 mnd Har gitt bort rundt 20 bomull bodyer, bruker genser og bukser/dresser/jakke utenpå. Det er så mye fint i ull nå, så de ser jo fiffi kledd like vel:)) Sover ikke ute i vogna nå, er jo over -20. Bruker bare ull på natta også, det er det beste siden det også absorberer fuktighet. Da blir de ikke kald om de skulle bli våt.
FrøkenSprøken Skrevet 3. desember 2010 #16 Skrevet 3. desember 2010 Nettopp derfor kjøper vi heller noe fin ull, så slipper vi å føle at ungen alltid går i undertøy Bruker en del ull fra nøstebarn, janus, memini o.l. Her bruker begge ungene ull året rundt, sommer som vinter. Det handler jo ikke bare om å holde dem varme, men om å holde dem i passe temperatur. Ull regulerer temperaturen, slik at de ikke blir for varme, og ikke for kalde, og at hvis de svetter når de er varme, så blir de ikke kalde og fuktige etterpå De få dagene vi bruker bomull, føler jeg at jeg må skifte tøy på minsta hele tiden! De blir jo gjerne litt fuktige/våte når de sikler, drikker, kryper inn på badet m.m. Med bomull blir de jo da kalde og kan bli syke, så da skifter jeg med en gang, men med ull lar jeg dem bare være, for de er fortsatt varme, og det tørker jo
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 3. desember 2010 #17 Skrevet 3. desember 2010 jeg bruker somregel bomull, men i år har jeg for førstegang investert i litt ull. syns ull er greit,MEN noe dritt at man ikke kan få vaska det skikkelig syns liksom at det aldri blir skikkelig rent! Så nå som det er så kaldt blir det en ullbody innerst og bomullsklær utenpå om vi skal ut. skal vi bare være hjemme blir det bomull. Nå har jeg veldig varme barn da, det er jo stor variasjon på barna noen er varme av seg andre kalde! Så man kjenner barna sine best.
lilleღpersille Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #18 Skrevet 3. desember 2010 Oj, så mye respons! I går hadde guttene en gulpedag og plutselig var alle ullbodyene til vask. Så testet ut bomullsbody med ullstrømpebukse over. De var like gode og varme når de kom inn fra luren sin. Men det skal sies at jeg er noe skeptisk til våt bomull i steden for våt ull om de skulle være uheldige. Ja til ull!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå