Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 1. desember 2010 #1 Skrevet 1. desember 2010 Nå er det desember og denne måneden er det 6 mnd siden vi fødte! Du verden som tiden flyr... Min blir 6 mnd den 17.des. Jeg satt å tittet på bildene av guttungen da han var nyfødt i går. Noen dager tenker jeg at det hadde vært greit å slå til med nr. 2 med engang, for dette babystadiet er litt slitsomt til tider og det er greit å bli ferdig med det, men da jeg så bildene tenkte jeg at det er jo absolutt verdt strevet! Jeg gleder meg til neste gang, men vi venter nok et år til... :-) Guttungen har rukket å bli hele 73,5 cm lang og nå veier han 9270 g. Han er ikke liten lenger! Og det skjer jo nye ting hver uke. I løpet av den siste uken har han fått sin første tann, han har begynt å si "da-da-da" (og jeg blir sååå sjarmert!) og han er i ferd med å bli flink til å rulle tilbake fra mage til rygg. Jeg fullammer han ennå, men han får små smaksprøver innimellom. Selv brukte jeg lang tid på å vende meg til å være hjemme. Men nå bare koser jeg meg! Jeg skal gå hjemme til han blir 14mnd. Formen er endelig helt på topp igjen etter fødselen, selv om jeg fremdeles er litt trøtt... :-)
Vimse + gullene Skrevet 1. desember 2010 #2 Skrevet 1. desember 2010 heihå! For et forrykende halvår! Tenk lillegull snart er 6 mnd! begynner å bli den samme, rastløse meg igjen (egnet meg bedre til å gå hjemme når jeg var trøtt hehe) Nei dagene fyker, klesvask, leking, turer, besøk osv. Jeg ønsker meg ikke noen ny baby med det første. Skal nyte tiden med kun lillegull, og bygge meg helt opp igjen (tar 18 mnd) før vi evt tenker på noen ny baby, hvis vi skal ha flere. å være gravid er noe drit, så det ser jeg i alle fall ikke frem til, pføy! Lillegull er en blid sol, sover godt og fullammes. Har begynt med noen teskjeer grøt siste uken, så er i gang med prosessen. Tennene er underveis, og hun prater og ler. Lille skal også være hjemme minst 14 mnd, til barnehagestart i august.
LittLykkelig Skrevet 1. desember 2010 #3 Skrevet 1. desember 2010 Kjenner på de samme følelsene. At det ville vært litt greit å "bli ferdig med det", men samtidig så er det en så deilig tid at jeg vil spare den litt til han her er litt større. Vil ha tid til å virkelig nyte hver baby ELSKER alderen han er i nå! Det er så deilig. Er heeelt forelska. Han ligger og smiler og pludrer, tar tak i tærne, ruller fra mage til rygg og rygg til mage (bare den ene veien..) Han er begynt å vise hvor glad han er i oss og er ei sol fra morgen til kveld (bortsett fra når noe plager han). Ingen tenner har brutt igjennom, men vi plages veldig her fra tid til annen med kløing og smerter. Synes det drøyer og håper de kommer opp snart! Han har alltid vært stor, men nå har det jevnet seg ut litt. Han var 68 cm lang og 8410 g når jeg veide og målte han for 14 dager siden Ammer han ca 6 ganger i døgnet, men han får grøt morgen og kveld, frukt til lunsj og middagsglass. Går veldig fint med mat-tilvenningen. Han liker bare Hipp sine middagsglass, nestlé brekker han seg bare av.. Ble langt dette, men skal forsøke å avslutte.. Hehe. Han sier "a-puu" og "ba-ba".. Så søtt Elsker hvert minutt sammen med han hjemme nå, og dessverre må jeg begynne i jobb allerede i februar Nå sitter han forresten å ser ivrig på drømmehagen.. Så han er blitt stor gutt
velsignet med to Skrevet 1. desember 2010 #4 Skrevet 1. desember 2010 Hei dere! Har vært å tittet innom juni-klubben et par ganger, men der er det lite aktivitet gitt ;-) Frøkna mi har såvidt rukket å bli 5 mndr da, hun var født 29.6. Var å veide henne i dag, 6,7 kg og 64 cm lang. Vi sliter litt med mating for tiden da. Vi begynte med grøt og alt var bare fryd og gammen, hun begynte faktisk å sove hele natten da hun fikk grøt. Men så nekta hun å ta puppen da, så vi kutta ut grøten igjen (og er tilbake til å amme hver 2./3. time hele natta...) Ellers koser vi oss! :-) Hun har akkurat oppdaget at tunga kan henge ut av munnen da hehe, så her henger tunga langt ned på haka hele dagen ;-) Frøkna her driver også på å øver seg på å komme seg fra mage til rygg, ikke like lett det som andre veien :-) Har travle dager synes jeg, pappaen jobber mye borte og vi har storebror på tre år også, som krever sitt og skal leveres og hentes i bhg. omtrent daglig. Har den siste tiden lært meg å nyte mer, istedet for å stresse da ;-) Prøver å stresse mindre med hverdagsplikter som klesvask og handling, og er tilbøyelig til å la hybelkaninene ligge en kveld eller to før dem sveipes bort :-p Er forøvrig utrolig morsomt å se hvor opptatt og fascinert hun er av broren! Hun snur seg etter han hvorenn han går, og følger ivrig med på det han viser frem :-) Høydepunktet er når hun på kvelden får ligge ved siden av han i hans seng når vi leser eventyr, hun stråler ved siden av han da ;-)
Hanna30 Skrevet 1. desember 2010 #5 Skrevet 1. desember 2010 Jeg nyter også tiden vi er i nå! Slet med amming og kolikk i begynnelsen, så syntes de første tre månedene var veldig strevsomme. Men nå er alt bra fryd og gammen! Han begynte med grøt om kvelden da han var fire måneder. Han får fortsatt bare den porsjonen fast, men litt frukt- og grønnsaksmos på dagtid når ikke flaska med melk er bra nok:) Han har lært å rulle fra mage til rygg de sista dagene, fra rygg til mage gjorde han noen ganger for noen uker siden, men nå er han ikke så interessert i det lenger. Men snakke er han god til! Gurgler, hyler, sier boo og lager sånn billyd med munnen (som medfører veldig mye spytting og sikling). Veldig glad og smilende, unntatt om kvelden når han skal legge seg. Kunne også tenkt med en til raskt, men jeg var så dårlig da jeg var gravid at jeg kan rett og slett ikke, da kan jeg ikke ta meg av han jeg har. Med mindre jeg blir mye bedre i neste svangerskap da. Men kan liksom ikke ta sjansen. Han var 8,5 kilo og 67cm på firemånederskontrollen, men har vokst mye siden da, så spent på hva målene viser på neste kontroll! Han er over fem måneder nå, men kontrollen blir litt sen. Begynner sikkert å nærme seg 10kg:) Synes det er veldig godt å være hjemme jeg:) Men blir sikkert ok å jobbe igjen også. Lenge til ennå, skal være hjemme til august.
Galadriel33 Skrevet 2. desember 2010 #6 Skrevet 2. desember 2010 Heisann juni damer:) Ja tenk så fort tiden går. Her har snuppa rukket å få to tenner nede allerede, hun ruller fra mage-rygg, men ikke omvendt. Hun roter rundt sin egen akse og tror det ikke er lenge til hun sitter:) Vi var på helsestasjonen i går å veide henne og hun er ei lita jente med hele 6170 gram og 65,5 cm lang. Jeg hadde problemer med amming i begynnelsen så jeg delammet frem til hun var 3,5 mnd etter dette ble det kun flaske da melken avtok. Vi begynte med grøt ved 4 mnd alder og det var stas i begynnelsen men ikke nå lenger. Mulig det har noe med tennene å gjøre. Ellers så koser vi oss masse om dagen. Litt kjedelig nå som det er så kaldt og ikke kunne være ute men men. Snuppa skal være hjemme til barnehagestart i august. Et halvt år går så fort. Lykke til videre damer så blir det spennende å høre om utviklingen videre.
Mjølkekua Skrevet 2. desember 2010 #7 Skrevet 2. desember 2010 Heia! Vi har det strålende :-) Har verdens blideste jente! Hun smiler fra hun står opp til hun legger seg, og jeg er verdens lykkeligste. Hun er riktignok alt for glad i puppen, og pappen får ikke lov å legge henne. Hun hyler til jeg kommer (meget standhaftig dame dette her, som vet hva hun vil ha og hvordan hun skal få det). Hun sover godt på dagen, men ikke så godt på natten dessverre. Spiser endel, og vil allerhelst ligge tett inntil mamma. Det beste er å sparke mamma i magen og klore/fekte med armene :-/ Hun er ikke av den raske/nette kaliberen som broren. Ruller seg fra rygg til mage, men ikke intressert i å rulle andre veien. Hun forsøker å åle seg ved å trekke opp rumpa, men med hodet godt plantet i matta, kommer hun ikke langt. Hun klarer imidlertid å komme seg rundt i sirkel hvis det som skjer bak henne er intressant nok. Hun har begynt å få fast føde. Gir henne en liten porsjon med grøt på kvelden, men det hender hun får noe utenom også. I går fikk hun avokadomos mens vi spiste middag, og i dag fikk hun en skalk å tygge på mens jeg og storebror spiste frokost. Den skalken var heeeeelt toppers! Hun får også sutte på clementiner og annen frukt i sånn baby feeder (nett), og det er stor stas. Hun har strevd litt med magen, og jeg synes det virket som hun fikk mer vondt i magen av sviskemos. Leste i boken "Sov Godt" av Karin Naphaug at nøytral olje (feks rapsolje) kan virke godt på magen for de små, og tilføre fine kalorier. Så etter å ha gitt henne litt av dette i maten har hun begynt å bæsje hver kveld (mot hver 3 dag), og hun virker mer fornøyd. Jeg er jo litt trøtt da, men jeg vet jo at dette med søvn bare blir bedre. Med storebror var den verste perioden i 5-6 mnd alderen, og det kan nesten virke som om det er samme greia med lillesøster. Så vi bedriver søvnprosjekt nå - hvordan få snuppa til å slutte å ligge i sengen til mor hele natten og spise litt skjeldnere på natten og dagen. Det går så som så :-/ Er alt for trøtt på natten, så glemmer hele prosjektet :-/ Hun veide 8,8 kg på 5 mnd kontrollen, så blir spennende å se hva hun veier på 6 mnd kontrollen i desember. Jeg har en følelse av hun nærmer seg 10 kg. Det samme som storebroren veide på 1-årskontrollen. Ha ha.. Han var sykt aktiv og krabbet, satte seg opp selv og reiste seg opp mellom 6-7 mnd. Hun er veldig sterk i rygg og bein da, og har siden hun var 3 mnd stått helt selv (ikke at hun har fått lov til det så mye da.. men nå er det det eneste som er noe gøy.. ) :-) Elsker å være hjemme denne gangen. Sist var jeg rastløs og gledet meg til å komme meg tilbake i jobb - denne gangen.. ahhhhhhh.. nyter det max! Gruer meg nesten til å komme tilbake i jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå