Gå til innhold

Lang lutealfase

♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann:)

Har noen av dere erfaringer om lang lutealfase?

Er det mulig å ha EL på dag 7 eller 8 etter TR når en har syklus på 28-29 dager? Vet der er vanlig med lutealfase på 10-16 dager, men er det mulig at den kan være så mye lenger?

Håper noen kan svare meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter div prøverørforsøk med masse bekymringer for lutealfasen min var for kort,så vet jeg litt om dette,og det er at hvis du har kortere lutealfase enn 10 dager kan det være vanskeli å bli gravid. Men med lang lutealfase er det ikke noe problem:)

Kanskje ikke akkuart svar på spørsmålet ditt me... Du kan jo ta en graviditets test:)

Skrevet

Takk for svaret.

Jeg har hele tiden ment at jeg har EL på dag 13-14, dette har jeg sjekket med EL-tester. Trodde derfor at jeg var ganske sikker, men vi greide tydeligvis ikke å treffe. Så reiser vi til en healer og han sier, uten å ha noe form for info, at jeg ikke må satse på 14 dager før TR, men derimot 3 dager etter. Men med mine utregninger vil da lutealfasen bli på mellom 20 og 21 dager. Det jeg lurer på er om dette faktisk er mulig? Jeg har syklus på 28-29 dager.

Skrevet

Men har du fått positiv utslag på eggløsningtesten på dag 13-14? I så fall har du eggløsning ca 2 dager etter. Derfor er det best å ha sex i ca når du får positiv test. Da vil nemlig sædcellen ligge klar når du har eggløsning:) Og da stemmer det at du får mensen på dag 28-29.Forstår ikke helt hvordan du får til at du har en lutealfase på 20-21 dager? Er i såfall ikke noe farlig,sikkert mulig.Alle kropper er forskjellig.

Skrevet

Er enig i det... Men er det selvfølge at EL kommer selv om det er positiv test? Vi har truffet den i flere mnd. Med de to første ble jeg gravid på første forsøk, men denne lar vente på seg.

Derfor lurer jeg på om det kan være noe i det denne healeren sier at jeg faltisk har EL mye tidligere. Det er jo noe vi ikke har tenkt på. Men det vil i tilfelle si at jeg har EL på dag 7-8 og det vil gi en lutealfase på ca 20 dager. Er det mulig at en kan ha så lang lutealfase?

Skrevet

Jeg tviler veldig på det han healern sier. Når du får utslag på eggløsningtesten så får du eggløsning innen et par dager. Dere vae veldig heldig som ble gravide på første forsøk. De fleste må prøve flere måneder. Er helt vanlig. Jeg kjøpte alltid de clear blue testene på bllige tester. De stemte alltid. Jeg har hatt flere fryseforsøk der jeg måtte få naturlig eggløsning. Testet selv med eggløsningtest. Så måtte jeg til gynekolog for han skulle avgjøre om når jeg kunne sette inn egg. OG selv med eggløsning og befruktede egg ble jeg ikke gravid. Men nå er jeg gravid med tvillinger:)

Du har blitt gravid en gang.Så det er nok bare et spørsmål om tid før neste gang:)

Du vet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...