Gå til innhold

Sliter så med dagsoving - denne periodens utfordringer :o) (4mnd. baby)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo ladies,

Grr.. holder på å bli sprø her!

Han har blitt helt umulig å legge på dagen...

Han pleier å sove i vugga inne - utenom noen turer med vognen på dagtid selvfølgelig. (ikke hver dag nå i kulda).

Etter 1,5 til 2 timer legger jeg ham ned, gir ham smokken og begynner å rugge (uff - ja, vet at jeg burde slutte med det..ruggingen altså).

Han er tydelig trøtt. (sutrete, gnir seg i øynene osv..)

Tidligere har han da sovnet etter max 10min med rugging. Ennå tidligere var det bare å legge ham ned og snu ham på siden - uten rugg.

Nå kan jeg holde på over en time!!!!! Og han gråter rimlig intens til tider.. Jeg tar han da opp - roer ham ned - og prøver igjen.....

Det ender med at han sovner til slutt, utmattet og våkner igjen etter max 30 minutter. (!!!)

Det føles ganske kjipt å rugge ham i over en time - for at han skal sove i 30 minutter.... (grrr).

Kan noen hjelpe oss i en litt fortvilt situasjon?

Juleklem fra DollyD.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her, så har ingen gode råd å komme med dessverre :(

Skrevet

Dårlig med råd her også, sliter med det samme... Føler jeg har prøvd det meste og har nesten innsett at jeg ikke kommer til å få henne til å sove mer enn max 30 min i slengen. Prøver her å få til minst 3 dupper på dagen. Den på e.m er verst og ikke alltid hun sovner. Da blir det skrik og skrål på nær det nærmer seg kveldn pga av at hun er overtrøtt... Noen ganger blir det til at jeg legger henne så tidlig som klokka seks på kvelden. (Hun er 3,5 måned).

Dytter...

Skrevet

Samme her!!

Holdt på sånn i hele forrige uke.. Skriking og vræling..Tilslutt tok jeg inn vogna, rugger han litt til han sovner og setter vogna i gangen der det er soveromstemperatur!

I går sov han 3 TIMER :))) For så og sove 2 timer etterpå igjen!! :)) Og da jeg la han i sengen kl 21, tok det 5 minutter, uten rugging.Han våknet første gang klokken 0248 i natt!! Så jeg tror søvn avler søvn :)) Akkurat lagt han i vognen igjen i dag, så da får vi se da hvor lenge han sover i dag!! Man vet aldri altså.. :/

Så mitt råd; -prøv vogn :)) Lag det litt tett nedi der, min liker å sove i voksipose når han sover ute.. så når han sover inne, sover han på skinnet med koseklut ved ansiktet og dyna pakket godt rundt seg :))

Skrevet

Min har aldri vært særlig begeistret for vogga.. Her bruker vi den kun til å ligge og kose i, han har en uro han elsker å kikke på om han er litt gåen og sutrete på ettermiddagen.

Mitt råd er:

Drit i vogga, prøv å legg han i vogna. Selv legger jeg mini i vogna, og triller fram og tilbake over dørstokken, det funker kjempebra, og laaangt bedre enn vogga. Så får han sove i gangen hvor det er litt kjøligere. Noen utesover har han aldri vært.

At de sover 30-45 minutter i slengen tror jeg er ganske vanlig. Min gjør også det. Selv om han er drit-trøtt, våkner han etter 30 minutter. Jeg prøver å få han til å sove igjen, men må ofte gi opp. Det som er teit er at han da like greit kan bli kjempesur etter 30 min våkentid, og jeg må da legge han igjen.. DA kan han sove nye 30 minutter. Så det er de dagrutinene liksom :(

Skrevet

Huff, vi sliter også. Nå har vi tatt inn vogna i stua og står og rugger på den både på dagen og kvelden. Og han sovner KUN hvis vi spiller en bestemt CD - begynner å bli rimelig lei den CDen....!

Skrevet

Sliter her også. Må rugges i fanget på dagtid for det er for kaldt å gå ut. Sover max 3 gng og maw 30 min!!! På kvelden er han og blitt umulig nå etter den dårlige innesovinga. Sovner ikke før halv 11 og våkner opp flere ganger.(1 gang etter en halvtime). Han er 4,5 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...