Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #1 Skrevet 1. desember 2010 Min mann er desverre meget hissig,og kan eksplodere over småting. Han har vært sånn siden jeg traff ham,så det er ikke noe som kom som et sjokk for meg. Men igår gikk det litt over stokk og sten. Han ba meg dra til helvete(foran barna). Jeg begynte å gråte. Han mente jeg var skyld i det selv,at han ble så sint(hadde brent kyllingen,og forsvarte meg selv når han ble sinna).Ja ok,det var min skyld,og jeg skulle brukt en annen gryte,men allikevel.) Etterpå sa han at han ikke mente det så ille,han ble bare sinna. Jeg forklarte han med at hvis noen ber meg om å dra til helvete,så sletter jeg disse personene fra mitt liv,for personer som sier slike ting,ønsker meg ikke noe godt uansett. Så,hva hadde dere gjort/reagert??
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #2 Skrevet 1. desember 2010 Pakket kofferten hans og bedt han vise veien ettersom han tydelig nettopp hadde vært der!!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #4 Skrevet 1. desember 2010 Det spørs jo hva saken gjelder, hva dere krangler om..hvis du hadde vært utro eller gjort noe ille..men å brenne middagen?? Jeg hadde svart at han får dra til helvete selv, og at du fortjener noe bedre.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #5 Skrevet 1. desember 2010 Du skriver at han var hissig da dere møttes? Burde det ikke ha ringt en bjelle hos deg da? Å bli så rasende over en brent middag er jo helt uakseptabelt. Og si dra til helvete foran barna, ja, det sier jo alt. JEG hadde IKKE giddet mer. Hatt det myyyye bedre alene. Vondt i begynnelsen, men så blir det bare bedre og bedre. Og til slutt lurer du på hvorfor i all verden du har holdt ut med han såpass lenge. Ønsker deg masse lykke til iallefall Klem
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #6 Skrevet 1. desember 2010 Hadde min samboer sagt noe sånt til meg så hadde eg blitt så sjokkert at eg hadde blitt stum. Og spesielt om det var for en sånn tulleting som brent middag! Etter et par minutter hadde eg nok fått summa meg nok til å begynne å vurdere om dette er et engangstilfelle eller ikkje. Og er det ikkje et engangstilfelle, så hadde eg ikkje orka å leve sånn, spesielt ikkje med unger i huset. Er absolutt ikkje vant til sånt språk, verken i familie eller blant venner, så det er totalt uakseptabelt for meg.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #7 Skrevet 1. desember 2010 Jeg hadde hadde reist meg opp av gulvet og tørket av meg fotsporene hans, og kommet meg til helvetes ut derfra og aldri sett meg tilbake! En så ustabil og hissig fyr hadde aldri fått tilnavnet "kjære" av meg!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #8 Skrevet 1. desember 2010 Dra til helvete - pga at man brente kyllingen!?! Høres ikke ut som en du burde samle på altfor lenge til ihvertfall... Min mann kunne ALDRI sagt noe sånt pga noe så dumt! Ikke at han jeg har er perfekt heller, men langt fra noen rasende tyrann som din høres ut som Enig med de over her!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #9 Skrevet 1. desember 2010 Hvis min samboer hadde sagt noe sånt til meg, hadde han fått igjen så det holdt! (men ikke foran ungene) Jeg har brent både sauser og kyllinger her i huset, men ikke fått en eneste kommentar! Mannen din har et usedvanlig sinne. Er nok ikke den brente kyllingen det kommer av, men noe som han kanskje plages med!! Sinte folk har det ikke bra med seg selv!!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #10 Skrevet 1. desember 2010 Ja, han overreagerte, men det er da for pokker ikke grunn til å gå fra hverandre! Erlig talt!!? Hva med å snakke med hverandre, finne ut en løsning?! Jobbe med det! Ikke rart folk går ifra hverandre i hytt og pine om det er slike grunner for det..
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #11 Skrevet 1. desember 2010 HI sier selv at mannen blir fort hissig, og brukte vel egentlig bare middagen som et eksempel her. Og det var jo litt av et hårreisende eksempel hun brukte! Når det er sagt så ville jeg aldri i verden vært sammen med en snarhissig mann som går rundt som en tikkende bombe i utgangspunktet, for det innebærer å måtte gi slipp på egne meninger og generelt eget liv for husfredens skyld. Hilsen 11:10
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #12 Skrevet 1. desember 2010 Er det noe rart skilsmissekurven stiger? herregud Hva med å utføre andre tiltalt før man bare slenger partneren på dør? Sinneterapi, psykolog, snakke om det osvosv.. Neinei, for all del, splitt en familie uten å prøve ting. Da tenker man ikke på barnas beste om man ikke orker å iverksette tiltak for å forebygge sinne.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #13 Skrevet 1. desember 2010 signerer denne! Jeg syns folk idag går fra hverandre for bagateller gjerne selv om det er unger i bildet. Hvis mannen reagerer for en brent kylling så trenger han hjelp fra profesjonelle. Han må forklare temperamentet sitt til fastlegen, og bli henvist til et sted hvor han kan få hjelp til å takle det han egentlig sliter med. Eller få hjelp til å forandre handlingsmønster.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #14 Skrevet 1. desember 2010 Hadde jeg svart rolig: Det er du som vet veien:/
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #16 Skrevet 1. desember 2010 Om han stadig hadde blitt sur for slike tullball-ting og overreagert så kraftig for alt så hadde jeg sagt at hvis han ikke er fornøyd så kan han begynne å gjøre det selv. Vaske egne klær, lage egen mat ++++ Ikke tale om at jeg hadde stilt opp for noen som aldri var fornøyd og ble så rasende for ingenting! La ham fikse alt selv så får han det akkurat sånn som han vil ha det, så har han heller ingenting å bli så sint for. Og så er det jo det alternativet med terapi samtidig. Det trenger han uten tvil!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #17 Skrevet 1. desember 2010 Jeg har en mann som blir fort sinnt, og bærer på mye sinne inni seg for ting som har skjedd i barndommen hans. Mye har han fortalt, mye har jeg fått høre av hans mor, men er mye jeg ikke vet. Han kan bli fly forbanna for ingenting, som at jeg ikke har vasket koppene til han kommer hjem fra jobb en dag. Eller at det ligger leker på bordet.. Masse slike ting. Han har bedt meg reise til helvete flere ganger, også når ungen har vært i samme rom. Ungen skjønner heldigvis ikke hva det betyr, men skjønner jo at pappa er sinnt på mamma.. Jeg bruker bare å si "Dit kan du dra selv, og så gå vekk" Klart det sårer, men når noen sier slike ting i sinne behøver de ikke mene det. Mannen din kan slite med ting du ikke aner noe om, og jeg synes du heller burde snakke med han om dette istede for å be om råd her. Du kjenner din mann best, og det er vanskelig for andre å komme med ett fornuftig svar på innlegget ditt da ingen av oss kjenner han eller deg. Menn er dårlige til å åpne seg og dele følelser, men eksperter på å samle opp sinne inni seg. Ofte vill dette sinne komme ut på helt feile tidspunkt og gå utover personer som ikke fortjener det. Men det vill alltid være en grunn for dette sinnet, og ofte vanskelig å få dette ut av mannen. Men prøv om du ønsker å dele livet ditt med han. Alle har feil og mangler, men på noen vises det sterkere enn på andre.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #18 Skrevet 1. desember 2010 Hadde blitt fornærmet og kanskje litt sjokkert fordi min samboer overhodet ikke er av den mest hissigste typen, men om han hadde vært det hadde jeg glatt sagt "der er det fullt ettersom du kjøpte siste billett" eller " dit kan du dra selv" .. Å pakke kofferten å stikke pga en slik bagatell blir for dumt. Men du burde kanskje anbefalt (krevet) ham å dra og oppsøke hjelp for temperamentet sitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå