Gå til innhold

Bare for moro skyld - dere fødeklare!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange er det som fortsatt får igjen vinterjakka si tro ;)?

Her var jeg så lur at jeg kjøpte meg en kåpe som er meningen skal være vid akkurat rundt magen, A-fasong heter det vel. Den ser ikke mye ut som en A på meg, la det være sagt ;) Men får den akkurat igjen - hurra, da slipper magen å fryse :D

Tror den kan bli fin å bruke når kula foran på meg forsvinner også!

Noen som har måttet ty til festlige nødløsninger dere vil dele ;)?

Hvis jeg skulle være så uheldig å gå over termin tror jeg ikke jakka kommer til å kunne kneppes igjen lenger nemlig :/ Kjøper ikke enda en jakke når termin er om 4 dager liksom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

får fortsatt igjen vinter jakka mi denne gangen... hehe... men har måttet tydd til gubbens strikke genser tidligere... da fikk eg såvidt mamma klær på meg...

er en uke på overtid nå.

Skrevet

Jeg er 35+5 og jeg får så vidt igjen jakka mi. Åpner den så fort jeg kommer inn eller inn i bilen, ellers blir det for stramt :P

Trenger litt tips angående dette jeg også, jeg kjøper meg ikke ny jakke nå altså :P

Sambo bruker bare slike frakker, og det får jeg IKKE på meg i hvertfall, så tynn en flis som han er :P

Skrevet

Jeg er foreløpig bare 30 uker og får ennå på meg de største jakkene. Jeg har også en relativt liten samboer, men jakkene hans er nok litt større enn mine (dunjakker), så det blir dem så lenge jeg kan. Har også en Dale vindtett ullgenser etter pappa som er diger, men om den dekker magen på slutten er jeg usikker på.

Etter å ha tråla byen etter muligheter (skal føde i februar og bor i en veldig kald del av Norge) tror jeg A-form er den beste løsningen. Men de som er skikkelig gode i ull eller dun er fryktelig dyre, så jeg venter i det lengste.

Beste tips er vel å låne en alt for stor jakke av en mann eller stor dame som du kjenner godt :)

Vet også noen som har anbefalt jakke fra Voice of Europe/ B'Young til 199,-. Men jeg har vanskelig for å tro at disse holder deg varm i 20-30 minus...

Skrevet

Jeg har rett og slett holdt meg inne de kaldeste dagene. Har kun en fleecejakke, som jeg låner av svigermor. Den var så stor i begynnelsen at jeg druknet i den, nå er den så liten at om jeg ikke har en lang genser under så kan man se magen min:P

Skrevet

Er 38+2 og får vinterjakken (lårlang) igjen :))

Ullkåpa mi har bare 3 knapper øverst, så den går greit også :)

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn
Skrevet

Er ikke lengre enn i uke 29 (28+6) selv, ville bare lese dette, men det var ikke smart! Jeg har allerede måtte sy om knappene på vinterkåpa mi, og likevel er jeg heldig om den holder til nyttår!

Skrevet

Jeg er 33 + 5, men den vanlige jakken min fikk jeg ABSOLUTT ikke igjen, men fikk utrolig nok en 19 ÅR GAMMEL JAKKE! den er ufattelig romslig, bestemoraktig men absolutt verdt å ha på seg selv om jeg ser ut som en boms=P

Skrevet

jeg kjøpte boblejakke i fjor da jeg gikk gravid, så den jakka er stor og holder nok helt inn denne graviditeten og :-) ellers kjøpte jeg en boblekåpe for en uke siden, men den kjøpte jeg for liten, så den får jeg ikke igjen, men må ha noe digg å gå med når man har født og :-)

Skrevet

Kjøpte meg en slik boblekåpe fra mammaavd på h&m jeg..Satser på at den går igjen helt fram til termin i januar :P

Ser ikke ut i den da, men det får så være..Søsteren min småflirer hver gang jeg tar den på, for den er virkelig ikke fasong på i det hele tatt! Men men...Er enda "bare" i uke 32 :o

Skrevet

måtte kapitulere på det punktet for en stund siden.. kjøpte en babydoll-kåpe for gravide på H&M, og ellers bruker jeg mannen min sin snowboard-jakke:P ikke den peneste stilen, men den er varm :)

Skrevet

hehe.. jeg har en god løsning!! MÅ få bevega meg såvidt - ryggen min stivner så sinnsykt nå som jeg sitter alt for mye stille.

så da er løsningen: flanelljakke/skjorte til typen under snowboardjakka hans - siden den holder vind ute men ikke er spesielt varm ;) Så jeg ser ut som ei skikkelig kule! Om jeg bare skal på butikken tar jeg bare på min egen og lar vær å lukke den. men begynner å bli redd for å fryse på puppa - skal ikke ha noe infeksjoner her altså!! så holde rmeg mest mulig inne fram til fødsel nå :)

Gjest Mentha♥Høygravid♥
Skrevet

Er 35+0 i dag, og har måttet oppgi vinterjakken min omsider :(

Har stjålet snowboardjakken til mannen i huset, den når meg til godt nedpå lårene, med en god collegejakke eller ulljakke under, og så har jeg tatt et par ullsokker som jeg bretter i to og har ned bh'en. Ser ut som hulken, men hvem bryr seg, jeg fryser i alle fall ikke! ;) Ullinnlegg holder ikke i denne kulda!

Jeg var faktisk på loftet og fant noen gamle klær fra 90-tallet, digre og lange ullgensere som passet perfekt nå som jeg er gravid. Ingenting jeg trenger å være forsiktig med, så de kan fint strekkes i alle retninger ;)

Hvis jeg skal være fin bruker jeg høstkåpa mi, det er den jeg er nærmest til å få igjen, og heller en god ulljakke under og et godt sjal.

Søstra mi fortalte at hun knøt et stort skjerf rundt magen på slutten da hun ikke lenger fikk igjen jakken sin. Og så kjøpte hun en lang genser på salg som hun rett og slett klippet av under armene og brukte som en "tubetopp" over magen for å varme litt ekstra når hun gikk ute i kulda.

Skrevet

Er i uke 35 og får fortsatt plass i kåpa jeg kjøpte i september. Den skal passe etterpå med belte i. Den har tre knapper over brystet, så magen kan stikke ut etter hvert ;-)

Mamma har forbarmet meg over seg og kommet med et cape, usikker på om jeg kommer til å ta i bruk det.. blir vel seende ut som noe med svartsekk over hodet da tenker jeg.

Skrevet

33 uker på vei her..

Får igjen jakka ja.. Men frykter at glidelåsen skal kapitulere når som helst! Må trekke inn magen masse helt til jeg har fått igjen glidelåsen, også klarer jeg nesten ikke puste..

Så jeg har begynt å gå i mannen min sine arbeidsklær.

Til barnehagen for å levere 2 åringen bruker jeg en blå varmedress. Og til småturer bli det en gigantisk svart hullete arbeidsjakke..

Har så mye annet å bruke penger på enn klær til meg selv som jeg ikke kommer til å bruke mer enn 3 mnd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...