Gå til innhold

Når ble babyen din skeptisk på andre eller fremmede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på snart 4 mnd har blitt litt skeptisk til enkelte. Det vil si... ikke bare fremmede. Hun har blitt redd farmoren og farfaren blant annet. Det er kun de to hun har blitt redd foreløpig. Og jeg har sagt til farmora at ungen ikke skal presses og at jeg vil ha henne tilbake når hun gråter. Jeg blir sikkert dritt svigerdattera, men det tåler jeg. Ungen går først. Kan ikke farmora til vesla skjønne at hun heller får bruke andre metoder enn å prøve å holde en skrikende unge?

Når ble ungen din litt skeptisk til andre? Og når gikk det eventuelt over? Og hvordan taklet du det? Regner med det er flere som er som meg og ikke var redde for å ta ungen sin når den gråt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minstegutten vår på 3mnd nå ble skeptisk til fremmede når han var 2mnd. Det er han fortsatt, men nå går det litt opp og ned.

såfort han blir utrygg, så tar jeg han til meg. Noe annet er bare slemt syns jeg.

Så har vi sagt at i og med at han reagerer som han gjør nå om dagen, så presser vi han ikke til å bli sendt rundt ol. å det får de rundt bare tåle!

Skrevet

Vår gutt ble skeptisk til fremmede ved ca 4 mnds alder. Men så lenge de snakker rolig til ham og ikke stikker fjeset rett oppi hans, så går det som regel over ganske snart.

Skrevet

Trodde det kom ved 8-9 mnd jeg?

Min er 7, så kanskje vi slipper unna da? om det er tidligere?

var litt skeptisk før, når jeg tenker etter, så får håpe det.

Skrevet

Det er akkurat det jeg tenker også. De skal ikke presses. Og jeg blir så stressa og irritert når visse folk ikke gir meg eller pappaen vesla tilbake med en gang. Og så får jeg det sure blikket når jeg tar ungen som gråter.

Jeg sa til svigermor at de måtte komme oftere på besøk i helgene slik at vesla ble vant til de. Da sa hun at "nei i helgen er det så godt å slappe av etter jobbuka, så dere kan komme til oss". Liksom at ikke vi liker å slappe av i helgene? Da er endelig pappaen hjemme fra jobb også så han kan kose seg med gullet vårt.

Godt å høre at dere tenker som meg ang det med pressing.

Skrevet

Jenta mi har vært sånn de siste to ukene, hun er snart fem mnd :) stakkars besteforeldre! he he

Skrevet

Jenta mi ble skeptisk rundt 4 mnd akkurat som din. Farmor sin metode ble da å komme innom OFTE slik at jenta mi husket henne fra gang til gang..

Nå når hun er 7 mnd, husker hun mennesker lenger av gangen. Men er fortsatt grådig skeptisk mot fremmede. Spesielt menn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...