Anonym bruker Skrevet 2. desember 2010 #26 Del Skrevet 2. desember 2010 nå kjenner jeg ikke din mann, men tror nok at han tenker på ungene det er klart. men hvorfor ikke ta deg med også ? du er jo hans kjæreste og skal ha barn med ham... *blomst* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2010 #27 Del Skrevet 2. desember 2010 Ikke bare vurder terapi, ring og bestill time imorgen!!! Hilsen en som var i en liknende situasjon, og har reddet forholdet pga par-terapi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #28 Del Skrevet 3. desember 2010 Kjenner jeg blir provosert av mange av svarene her.... Dette handler ikke om å være sammen med xen, men med barna. Og det er de en skal tenke på. Her har vi vært skilt i 4 år og har feiret jul sammen hvert år. Annet hvert år hos meg og annet hvert år hos han. Da har våre mødre (barnas bestemødre) også vært med. Vi er begge i nye forhold, men de har feiret sammen med sin familie. Denne avtale inngikk vi da vi gikk fra hverandre. Ungene har fram til nå satt veldig stor pris på at vi har feiret juleaften sammen. Ingen av oss har fått barn ennå med den nye, men avtale gikk på at vi skulle være sammen juleaften fram til en av oss fikk familie på annet hold (det vil si barn) I år har vår eldste sønn ytret at han vil feire jule sammen med faren, hans kjærste og hennes barn. Dette resulterte i at vi da inngikk ny avtale om at vi skal ha barna annen hver jul heretter. Men da er det etter ønske fra barna!! Det er tross alt barnas jul:) Vi skal derfor ha "juleaften" her noen dager før juleaften, og da kommer min side, min samboer, faren til barna og hans mor. Nå må det sies at det tok to år før noen av oss gikk inn i nytt forhold, og vi har hele tiden satt barna før de "nye". Vi har tross alt satt barna til verden sammen og vi ser på det som vår plikt at de har det optimalt! Hadde min samboer sagt at ungene mine ikke skulle få feire jul sammen med både mor og far (noe han ikke gjorde) så hadde ikke valget mitt vært vanskelig. Ungene kommer ALLTID først og det mener min eks også. Den dagen det er andre barn involvert, blir situasjonen en helt annen. Dette ble langt, men jeg mener at du skal la ungene få være sammen med begge foreldrene i år. Neste år er det en selvfølge at han skal feire juleaften sammen med deg og deres felles barn Lykke til, og ha en fin adventstid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #29 Del Skrevet 3. desember 2010 Så du hadde dumpet samboeren din for en julaften med din eks og dine barn... jaja Ja dere har satt barna til verden, men dere valgte å skille dere! Så hvorfor skal dere leke lykkelig liten familie den ene dagen i året?Jeg synes det er respektløst for nye partnere, spesielt i dette tilfelle der hun er gravid... Det er mye som er til barnas beste, men barna dine får vel ikke alltid viljen sin? Så klart dine barn vil feire med mamma og pappa, i de fleste tilfeller så vil de at de skal finne tilbake til hverandre... Hva vet du om dine barn hadde store forhåpninger til hver julaften at dere to skulle bli sammen igjen? og like skuffet 1 juledag da pappa dro tilbake til den nye kjæresten? Uansett, mine barn bestemmer ikke at jeg skal feire jul med eksen, det er respektløst overfor min nye partner.... Barn er utrolig tilpasningsdyktige og de får en super jul uansett. De er tross alt vant med å bo i to forskjellige hjem resten av året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #30 Del Skrevet 3. desember 2010 01:23: Det var sikkert barna dine sitt ønske at du og far skulle holde sammen også, og hadde dere alltid satt barna sine ønsker først som du sier, så hadde ikke du og faren gått fra hverandre i utganspunktet. Det å ikke få feire jul med bana sine hvert år er en konsekvens av det å skille seg. Greit at både moren og faren kan leve godt med å feire jul sammen med barna hvert år, supert for dem, men jeg syns det er altfor mye å forlange av nye partnere at de skal godta dette. Spesielt nå som Hi er gravid, så syns jeg mannen hennes kan vise at det nå er henne han satser videre på og stifter familie med. Det viser han ikke med å feire jul hos eksen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #31 Del Skrevet 3. desember 2010 01:23 her. Skjønner at det er mange meninger om dette. Dette er vår måte å gjøre det på. Hos oss er ungene nå 13 og 10 og de har ikke hatt forventninger om at vi skulle komme sammen igjen, da vi voksne har det bedre etter at vi gikk fra hverandre og det påvirker ungene. Klart ungene er tilpasningsdyktige, men på en dag som juleaften, som er barna dag, mener jeg at de skal ha noe å si. Til vanlig er det ikke barna som får viljen sin, men vi voksne, div jeg og far, som tar felles avgjørelser, men vi tar hensyn til deres ønsker. Nå skal d sies at ungene virkelig setter pris på våre nye og er veldig glad i dem. Og måten vi har gjort ting på mener vi er d beste for VÅRE unger. Det er ikke til å komme forbi at vi har et felles ansvar for felles barn og da må vi ha deres beste, og ikke alltid de voksnes, i bakhodet. Vi har her svelget flere "kameler" begge gjennom disse årene, men vi har kommet igjennom det, og vi har greid å beholde et godt vennskap. Dette vennskapet kommer også våre nye partnere til gode. Forrige barnebursdag org. vi damene, jeg og hans nye, den sammen. Kjempekoselig. Det jeg ville med innlegget over var å fortelle at faren mest trolig her bare hadde barna beste, og ikke exen, i sine tanker. For her fikk HI mange innspill på at han ville noe helt annet, og også hun. Snakk om det, ikke ta det i verste mening med en gang. Får en til et godt samarbeid og samhold tjener en mye på det. Ha fortsatt en fin adventstid, håper dere finner ut av dette:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #32 Del Skrevet 3. desember 2010 Hei jenter Hadde jeg og barnas mor kunne hatt ett normalt forhold så hadde det vært langt enklere. I en ideel verden hadde også jeg kunne sett for meg at vi kunne gjort mye felles, men nå har han x bestemt seg for å "hate" meg, og bruker enhver anledning hun har til å rakke ned på meg ovenfor sine venner, noen felles, og til og med kjæresten min. Dette viser etter min mening at hun ikke er ferdig med ting.. Og at hun bærer nag (selv om det var hun som gikk i fra han den gangen..) Det finnes nok inget fasitsvar på dette, men jeg er glad for inspill både "for" og i "mot", det finnes gode argumenter for begge deler. Men jeg synes det er vanskelig at jeg, han, vårt barn og hans barn skal bli en "familie" om han velger å feire sammen med sin x? Jeg er utrolig glad i barna hans... Synes de er utrolig nydelige, og håper mitt barn vil ha mange av egenskapene de har. Jeg prøver ikke å styre livet til min ex, hans viktigste oppgave her i livet er faktisk å være far, og deretter kjæreste. Men skulle ønske ting var annerledes.. Men jeg skal godta det at jeg må være alene i år, og så håper jeg med hele mitt hjerte at han foreslår at det skal være meg, vårt barn, stebarna og hans familie som feirer jul neste år. Hun valgte å dra i fra han den gangen, og da synes jeg hun kanskje må regne med at det er noen dager i året hun ikke kan være like mye sammen med barna sine. Hun kan selvfølgelig komme innom, det skal jeg tåle, men det er ikke aktuelt å feire noe som helst sammen med henne så lenge hun holder denne sværte kampanjen mot meg.. Det blir feil.. Klem HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #33 Del Skrevet 6. desember 2010 dytt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #34 Del Skrevet 6. desember 2010 Hvis din samboer mener at du skal feire jul med hans eks fremover så hadde jeg kastet han på hodet og ræva ut!! Jeg hadde aldri godtatt at han skulle feire jul med eksen dette året heller. Ta med deg mannen din til en terapeut/psykolog! Bestill time idag, privat så får du time raskt! Det er altfor mange mannfolk som ikke vet hvordan de skal håndtere mine, dine, våre barn og dette må de lære av profesjonelle! De kan ikke få pose og sekk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #35 Del Skrevet 7. desember 2010 Nå kan det være det samme, forholdet har gått til helvete for å si det sånn, så nå ser det ut som jeg blir alenemor.. er uendelig trist.... :'( HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #36 Del Skrevet 7. desember 2010 Nei! Huff, det var trist! Hva skjedde? Gikk han fordi du tok opp dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #37 Del Skrevet 7. desember 2010 Trist å høre. Spesielt om dette er den ene tingen som ikke funka i forholdet. Men samtidig kan det hende at du sparer deg for mange sorger senere siden han lar exen sverte deg selv froann han og velger henne forann barna. Jeg har selv en ex som feirer jul med meg og barna. Ikke for jeg har lyst skulle gjerne ønske at han ikke dukket opp i år som var planen. Det tar bort endelig mye av kosen med jula for min del, og gjør den slitsom. men han har ikke alenesamvær så det må bli sånn. På mange måter håper jeg at han får seg en dame snart som setter ned foten og ikke ønsker at han skal feire med sin ex. Så lenge ut som at han ikke skulle i år grunnet økonomien og jeg var veldig lettet og glad over det. Men så bestemte mine ex svigerforeldre at de skulle betale reisen hans. Men siden vi begge er single fortsatt (noen år siden brudd) så svelger jeg kameler og lar han være her for å feire med barna sine. Barna setter jo pris på å ha han her noen dager selvsagt. Men jeg tviler de ville ha savnet han om han ikke kom. De er små og ikke vant til at han er her. Jeg tror nok at dere skulle ha snakket om dine forventinger før du ble gravid, men det er det med etterpå klokskapen da. Håper at ting ordner seg for deg på den beste måten . Enten det går ene veien eller andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #38 Del Skrevet 7. desember 2010 Dette er nok en del av grunnen, men ikke alt.. Nå sier han at han ikke har kapasitet/lyst til å ta seg av barnet vårt for hans eldste krever ekstra mye oppmerksomhet pga ADHD... Nå var ikke barnet i magen planlagt, det kom som en bombe på oss begge 2 da jeg fant det ut for 6-7 uker siden, vi kranglet om det dagene etter jeg fant det ut, men i det siste har han ikke ville snakket så mye om det, han har rett å slett bare vært svert rar... Men vi har levd som før, jeg er den som har passet barna hans når han skal bort, vi har hatt sex, sovet sammen, vært en familie, men nå i da var det plutselig bom stopp og tidenes krangel.. Tvilsomt at det ordner seg, og jeg er langt nede. Men jeg innser kanskje det at barnet mitt kanskje får det bedre uten han, så ustabil som han er.. jeg ser på meg selv som resurssterk og skal klare meg uansett. Kjærligheten til barnet i magen er det eneste som kan klare å få meg igjennom dette... Men gud, jeg skulle ønske det var annerledes :'( HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #39 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg hadde også blitt fortvilet, så skjønner deg godt. Julefeiringer for barnas skyld har jeg aldri skjønt poenget med, og det er ikke noe vi har praktisert hos oss. Vi har heller ivaretatt våre egne familiers tradisjoner. Men dersom eksen til min mann, eller min egen eksmann av forskjellige årsaker hadde blitt sittende alene på julaften så hadde vi nok invitert dem. Det har vi også gjort, men de har takket nei og funnet andre alternativer. Dette er forøvrig unntak, ikke normalen. Dersom mannen din blir sittende alene på julaften, kan jeg forstå at han velger å være sammen med eksen og familien hennes. Men jeg ville nok foretrukket å ta ham med hjem til mine egne foreldre. Når det gjelder neste år så skal han være sammen med deg og også sine særkullsbarn på julaften (hvis jeg har forstått det riktig). Du skal ikke reise et eneste sted og det mener nok også han. Det er jo mulig å ymte frempå om at denne julefeiringen sammen med eksen kanskje nå skal ta slutt, så får du jo se hva han sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #40 Del Skrevet 7. desember 2010 Logisk det du sier.. Men nå kan det jo være det samme, siden han har valgt at vi ikke skal bli noe familie i det hele tatt... HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #41 Del Skrevet 7. desember 2010 Stå på HI, det finnes lys i andre siden av tunellen, jeg lover, har vært i samme situasjonen selv...! Ta vare på deg selv og den lille.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #42 Del Skrevet 9. desember 2010 Føler med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #43 Del Skrevet 9. desember 2010 Vel, når jeg leser åssen eksen din er, så tenker jeg bare GOOD FOR YOU, når du sier det har blitt slutt. Det er trist at du skal ha det vondt nå som du er gravid og alt, men trøst deg med at om noen måneder så sitter du med et lite nurk i armene dine som får kjærligheten du føler for eksen til å virke som et lite blaff i forhold! Jeg er sikker på at du etterhvert vil se at du har det bedre uten ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå