Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer bare på hva dere der ute gjør etter at det befrukta egget er satt tilbake.

Jeg har ferie denne uka og innsett i mårra. Denne gangen har jeg tenkt å ta det "soffa-rolig" den første dagen i alle fall. Tidliger har jeg dratt tilbake på jobb eller inn til byen etterpå....med negativt resultat to uker senere.

Kan det ha noen sammenheng tror dere??

lurelure...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142629953-hva-gj%C3%B8r-dere-etter-innsett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har vært sykemeldt tom dagen etter innsett på begge forsøkene. Forrige forsøk ble magen raskt seg selv igjen etter uttak, og jeg gav full gass på jobb da de anbefaler å leve som normalt. Jeg jobber på sykehjem, så dagen blir ganske aktive. Jeg ble gravid da, men mistet mellom uke 5 og 6.

Skal ha uttak til uka, og er veldig usikker på hva jeg skal gjøre nå. Jeg er sykemeldt fra noe av arbeidsoppgavene mine nå mens jeg går på sprøyter, og merker at det var veldig bra for stressnivået mitt. Tenker jeg skal se an stressnivå og eggkvalitet denne gangen, og kanskje be om noe utvidet tilrettelegging fram mot test.

Lurer jo egentlig på det samme som deg, så jeg tror ikke du ble noe klokere av svaret mitt :-D

Masse lykke til med innsett!!!

Jeg fikk streng beskjed på klinikken vår, om å ta det med ro iallefall 2-3 dager etter uttak, for det var da egg(ene) skulle feste seg. Og det gjorde ingenting om jeg tok det med ro resten av rugeperioden. Dvs, ingen trening, ingen løfting, og ingen lage shoppeturer. Siden jeg ikke hadde en fysisk tung jobb, var det greit med jobb.

Jeg var sykemeldt de to neste dagene etter uttak, og jobbet igjen som normalt etter det. Men jeg hvilte godt når jeg kom hjem, og tok meg en ekstra lur på sofaen :)

Funket iallefall for meg!

Hvorfor sier alle behandlere forskjellig om tiden etter innsett?

Jeg fikk beskjed om å leve normalt. Trene,spise fornuftig og seksualliv som før... Jeg kunne turne om jeg følte for det..

Han legen som satte inn sist gang jeg var på st olavs hadde ingen tro på sofasittere...

Men jeg ser jo at mange har blitt gravide når de har tatt det med ro.. Og hvis en er en som i utgangspunktet sliter med å bli gravid hadde det ikke da vært en ide å ta det med ro ???

Det er frustrerende og jeg tror en må gjøre som en føler for jeg :-)

På Hausken får en med et infoskriv som bl.a. sier at en ikke skal ha samleie første uken, ikke karbad/svømming på en uke, ikke spise mye søttt og drikke cola/kaffe i store mengder, men ellers leve som normalt. Mener å huske at det er pga infeksjonsfare etter eggutak som gjør at en skal holde seg unna samleie og bad. Jeg fløy fra Haugesund til Oslo rett etter egginnsett og var i full stressfull jobb og vel som det dagen etter egginnsett og frem til positiv test. I tillegg ar jeg en mann jeg knapt ser og to barn som har fullt program hele uken, og de skulle jo ha sitt også etter egginnsett.

Jeg har troen på at en må leve som vanlig, men jeg droppet aerobicen de neste to ukene da jeg ikke klarte å la være å tenke på tyngdeloven :) :) :). Nå er jeg snart 26 uker på veg med tvillinger :) :).

Hadde vellykket innsett i mai. Det med infeksjonsfaren er mest på grunn av at du har hatt et inngrep i forbindelse med uttak. For å være på den sikre siden kan man vente med sex og karbad (hvertfall svømmehall) inntil slimproppen er dannet (sjekk uke-for-uke-beskrivelser men trur det er etter 2 uker). Crinonen som brukes i 2 uker etter innsett skal jo appliseres utenpå livmortappen, og jeg innbiller meg at den vil være all-over-the-place hvis man har sex. Jeg ble anbefalt å ta det med ro i 2 uker, men det var også på grunn av litt overstimulering og fare for vridning av eggstokkene. Det mest vågale jeg gjorde var å sitte på bak på mc (ristet litt). Man vil jo gjerne gjøre alt det man kan for at det skal gå bra. Jeg syns ikke det var noe stort offer i sammenhengen.

Annonse

---Og en liten ting til; Det er jo langt fra sikkert at det har noe betydning, men heller ta det ekstra med ro og vite at man har gjort det man kan - enn å lure på dette i ettertid hvis det ikke skulle lykkes. Jeg venter en gutt i februar.

Når jeg ble gravid nå så hadde jeg ferie. Men 2 dager etter innsett skulle jeg passe niesa mi på 4 og nevøen min på 2 i4 dager tror jeg det var. Samboern var på jobb,så ikke mye hjlep å få fra han:) Følte ikke det var mye ferie. Ganske hektisk kan du si. Men,det gjorde at jeg så å si glemte alt med prøverør. 2 uker etterpå testet jeg positivt. Noen uker sener på ultralyd fant jeg ut at det vatr tvillinger:)

Jeg har hatt 7 innsettinegr. Prøvd alt! Både slappet av i rugeperioden og jobbet.

På et fryseforsøk så dro jeg tilbake på jobb en time etterpå.Ble gravid da,men mistet senere.Og det hadde jo ikke noe med at jeg jobba.

Min erfaring er at det er helt tilfeldig hva du gjør.

Jeg fikk alltid beskjed om ikke ha sex 10 dager etter innsett.

Lykke til:)

Ikke så lett å bli klokerer når behanlingsstedene sier så ulikt... ;) Jeg har tatt det ganske med ro for sikkerhets skyld og fordi min mann er litt engstelig... Hadde inntak på lørdag morgen og tok det med ro lørdag, søbdag og mandag. Har jobbet etter det og føler meg i fin form. Ltkke til alle sammen!!

jeg har prøvd å leve normalt etter innsett..gjør de vanlige tingene, men har holdt meg unna trening. (selv om legen sa jeg kunne gjøre det..)..og samleie..det kan vente i et par uker tenker jeg:)

hvordan går det med dere da i rugeperioden?

Hei jenter,

Jeg fikk også samme skriv fra Hausken som Gammel Prøver og har prøvd å følge de rådene om å redusere koffein og sukker samt unngå karbad/svømmehall noen dager. Ellers har jeg levd som normalt. Med en 15 mnd gammel gutt som ikke går enda blir det mye bæring, vogner opp/ned trapper og inn/ut av bilen. Han må jo fortsatt ha mammaen sin selv om jeg ruger. Hitill har jeg også trent 3 ganger denne rugeperioden og etter samråd med sykepleierne på Hausken har jeg holdt litt lavere puls enn normalt (som jeg hadde forrige svangerskap) og har ikke tatt meg helt ut. Jeg jobber også fullt (kontorjobb, ikke veldig stressende). Som dere skjønner er det ikke mye tid til å legge seg på sofaen, men slapper av så mye jeg kan.

Kan ikke helt huske hva jeg gjorde forrige gang, men tror jeg levde helt normalt da også. Inkludert sex og et par fester (uten alkohol selsagt)..

Lykke til rugere! Tiden går altfor sakte frem til testdag på torsdag (lettere negativ i dag, da jeg føler på kroppen at mensen kommer snart).

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...