Gå til innhold

Prøvere våren 2011! Noen her som er studenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig begynner samboern min å bli klar! Han har sagt at han kan ha lyst til å prøve til våren:-)

Jeg er så glad! Men også litt nærvøs..

Jeg bor i Oslo og er student. Har ca. 2 år igjen av studiene.

Er det noen her som også er klar for barn og student i Oslo?

Føler meg litt alene, ettersom det ikke er noen av venninnene mine som er klare for barn enda. Hadde vært hyggelig å komme i kontakt med noen som er på samme sted som meg:-)

Lurer også på når jeg burde slutte med p-ring.. Jeg har alltid hatt regelmessig mens, men jeg er redd systemet er ute av balanse når jeg har gått på prevensjon så lenge. Erfaringer?

Og så snuser jeg.. Noen som vet når jeg bør slutte med det? Om jeg bør gjøre det lenge før vi skal begynne å prøve?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg og kjæresten min er begge studenter i Oslo. Vi har prøvd i 3 mnd allerede, men det har ikke klaffet enda. Jeg har heller ingen studievenninner som er klare for barn så vidt jeg vet - men jeg har jo ikke fortalt dem at vi prøver heller :)

Jeg fikk råd av legen om å slutte på p-piller og la det gå en syklus eller to før vi begynte å prøve, fordi det visstnok er større sannsynlighet for at flere egg løsner samtidig og det blir tvillinger av det hvis man blir gravid på første syklus. Det samme gjelder sikkert med p-ringen vil jeg tro.

Skrevet

Kjæresten min er student. Men det blir ikke helt det samme, for han trenger jo ikke å ta pause u studiene selv om vi får barn.

Virker som det er en del som sliter med uregelmessige sykluser (de jeg har lest om har gått på p-piller da) men jeg har tenkt å slutte ivhertfall 3 mnd før vi skal prøve, så ikke det ødelegger. Men p-ring er kanskje litt mildere?

Er det ikke like greit å slutte med snus nå da? Siden du vet at du snart må slutte uansett. Kanskje lettere å slutte når det nærmer seg, men du kan jo prøve :)

Skrevet

Det er rart det der med at man aldri vet hvor lang tid man bruker på å bli gravid.. Får håpe dere får det til snart!

Tror vi skal prøve i mars/april. Bør kanskje slutte med prevensjon over nyttår da.. Det kan jo bli litt voldsomt med tvillinger første gang!

Studerer dere på blindern eller? Jeg går på jussen.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei igjen :)

Etter 5 måneder har det fortsatt ikke klaffet for oss - jeg begynner å bli litt frustrert og har ikke vært inne på barnimagen! :-P

Håper det går bedre med dere når dere kommer i gang.

Skal oppdatere når det skjer noe på denne fronten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...