Gå til innhold

Spiser dere hver gang dere er sultne??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Var elendig de förste ukene og kastet opp MYE og gikk ned 3 kg. Kvalmen begynte aa gi seg i uke 12 og naa i 14. uke er jeg bare litt kvalm paa kvelden innimellom, o lykke!!

Men, jeg er blitt saa utroooolig sulten, nesten hele tiden. Spiser et par brödskiver eller knekkebröd til frokost. Etter 2-3 timer er jeg SKRUBBSULTEN og spiser formiddagsmat. 2 timer etter er jeg like sulten igjen, men pröver aa unngaa aa spise hele tiden og drikker te og vann innimellom og pröver aa dröye det 3-4 timer mellom maaltidene iallefall, men föler jeg gaar og er sulten "halve dagen".

Vaakner nesten hver natt av at jeg er sulten, men har bestemt meg for at nattspising er no-go saa da ligger jeg heller litt vaaken til jeg sovner igjen.

Har forresten naa 13+6 gaatt opp 2 av de 3 tapte kiloene og er normalvektig i utgangspunktet.

Flere som er sultne hele tiden? Spiser dere hver gang dere er sultne eller gaar dere ogsaa og er sultne??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også sulten hele tiden :) Må spise ellers blir jeg dårlig og kvalm. Småspiser litt hele dagen føler jeg. Er i uke 20.

Skrevet

Jeg blir også dårlig om jeg ikke spiser når jeg er sulten,men det blir gjerne bare 3-4 måltider om dagen selv om jeg står opp halv 6.

Skrevet

Jeg blir ikke sulten, kroppen bare hopper over sulten stadiet og går rett på kvalm. Så JA jeg spiser heeele tiden. Jeg er 16 uker nå og det virker som det begynner å jevne seg ut litt nå, men frem til dette har jeg spist konstant, og da mener jeg hver halvtime ca. Har til gjengjeld passet på at det jeg spiser er knekkebrød og frukt, men har dyttet i meg noe hele tiden.

Veldig upraktisk når jeg i hele år har dratt opp en pose med druer eller lignende i hver forelesning, men sånn er det =p Har snart gått opp 2kg fra utgangspunktet, så vil ikke si det er for ille. Er man sulten spiser man, sånn er det bare ;) Bare man tenker litt på hva man spiser får det gå.

Spis når du føler du trenger det! Synes ikke hver 3. time er ille i det heletatt, det er jo faktisk egentlig optimalt å spise litt annenhver time ;)

Skrevet

Jepp!

Småspiser hele dagen, må ha mat minst hver 3 time...

Prøver å være fornuftig så det går mye i gulrøtter, klementiner og knekkebrød om dagen!

Skrevet

Spiser frukt og grønnsaker utenom måltidene.. Lar det gå minst 3 timer før jeg spiser selv om jeg noen ganger kunne tenke meg å spise før, hehe :)

Skrevet

Småspis i vei dere! Bare velg sunne ting å småspise på. Heller ofte, lite og sunt enn sjeldent, mye og dårlig :)

Skrevet

enig :D spiser også når jeg ser sulten, som jeg føler er hele tiden :)

men når jeg tenker over det er det faktisk ikke såå ofte!

men NÅ er jeg sulten. hohoho.. skal lage rista brød med egg og bacon nam nam nam . ha en fin dag ;D

Skrevet

Hei

Jeg var også HELT elendig, helt frem til mellom uke 15-16. Er nå inne i min 20. uke og spiser HELE dagene :P

For min del kan det ikke gå noe særlig lengre enn 2, kanskje 2,5 time, mellom hver gang jeg spiser for da blir jeg bare dårlig. Spiser ikke masse hver gang, men1-2 brødskive, en yoghurt, en banan, frokostblanding eller ett par knekkebrød. Å spise ofte og heller litt mindre hver gang har ikke hatt noen negativ innvirkning på meg.

Den første elendige perioden verken la jeg på meg eller gikk jeg ned, og til nå har jeg bare gåt opp knsppe 2 kg.. Er normalvektig i utgangspunktet.

Tror ikke det har noe å si at du spiser så ofte som dette, bare det ikke er fastfood og junk som står på menyen :)

Sunt og variert, lite og ofte funker fjell for min del :)

Skrevet

Jeg hadde en periode jeg ikke klarte å spise noe som helst. Max ett par knekkebrød om dagen. Så gikk ned 5 kg innen jeg var kommet til uke 11. Nå er jeg i uke 15 og har bare lagt på meg 1, 5 kg. Har i løpet av de 4 siste ukene vært sykemeldt pga kvalme og oppkast. Men har i det siste begynt å få matlyst. Og da bare MÅ jeg ha MAT med en gang jeg blir sulten. Det kan gå alt fra 1 til 4 timer mellom hver gang jeg MÅ ha mat. Spiser som regel brødskive, for det er det eneste jeg føler gir metthetsfølelse. Har ikke fristet så veldig med middag, verken å lage den eller spise det de tre siste mnd heller. Stakkars samboeren min. Heldigvis den mest forståelsesfulle mannen jeg vet om:) Men jeg tenker at det er bedre å spise enn å ikke å spise. Slitsomt å gå å føle seg sulten og energiløs!!

Lykke til jenter:)

Skrevet

Ja, jeg gjør det. Men, nå har ting og tang omsider stabilisert seg hos meg..de første ukene "måtte"jeg ha eggesalat ( løsvekt fra Meny-haha ), sviskeyoghurt og biola naturell. Ikke akkurat lett mat, nei..

Nå spiser jeg som før, men fyser xtra på bananer, iskaffe og farris. Og dessverre julemarsipan og annet snop:)

Hittil gir jeg etter, og vekta er den samme. Føler jeg trenger xtra mat/energi og, jeg.

GOD FØRJULSTID OG KLEM

Skrevet

Hvorfor i all vbeden spiser du ikke fox? er du redd for å fø opp ungen din??? Kroppen din er jo sulten fordi den skal gjøre en jobb.

Og hvis du har gått ned i kg er det jo klart at den trenger å spsie seg opp.

Er 19 uke og nå er jeg sulten hele tiden, godt å høre at 2 timers regelen er der for dere fleste, spsier to lunsjer og hvis jeg ikke spiser kveldsmat våkner jeg om natten. Nå vokser og gror det veldig der inne tenker jeg. Deilig

Skrevet

Jeg er skrubbsulten hver 2. time. Det er så slitsomt. Dersom jeg ikke spsier brekke jeg meg og kaster opp, så jeg MÅ spise hver 2-3. time. De er slitomt.

Jeg spiser måltider og lar være å småspise mellom måltidene. Holder meg til mat og frukt, men kun frukt blir for lite, jeg må ha brødskiver. Knekkebød, somjeg vanligvis spiser, er helt umulig, da er jeg sulten etter en time.

Kroppen forbrenner vanvittig mye på denne tiden, det gir seg heldigvis utover i 2. trimester. Da var det for meg nesten umulig å få ned en hel brødskive ettersom magen vokste. Det jevner seg ut i løpet av svangerkskapet.

Skrevet

Ja, jeg spiser hver gang jeg er sulten. Spiser frokost i 6 tiden, ny frokost på jobb rundt halv 9, lunch halv 12 og melommåltid kl14, før middag 16.30 og kveldsmat med sønnen min i 19.00 tiden. Jammen får jeg ikke presset i meg et lite måltid etter det igjen, i 21.30 tiden.

7 måltider hver dag.... Men jeg må det, ellers blir jeg dårlig. Spiser grovt brød, knekkebrød, sunne påleggslag og mye frukt og grønt og har ofte fisk til middag. Dagens siste måltid pleier å være det minst sunne, ofte litt potetgull, eller pizza osv..

Gikk ned alle graviditetskiloene på 2 uker sist, så er ikke veldig bekymret for vekten. Er vanligvis veldig tynn, 174 cm og 54-56 kg.

Skrevet

Tusen takk for mange tilbakemeldinger :)

@ addaadda: Naa er det ikke saann at jeg ikke spiser eller önsker aa fö opp ungen min da ;) Jeg spiser jo tross alt hver 3.-4 time :)

Men er som sagt sulten hele tiden he he. Grunnen til at jeg önsket aa forhöre meg litt hvor ofte dere andre spiser er at jeg har flere venninner som har gaatt opp 25 kg i sine svangerskap, noe jeg önsker aa unngaa. Har for all del ikke noe problem med aa spise og legge paa meg, er bare litt usikker paa hvor mye mat som er nok, og om hvor vanlig det er aa väre supersulten, og om man bör spise naar man er sulten eller pröve aa holde igjen litt paa kaloriene (da man visstnok kun trenger 200 kalorier ekstra om dagen!? :)

Skrevet

Den verste sulthungeren gir seg i løpet av 2. tri. For min del er det forskjell på sultfølelse og søthunger:) Jeg sitter for eksempel med kveldsmat og ønsker meg egentlig is med skogsbær:)

Jeg velger jo ikke å spise is med skogsbær klokken 21.

Jeg må spise hver 2. time og siste gang før jeg legger meg, ellers spyr jeg. Det bekymrer meg litt innimellom, for jeg spiser ekstremt myee mer enn jeg har gjort. Spiser kun en brødskive av gangen, for jeg er like sulten om to timer enten jeg spiser en eller to skiver.

Syke ting.

Jeg har vært gravid før og vet at det gir seg og da går også kaloriinntaket ned igjen. Sist gjorde jeg det samme og da gikk jeg opp 14 kilo. Alt var borte + 5 kg til i løpet av 4 mnd, så jeg bekymrer meg lite for hvordan dette skal gå. jeg var så tynn som jeg aldri før har vært. Tynn og utrent...men det kan man jo rette opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...