gulterkult Skrevet 1. desember 2010 #1 Skrevet 1. desember 2010 Trenger et spark bak for å se alt det fine, syns nemlig det er litt mørkt og ensformig om dagen. Jeg begynner: -det STOOORE smilet som møter meg hver morgen, gjerne etter at jeg har hørt litt koselig pludring først -ungen min som storkoser seg ved puppen og jeg føler meg som verdens heldigste -koseprat på stellebordet -at ungen min begynner å huske rutiner ang. mat, moro! -at ungen min gjenkjenner sanger og leker vi gjør daglig -små fremskritt ungen min gjør -hvor SØT ungen min er -hvor GLAD jeg blir hver gang jeg ser ungen min -hvor glad jeg blir av å tenke på hvor glad jeg er i ungen min Hjalp faktisk bare å skrive denne lista, føler allerede at ting ser litt lysere ut! Kom gjerne med flere!
sillyfilly og Olivia Skrevet 1. desember 2010 #2 Skrevet 1. desember 2010 - At tulla mi kan prate i en halvtime om morgenen uten å skrike - At hun sover til kl 9!! - Det store smilet som møter meg. - Daglig kos av en koseglad unge - Små øyeblikk hvor min lille baby viser at hun ikke er baby lengre - Kjærligheten jenta mi tydelig viser - Hvor UTROLIG pen tulla mi er - Og hvor lett måltider og leggetider går - Jeg har ENDELIG fått ungen jeg har lengtet etter siden jeg var 16 år
velsignet med to Skrevet 1. desember 2010 #3 Skrevet 1. desember 2010 Åh det er mye for tiden føler jeg. Nyter virkelig å ha GOD Tid til mine skjønne små. Følge hvert et lille utviklingstrinn, både hos babyen og hos 3-åringen. Starter dagen med blide, flirende, pludrende unger som ikke eier bekymring, verdens beste start på dagen :-) Nyter å ha lange morgener, koselig frokost med fine samtaler. Må tidsnok stresse ut like etter 7 for å rekke bhg før jobb. Nyter å kunne ta meg laaange trilleturer i det fine været vi har for tiden, mens frøkna sover i vogna si og storebror er i bhg. Synes det er herlig å ligge på gulvet sammen med frøkna, leke og samtale med henne uforstyrret. Liker at storebror slipper lange dager i bhg, da har vi god tid på ettermiddagen til lek og kos. Føler det ble litt kliss nå :-p Men jeg har det virkelig herlig for tiden, og det gjorde UTROLIG godt å skrive dette! Skal nå komme meg i seng, med en varm og god følelse i magen :-)
LittLykkelig Skrevet 1. desember 2010 #4 Skrevet 1. desember 2010 Åh for en fin tråd! Gleeeder meg til å skrive. * elsker smilet på lillegutt sitt ansikt hver gang jeg tar av han klærne * elsker å kose med småfotene hans! * elsker å ha han sammen med meg i dusjen og kjenne den lubne lille kroppen tett inntil meg. * elsker å våkne opp til smilet hans * elsker at han smiler når jeg synger kjente sanger * elsker at jeg savner han når jeg er en snartur i byen og skynder meg hjem til han, river opp døra med forventning og smelter når jeg ser ansiktet hans * elsker å få han til å le høyt og hjertelig * elsker at han smiler ekte og kjærlig til meg når jeg møter blikket hans * elsker å ligge midt i mellom mennene i mitt liv i den store senga (har han sammen med oss etter nattamminga) * elsker å se han sammen med pappaen sin * elsker å utforske verden sammen med han * elsker at jeg savner han når han sover Åh kunne fortsatt i evigheter.. Vi er så heldige! Å få barn er virkelig det beste og mest riktige jeg har gjort i mitt liv. Håper jeg er så heldig å få hvertfall en til.. Det er virkelig verdt all verdens smerte og strev!
LittLykkelig Skrevet 1. desember 2010 #5 Skrevet 1. desember 2010 Åh for en fin tråd! Gleeeder meg til å skrive. * elsker smilet på lillegutt sitt ansikt hver gang jeg tar av han klærne * elsker å kose med småfotene hans! * elsker å ha han sammen med meg i dusjen og kjenne den lubne lille kroppen tett inntil meg. * elsker å våkne opp til smilet hans * elsker at han smiler når jeg synger kjente sanger * elsker at jeg savner han når jeg er en snartur i byen og skynder meg hjem til han, river opp døra med forventning og smelter når jeg ser ansiktet hans * elsker å få han til å le høyt og hjertelig * elsker at han smiler ekte og kjærlig til meg når jeg møter blikket hans * elsker å ligge midt i mellom mennene i mitt liv i den store senga (har han sammen med oss etter nattamminga) * elsker å se han sammen med pappaen sin * elsker å utforske verden sammen med han * elsker at jeg savner han når han sover Åh kunne fortsatt i evigheter.. Vi er så heldige! Å få barn er virkelig det beste og mest riktige jeg har gjort i mitt liv. Håper jeg er så heldig å få hvertfall en til.. Det er virkelig verdt all verdens smerte og strev!
LittLykkelig Skrevet 1. desember 2010 #6 Skrevet 1. desember 2010 Sorry, ikke meningen at det skulle komme to ganger.. Ang det med å ta av han klærne (hørtes så rart ut) så mente jeg at han gliser når jeg tar av han strømpebuksa og tærne får utfolde seg
Mamma's Magic Skrevet 2. desember 2010 #7 Skrevet 2. desember 2010 Ikke glem uendelig tilgang på Dr. Phil og Oprah:)
*LillaMeg* Skrevet 2. desember 2010 #8 Skrevet 2. desember 2010 -At man blir våknet av ett stort vått "kyss" på nesa, haka eller i kinnet. Og ser rett inn i ett smilende fjes. - At ungen er så søt når han våkner fra duppen og strekker seg så søtt. - Hvor glad babyen blir når man er nede på gulvet med han. Enten ved å leke eller gjøre ting selv. Pakke inn gaver var såå spennende her.. -Koslig med selskap på do. Haha. -Alle de små rare tingene hn gjør. Alle fremskritt og det å følge utviklingen. -Det å se hvor glad babyen blir når katten gidder å kaste ett blikk på han, eller gidder å gå bort for å hilse. Så syns jeg og at det er koslig å være hjemme på denne tiden. Fyre i ovnen, bake masse kaker, få vasket huset ordentlig, eller så ordentlig man kan med en liten en da.. Pynte til jul, Bare kose oss hjemme.
stearin Skrevet 2. desember 2010 #9 Skrevet 2. desember 2010 - Ingen stress hit og dit - Få masse tid med babyen min <3 - Matlaging! - Se utviklinga til datteren min - Gi smaksprøver til jenta mi - Abonnere på foreldre&barn og faktisk ha tid til å lese den! - Bestille bilder og legge de i album - Interiør! - All gleden datteren min gir meg med sin latter og sitt smil - Brette de små klærne hennes, ja, storkoser meg faktisk også med klesvasken! - Trille turer med jenta mi
gulterkult Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #10 Skrevet 2. desember 2010 Veldig fint å lese om alle andres hjemmeliv, det gleder meg! Og morsomt det med Oprah og Phil, hehe. Kom på noen småting til: -å se gleden i ansiktet til mini når far kommer hjem -å se gleden i ansiktet til mini når pus hilser -å se gleden i ansiktet til mini når vi skal BADE!!! -som noen skrev: å GLEDE seg til mini våkner! Trodde aldri jeg skulle vente på det noengang... Å legge seg for kvelden og kjenne enorm takknemlighet for at jeg fikk bli mor.... hurra!
ano`num *17.03.10* Skrevet 3. desember 2010 #11 Skrevet 3. desember 2010 Å se utviklingen! Være referansepunktet til ungene. Mamma`en som er hjemme når eldste kommer fra skolen, mamma`en som kan hente tidlig i barnehagen og samtidig blir kjent med alle de andre barna i barnehagen. Bruker lang tid på å henge siden det alltid er en gjeng som møter meg i døra og vil fortelle både det ene og det andre om sin dag. Herlig. Ikke minst til lillemann på 8mnd. Som stadig utvider turene sine før han må innom fanget mitt en tur. Rett og slett referansepunkt til en hel liten gjeng. Min gjeng <3 Å være under utredning for alvorlig sykdom gjør noe med tankegangen. Tanken på å ikke få være en del av hverdagen til barna mine er grusom! Prøver å glede meg over permisjonen min, men tankene faller stadig tilbake til prøvesvarene jeg går å venter på. Når de endelig kommer, er det nye prøvesvar og samme runden med alle de tankene jeg ønsker å få bort. "Får jeg oppleve en jul til?" Åh, gud som jeg hater det! Hele permisjonen min har egentlig blitt ødelagt denne gangen. Men jeg håper for alt det er verdt at det er til ingen nytte - at jeg likevell er helt frisk (eller at det bare er noe som ikke er dødlig eller som setter meg helt ut) Jeg vil være her for barna mine. Være deres referansepunkt for evig og alltid. Alltid meg og vårt de kommer tilbake til etterhvert som de utforsker verden og alt den har å tilby! Være den som er her, den som tar vare på den, her de føler seg hjemme, bytte bleie, se smilene, krabbingen, utviklingen, mating, middagslaging, kakebaking, forberedelser til jul og bursdager. Alle de små tingene vi vanligvis knapt tenker over. Kunne bre dyna over barna mine som har vært utrolige før de sovnet og stryke de over kinnet mens de sover. Se smilet som avslører to små tenner og...... Jeg vil ha barna mine innenfor rekkevide for ever! Jeg ønsker ikke å gi slipp på dem så lenge de er små. Dette er nok grunnen til at jeg grøsser når jeg leser om andre her inne som gleder seg til barnefrie helger! Tenk å ønske å være borte fra barna sine ei hel helg. Marerittet mitt er å måtte være borte fra dem. Være seg et døgn, eller flere mnd.
gulterkult Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #12 Skrevet 3. desember 2010 snufs, nok en klump i halsen... takk for at du delte dette, det satte hvertfall mine tanker i perspektiv. VELDIG viktig å se de små tingene, de som vi tar for gitt i hverdagen. I dag skal jeg kose meg med hver MINSTE lille ting og ikke klage et sekund!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå