Gå til innhold

Tatt lapraskopi idag - jeg har endometriose!

Anbefalte innlegg

Idag bærte det ut på operasjonsstua for å få utført lapraskopi. I ettertid fikk jeg beskjed om at de også utførte en hysteroskopi! Var rimelig døsig etter narkose + at jeg fikk smertestillende.....så var egentlig ikke klar i hodet igjen før i 12.30 tiden. Ettersom tiden gikk har jeg fått mer og mer vondt i skuldrene og ved ribbeina- det er visst gassen. AU!

Legen kom i 15.15 tiden og forklarte meg hva de hadde sett og gjort. De hadde sjekket absolutt alt der inne og alt så fint ut, MEN at jeg har endometriose. Både på forsiden og baksiden av livmora...og på blæra. Så han hadde jobbet lenge og hadde fått vekk alt han så. Dette forklarer grunnen til at jeg har så mye vondt ved mensen og ellers gjennom hele syklusen. Æddabædda til begge de 2 gynekologene + fastlegen min som har sagt at det er helt vanlig med sånne smerter...og at det er altfor tidlig å sjekke ut for dette. Hadde de bare hørt på meg for 1 år siden hadde jeg aknskje sluppet å brukt opp så mye penger for ingenting.

Ifølge legen er det MYE større sjanse for å bli gravid nå, også gjennom inseminasjon. Så da kjører jeg igang i neste syklus og prøver meg i Danmark igjen. På riksen er vi jo ikke igang før muligens høsten.... skal ringe de å høre litt om hva de tenker osv:) Er jo rimelig mange som sier at det er størst mulighet rett etter at man har tatt en lapraskopi:)

Fikk sykemelding i 1 uke(ettersom jeg jobber på småbarnsavdeling) og skal ta det rimelig slækt de dagene her.

Jeg er så glad for at jeg endelig har fått et svar på HVORFOR jeg ALDRi ble GRAVID:) Og at legen fikk gjort noe med det! JIPPI:)

Fortsetter under...

Det var da som søren de ikke har funnet ut av det før! Skulle tro gynekologene vet hva de driver med når du har fortalt dem om smertene dine. Kaste bort din tid og penger på den måten!

Godt de fikk tatt en skikkelig lapraskopi og hysteroskopi i samme inngrep og fjernet uhumskheten.

Har hørt det skal være veldig gode sjanser til graviditet etter disse inngrepene. Ikke kast bort den muligheten denne perioden. Hopp rett på forsøket!

Har selv vært hos Rikshospitalet og min erfaringer er at det tar lang tid å komme igang. Ventet i kø fra 17 mars - 17 november, dvs 8 måneder (med meg tok utredningen lang tid). Egentlig fikk jeg ikke starte opp før i januar men det var noen som hadde meldt frafall og da fikk jeg starte tidligere enn oppsatt plan. Hadde jeg vist alt skulle ta så lang tid hadde jeg gått privat med en gang. Er ellers godt fornøyd med å få hjelp selv om alt går litt fort for seg.

På hjemmesidene til Riksen står det 20 uker venttid til IVf fra prøvene/utredningen er ferdig. Siden du har gått igjennom de fleste tester gjør jeg regning med det dere får satt igang raskere enn oss. Når det gjelder inseminasjon tror jeg ikke det er noen ventetid utenom utredningen.

Ønsker deg god bedring og lykke til videre!

Klem, klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...