Gå til innhold

Veldig mye "utslett" i ansiktet (5 1/2 uke)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla har de siste dagene hatt veldig mange røde kviselignende nupper i huder. Legen sa det var vanlig fra denne alderen og frem til 3 mnd alder, og at det tvilsomt var noe hun reagerte på. Det varierer litt i mengde og utbredelse fra tid på døgnet og fra dag til dag. Det oppstår KUN der hun ikke er påkledd, dvs ansikt/hals/bak ørene etc, men har det ikke bak i nakken. Det slutter stort sett ved hårfestet.

Er det noe jeg kan smøre på henne for å dempe utbruddene litt?

Videoannonse
Annonse
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Høres ut som barnerev (hormonene dine går ut av kroppen hennes) Dette hadde junior også myyye av en periode, jeg vasket "kvisene" med pyricept, og det hjalp ila 2 dager...Kan jo ikke garantere at det er derfor det ble borte, kan jo hende det allerede var på vei bort, men det gjorde ingen skade iallefall :)

Skrevet

Min har akkurat det samme, men det går veldig fort bort igjen - og så kommer det nye ;) Lar det bare være jeg.

Skrevet

Min hadde også det, fram til ho var 7-8 uker. På det meste telte jeg 150 prikker bare i ansiktet! Det er nok hormoner fra deg :)

Man kan smøre på morsmelk, men her hjalp ikke det, så jeg tok på a-derma krem et par ganger om dagen. Det hjalp veldig.

Eller så kan man bare la det være også, så forsvinner det av seg selv etterhvert :)

Skrevet

Jeg smurte på sinksalve på utslettet til tulla mi. Da ble det først mindre og så forsvant det. Men det beste er nok å la det være :) Det forsvinner som regel i løpet av et dager/uker

Skrevet

Gratulerer med baby! Det ert typiske babykviser du beskriver. De kommer p.g.a. hormoner. Gullet mitt også hadde det en periode. Jeg tror hun fikk det da hun var litt over en måned, og så forsvant de etter en måneds tid til. Ikke pirk på de uansett hvor fristende det kan være. De forsvinner etter hvert :)

Skrevet

Da lar jeg de være helt i fred, skal ihvertfall ikke pirke på de- vil jo ikke at det blir noen arr på vesle "knutta":) (selv om arr i så ung hud mest sannsynlig ikke blir synlige senere).Tusen takk for svar og innspill alle sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...