EgG Skrevet 1. desember 2010 #1 Skrevet 1. desember 2010 Snuppa mi har diare på 4. dag. Hun har ikke spist noe særlig de siste dagene. Noen som har tips for å stoppe diareen? Hun er i ellers god form, men sover dårlig.
EgG Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #2 Skrevet 3. desember 2010 Fremdeles diare her. Nå går vi på 6.dag. Var til legen med henne på onsdag uten at de kunne bidra med noe fornuftig. Hjelp! Anyone?
Nynte Skrevet 3. desember 2010 #3 Skrevet 3. desember 2010 Blåbærsaft, skal ikke det være stoppende? Mener jeg har hørt det... Er jo viktig å få i henne masse væske når hun har diare...
EgG Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2010 Joda, jeg har hørt blåbærsaft, cola uten kullsyre og epleaft, men problemet er at jenta vil ikke har det! Vil kun ha mme og det bør hun ikke få... Ringt legen igjen, men det er ikke noe de kan gjøre med mindre hun bli dehydrert. Fikk beskjed om å ikke gi henne mat... Må si jeg gleder meg til neste måltid.... :-( Er litt lei meg nå. Ikke noe gøy når babyen er syk og i tillegg skal man nekte babyen mat på helst 36timer! :-(
arjuly Skrevet 3. desember 2010 #5 Skrevet 3. desember 2010 Hei! Har selv en datter på straks 11 mnd og hun har hatt diare den siste uken. Hun er fin i formen ellers og spiser godt. Så ringte helsesøster i sta og spurte hva jeg burde gjøre, og hun sa så lenge hun spiste godt og var opplagt så gikk det helt greit. Men dersom hun ble mer sliten, sov mer ikke orket å spise osv skulle jeg ringe legevakten med en gang. Kan virkelig ikke forstå at legen din har bedt deg om å ikke gi henne mat? Hva begrunnet han det med? Min helsesøster sa jeg skulle få i henne rikelig med både mat og drikke... Har du en annen lege du kan ringe til?
arjuly Skrevet 3. desember 2010 #6 Skrevet 3. desember 2010 Helsesøster sa forresten at banan kunne hjelpe til å holde på maten. Har gitt min lille litt så får se om det fungerer snart:)
EgG Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 3. desember 2010 Jeg ringte fastlegen vår. Hun sa det var fordi magen måtte få tømt seg helt slik at det ikke er noe mer å tømme ut for først da kunne den begynne å bli bra igjen. Jeg vet ikke helt va jeg synes om det. Jenta er i god form ellers. Kanskje litt mer suttrete også tror jeg hun får litt luftsmerter av og til, mest om kvelden, men det gir seg som regel ganske fort. tenkte jeg skulle gi banan og blåbær til middag i dag da. Se om hun tar det i allefall. Men hva jeg skal gjøre i forhold til drikke vet jeg ikke. Hun vil ha kun mme. Hva drikker jenta di da? Kunne hun drikke og spise det hun ville ha?
arjuly Skrevet 3. desember 2010 #8 Skrevet 3. desember 2010 Ok. Jeg har kuttet veldig ned på mme i det siste, så hun får i utgangspunktet bare to flasker om dagen (a 210ml). Utenom det så drikker hun vann. Men helsesøster sa hun kunne spise og drikke det hun ville. (Med unntak av ting som gjorde magen løsere, som rosiner og sviskemos osv) Hun understreket hvor viktig det var å få i henne nok væske, så hvis min baby kun ville hatt mme ville jeg heller gitt henne det enn ingenting.
EgG Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #9 Skrevet 3. desember 2010 Ja, det er det jeg føler jeg også... Skal prøve middag snart nå. Hennes middag vil da bestå av blåbærmos og most banan... Skal prøve eplemost som drikke, men hvis hun ikke vil ha det så tror jeg at hun kommer til å få mme. Sliter litt med det å følge magefølelsen (gi babyen det hun vil ha) og følge legens råd(ikke no melk eller mat, kun binnende væske) Håper dette går over snart. Takk for rådene! Og god bedring til dere også!
Nynte Skrevet 6. desember 2010 #10 Skrevet 6. desember 2010 Hei, hvordan går det med jenta di? Nå har minsten her på 6 mnd også fått diare, går på 4 dagen her... Men han virker i god form ellers og spiser bra, så jeg følger rådet her om å bare gi så mye drikke og mat han vil og håpe det går over snart...
EgG Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #11 Skrevet 6. desember 2010 Takk som spør! Joda, her har vi endelig blitt frisk alle man. Fikk høre etterpå at denne diare/oppkastperioden varer enten 1 døgn eller 7. Jenta fikk 7. :-( Men nå er hun frisk. Legen sa at vi skulle gi kun binnende føde og ikke melk, men snuppa mi ville kun ha melk til drikke og lite mat. Hun var også i fin form mellom bleien, men alt hun tok inn kom rennende ut under måltidet. Bare hold ut. Det går over. Som svigermor sa: er det noe som går, så går det videre etter en stund. :-) God bedring!
Nynte Skrevet 6. desember 2010 #12 Skrevet 6. desember 2010 Så bra hun er frisk igjen. Da avventer vi noen dager til og ser om han blir frisk. Vi må også gi melk, får 3 flasker om dagen fordi han ikke drikker noe særlig vann og noe væske må han jo få i seg...
EgG Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #13 Skrevet 6. desember 2010 Jeg leste faktisk i "mat for spedbarn" som vi fikk på helsestasjon at babyer med diare gjerne skal ha melk. Rart at de sier så mye forskjellig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå