Indigo 08-10-13 Skrevet 1. desember 2010 #1 Skrevet 1. desember 2010 Lillegull på 2 1/2 mnd har sovet natta gjennom stort sett siden han ble født. Har fått siste puppmåltid ml. kl. 21 og 22, og sovet til ml. 06 og 08 før han skulle ha pupp igjen. Gutten går finfint opp i vekt. Har ikke veid han siden 6 uker kontrollen og da var han 6 kg. Men ser på han at han vokser fint:) Den siste uka har han spist mye om kvelden. Har spist meg tom på begge bryst om og om igjen. Har funnet roen ca. kl 23 ved at jeg ammer han i søvn liggende i senga vår. Puppene har da vært helt tomtom!!! Så har han begynt å styre igjen 02, og har ikke funnet roen igjen som han pleier uten å puppe. Normalt roer han seg med smokk. Har de siste to nettene gitt han pupp kl 0330 og 0230. Så da tenker jeg at jeg ikke klarer å produsere nok melk til han, siden det er tomt helt på slutten av kvelden. Men det er kanskje ikke så rart siden jeg ikke ammer om natta? Og da lurer jeg litt på om jeg skal gi han tillegg om kvelden, eller legge inn et nattmåltid på puppen. Jeg må jo uansett gi han smokk en del ganger om natta, så våken er jeg jo. Har ingen erfaring med morsmelkerstatning. Hadde jo vært litt deilig om han sov hele natta gjennom dersom han fikk litt tillegg også på kvelden...
Puddingmama Skrevet 1. desember 2010 #2 Skrevet 1. desember 2010 Tror heller jeg ville lagt inn en amming om natta og juble over at du har fått så mye sammenhengende søvn allerede;) Man har ingen garanti for at gode vaner er varige og heller ikke at han skal sove hele natta etter ei flaske. Strengt tatt har vel din situasjon til nå vært "unormal", mens det du beskriver fra den siste uka er mer normal.. Det er kanskje best om han justerer din melkeproduksjon ut fra sitt behov, som det høres ut som han gjør.
mamman til to gutter Skrevet 1. desember 2010 #3 Skrevet 1. desember 2010 Antagelig har han et øke"døgn". De kan ofte var en god del lengre enn et døgn. Da er det helt vanlig at de spiser og spiser på kvelden og gjerne våkner oftere for å få mat på natta. Mest sannsynlig vil du ved å holde ut en stund til, produsere mer melk og han vil sove gjennom natta igjen.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 1. desember 2010 #4 Skrevet 1. desember 2010 hmm... sånn har vi det nesten hver kveld og natt vi, har ikke tenkt over at det er unormalt...? Hvis du begynner med kveldsflaske nå, kan du vel risikere at produksjonen synker ytterligere, og det ville ihvertfall ikke jeg tatt sjansen på..
Arie Skrevet 1. desember 2010 #5 Skrevet 1. desember 2010 Høres ut som øke-døgn, eller øke-uke som det heller bør hete. Jeg ville holdt ut og ikke gitt flaske. Jeg veit om fler venninder som ga MME og mistet da melken etterhvert. Nei, hold ut hvis du vil fortsette å amme:)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 1. desember 2010 #6 Skrevet 1. desember 2010 jeg ville holdt ut, lillegull er snart 4mnd å jeg ammer siste måltid kl 19-20 da legger han seg for natten, å i løpet av hannes natt ammer jeg 2-3 ganger. Men nå har jeg hatt ett par netter der jeg så å si har ammet hele natten fra han har våknet i 24-01 tiden
Indigo 08-10-13 Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 2. desember 2010 Først og fremst, barn er så utrolig forskjellig at det blir litt feil å si hva som er normalt eller ikke, det er heller snakk om variasjoner.. Storebror på 2 år spiste hver til annenhver time om natta, gud for et slit!! Og jeg hadde en vanvittig overproduksjon, spreng, spreng og atter spreng! Mens lillebror her sover natta gjennom. Og enda er han 1kg tyngre enn det storebroren var. Det virker som det er økeuke ja. For nå er jeg kjempesprengt, noe jeg sjelden opplever med denne karen:) Igår spiste han 21, og tok kvelden, men måtte ammes kl. 24, og da sov han til 06. Litt slitsomt når man er vant til å få sove "i fred" rundt midnatt og natta gjennom, men samtidig er jeg ydmyk og takknemlig, for vet hvor slitsomt mange andre småbarnsmødre har det i forhold. Been there.. Overlever med ei amming om natta, men lurte rett og slett på om jeg hadde nådd min grense for melkeproduksjon og at mme derfor var nødvendig. Men kroppen vår er utrolig finurlig innstilt:) Ser ut til at denne karen kan fullammes ei stund til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå