Gå til innhold

Hvor mange fler enn meg ammer fortsatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 13 måneder og siden vi begge fortsatt trives med det får hun fortsatt pupp.

Hun er mest interessert om morran og innimellom på dagen som trøst/kos. Varierer veldig fra dag til dag.

Lurer på hvor mange andre som fortsatt holder ut, føler liksom at folk syns det er litt rart siden hun har fyllt et år.

Selv syns jeg det var litt rart å skulle bråstoppe den dagen hun var ett år;)

Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er 14 mnd og vi ammer fortsatt.. Hun elsker pupp og sier klart og tydelig i fra når hun har lyst på. Pupp der sier hun og peker.. Unngår amming offentilig, da jeg vet det er mange som synes det er litt støtende.

Skrevet

Vi ammer enda. 15 mnd. Men nå er det bare kvelden og når hun er syk. Men det spørs om det ikke synger på siste verset snart. Hun har vært helt puppegal, og nå er det visst så som så... så vi får se... Det blir så lenge hun har lyst.. (innenfor rimeligheten)

Skrevet

Jeg ammet til 18 mnd.

Da fant vi ut at det var verdt å prøve å slutte for gutten vår sov dårlig og hadde ofte oppvåkning til tross for lenge siden nattavvenning. Helsesøster stilte litt spørsmålstegn ved at jeg ville slutte, men jeg syns at ved 18 mnd hadde jeg ikke grunn til å ha dårlig samvittighet for det. Og nattesøvnen ble faktisk bedre.

Trappet veldig gradvis ned, først fra 2 til en gang pr dag, og de siste 14 dagene ca annenhver dag. Så verken jeg eller gutten min har noen gang savnet ammestundene tror jeg, han har ikke maset en eneste gang hvertfall.

Skrevet

Jeg ammer også litt enda. Jenta mi er 15 md, ammer om morgenen og midt på dagen somregel. Ammer heller ikke offentlig lenger.

Og ja, jeg og merker at folk "reagerer". Er ganske mange som spør om jeg ammer enda. Kjenner jeg blir litt irritert. Det er vell en personlig sak hvor lenge man vil amme! Av og til sier jeg bare nei, for da slipper jeg at de spør flere ganger ;)

Tror kanskje jeg slutter snart, for vi prøver på nr 2 nå. og det kan være godt med en liten pause. Men vi får se. Enn så lenge så koser vi oss med amminga :)

P.s verdenshelse organisasjon anbefaler faktisk fullamming hele første leveår! Deretter mat og amming iallefall ut 2 leveår! Så det er bare bra å amme :D

(Norge anbefaler at man begynner med mat ved 6 md).

Skrevet

Godt å se at det er fler enn meg:)

Driter egentlig i hva andre syns for ammer stort sett når vi er hjemme. Kommer nok ikke te å la ho få komme og forsyne seg selv ute blandt folk, selvom jeg synes det er ganske morsomt når vi er hjemme XD Syns enn så lenge at det er koselig, holder litt igjen babyen i det lille nye mennesket liksom;)

Sikkert sunt+ at jeg ikke er helt klar for å vinke farvel til puppene mine enda;)

Skrevet

Hei :-)

Kjenner jeg blir irritert bare ved å lese det her, hehe, for opplever også at det er " nok" når barnet er over 1 år...

Min lillemann er 15mnd, og vi trappa ned til morgen, ettermiddag og kveld da leg begynte å jobbe. Da var han nesten 1 år. Etterhvert droppa vi morningen for å se om han kunne sove litt lenger, så nå er det når vi kommer hjem fra jobb/ barnehage og før han skal sove..

Synes det er en avslapningstund og kosestund for oss begge jeg, så selvom samboeren min( til og med) begynner å "mase" om at det er på tide å slutte, håper jeg å holde ut hele vinteren jeg...2-3mnd til. Nesten ikke vært forskjøla engang etter barnehagestart, så har trua på at det kan ha noe med amorsmelka å gjøre jeg ;-)

Stå på jenter, både barnet og vi har godt av det :o)

Skrevet

Vi ammer fortsatt, lillemann er 15,5 mnd :) Han går fulltid i bhg, så det blir morgen, ettermiddag, kveld og natt *kremt* Vi koser oss masse med det enda, så ser ingen grunn til å slutte med det første!

Skrevet

Jenta mi fyller ett år om en drøy uke, og jeg ser ikke for meg noen ammeslutt med det første. Nå har hun akkurat hatt en runde emd kraftig forkjølelse og medfølgende dårlig apetitt, og da har jeg stort sett fullammet i noen uker. Ellers varierer det veldig hvor ofte det blir, kommer an på hvor intressert hun er i mat akkurat den dagen. Men tror ikke vi har hatt noen døgn med mindre enn 5-6 amminger.

Ammer fremdeles om natten, og har ikke noe problem med det, siden vi samsover og hun stort sett forsyner seg selv.

Ammer fremdeles offentlig, men er mer oppmerksom på å dekke brystet, være diskrè, at hun er rolig og konsentrerer seg om det hun holder på med og sånt, for man trenger jo ikke gjøre et stort poeng av det.

Kan ikke tenke meg at det blir aktuellt å avvenne før om et drøyt år, men regner med at hun mister interessen av seg selv innen den tid.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg ammer faktisk enda, og jenta mi blir 2 år 9. februar. Merker det er mange som syns det er rart, men det driter jeg faktisk i!

=) jenta mi koser seg med puppen enn så lenge, og så lenge jeg syns det er greit, forstår jeg ikke hva som skal være galt i å amme, eller hvorfor noen orker å bry seg...

Skrevet

Ammer fortsatt :-) gutten er 15,5 mnd og jeg tenker også å holde på et par mnd til pga vinteren. Merker at jeg begynner å syns det er nok selv da.. Men hadde håpet han skulle miste interessen etterhvert, føler det er brutalt å skulle nekte han, når han er så tydelig på hva han vil ;-)

Gjest eelis+kian gleder seg til jul♥
Skrevet

Gutten min er 14,5 mnd og jeg ammer enda. Ikke i offentlighet, han er så stor at det blir litt merkelig, hehe. Han sier "pupp pupp!" når han vil ha, og jeg ser ikke helt problemet med å gi han en tår iblant :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...