Sofiegullet&LilleSpire Skrevet 1. desember 2010 #1 Skrevet 1. desember 2010 Er det noen av dere som har blitt gravid på pillen? Sitter nå i min pillefrie uke på 6 dagen, og enda ingen mens! Nada! Vet jeg har glemt en eller to piller, var litt magesyk for halvannen uke siden, men vi brukte kondom di første dagene etter dette.... Tatt G-test, men negativ... Hva skal jeg gjøre? Begynne på nytt brett eller vente?
juli2011 Skrevet 1. desember 2010 #2 Skrevet 1. desember 2010 Hei:) jeg er blitt gravid med p-pillen..............det var den ene prosenten da..jeg hadde tatt en ny g-test eller gått til legen og målt hcg nivået. Kan hende du er gravid,men det kan også være andre årsaker til du ikke har fått mens. Lykke til:)
Gjest Skrevet 1. desember 2010 #3 Skrevet 1. desember 2010 Jeg ble gravid på p-pillen.. er ikke uvanlig det... var vel for sløv, og tok dem ikke til samme tidspunkt hver dag... :/ og, vips, gravid!
SuperMoM <3 Skrevet 2. desember 2010 #4 Skrevet 2. desember 2010 Jeg ble gravid på pillen denne gangen,og jeg har derimot ikke slurva. Så det er nok mulig å bli gravid på pillen. Jeg hadde også mange ganger gått over og trodd at jeg har vært gravid,men da var de negative testene og jeg fortsatte på pillen
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 2. desember 2010 #5 Skrevet 2. desember 2010 Jeg ble gravid med første tulla på p-pillen (yasmin). Noen måneder tidligere hadde jeg plutselig fått mensen i 3 uker i strekk, -mest sannsynlig pga at jeg hadde en periode med både omgangssyke og influensa, og det ble bare tull med pillene. Tok da en pause med pillene frem til neste normale mensperiode kom igjen. Brukte kondom frem til pillen skulle være sikker prevensjon igjen. Var flink til å ta p-pillene hver dag og til samme tid, så jeg hadde jo ingen grunn til å mistenke at jeg skulle være gravid. Men da den pillefrie uka kom og jeg ikke fikk mensen på tidspunktet jeg alltid pleide å få den, begynte jeg å ane ugler i mosen. Tok en test noen dager etter at jeg egentlig skulle begynt på pillene igjen, og jadda! -var gravid jeg! Selv om dette ikke var planlagt og egentlig ikke passet inn i vår travle stuent-tilværelse på daværende tidspunkt, ble vi veldig glade begge to. Hadde jo sååå lyst på barn, og jeg kunne egentlig ikke se for meg at vi skulle klart å vente til etter studiene med å få barn. Heldigvis var mannen min ferdig studert og kom ut i jobb før tulla ble født, men jeg fortsatte som student, og har også fått ei tulle til i studietida Ting ordner seg! Hvis du minstenker å være gravid, så ville iaf ikke jeg tatt sjansen på å begynne på pillene igjen før man har funnet ut av det. Selv om det er flere som har fortsatt på pillen helt til de har funnet ut at de var gravide og dette har gått bra, så mener jeg å ha hørt at dette gir en noe økt risiko for spontan abort og evt. misdannelser, så jeg mener at man absolutt bør slutte med dem dersom man har mistanke om graviditet. Du kan jo evt ringe legen og høre hva h*n sier om det, og som det skrives over her, så synes jeg også at du uansett bør ta med deg en urinprøve til legen, og måle hcg. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå